معاون اجتماعی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

کاهش بیماری های غیرواگیر در گرو اجتماعی کردن نظام سلامت

ایازی با تاکید بر نقش مشارکت مردن در نظام سلامت، این امر را در کاهش بیماری های غیرواگیر موثر دانست.

کاهش بیماری های غیرواگیر در گرو اجتماعی کردن نظام سلامتبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین همایش تجلیل از خیرین سلامت سبزوار با حضور سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، برادران معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار، حجت الاسلام والمسلمین مقیسه امام جمعه سبزوار و مسئولان دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برگزار شد.

 ایازی در این همایش با اشاره به نقش موثر مشارکت مردم در کاهش بیماری‌ها و هزینه‌های درمان اظهار کرد: متولی سلامت بودن، فقط به مدیریت نظام سلامت مربوط نمی‌شود بلکه باید از ظرفیت دستگاه‌ها به نفع مردم استفاده شود و در حوزه سلامت نیاز به مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف است.

وی افزود: حوزه بهداشت و درمان در سال‌های گذشته از منظر اجتماعی مورد غفلت واقع شده که با توجه به شرایط امروز و شیوع بیماری‌های غیرواگیر باید ساز و کاری اندیشیده شود که مشارکت مردم در حوزه سلامت افزایش یابد.

اجتماعی کردن نظام سلامت به سالم ماندن جامعه کمک می کند

ایازی گفت: اجتماعی کردن سلامت کمک می‌کند تا مردم بیمار نشوند یا در صورت بروز بیماری بتوانند زندگی مناسبی داشته باشند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر پنج میلیون ایرانی به بیماری دیابت مبتلا هستند و همین تعداد نیز در آستانه این بیماری هستند در حالی که نیمی از آن‌ها از بیماری خود آگاهی ندارند، نا آگاهی و غفلت مردم از این بیماری منجر به نابینایی، معلولیت و قطع عضو می‌شود که برای خود آنها، خانواده و جامعه مشکلاتی ایجاد می‌کند.

ایازی با بیان اینکه برای اجتماعی شدن سلامت در مرحله نخست باید مردم خود به فکر سلامت خود باشند و دستگاه‌ها نیز در این حوزه همیاری داشته باشند؛ گفت: باید به مردم آموزش داده شود تا چکاپ حداقلی فشار خون، تست قند خون و اقدامات کنترلی را انجام دهند تا بیماری‌های غیر واگیر در جامعه کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار