درمان سرفه/ سریع‌ترین روش درمان سرفه در ۵ دقیقه

سرفه نوعی واکنش سیستم دفاعی بدن است که به منظور دفع ترشحات اضافی در هنگام بیماری ایجاد می شود. درمان سرفه به روش های مختلف انجام می شود در صورت ادامه آن و عدم درمان سرفه سردرد و تهوع شروع شده و بیماری عود می کند.

درمان سرفه /  سریع ترین روش درمان سرفه در 5 دقیقه

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سرفه یکی از واکنش های دفاعی بدن به منظور محافظت مجاری تنفسی انجام می شود. با شروع سرفه، مکانیزم دفاعی بدن جهت پاک کردن مجاری تنفسی اقدام می کند. سرفه در 2 نوع خشک و خلط دار است که درمان سرفه خلط دار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به منظور «درمان سرفه» ابتدا باید علت ایجاد سرفه را شناخت. سرفه گاهاً ارادی یا بر اثر برخی بیماری ها ایجاد می شود. بدن به منظور دفع ترشحات مخاط از ریه و مجاری تنفسی و باز کردن مسیر تنفس، از سرفه استفاده می کند. اگر طول روز سرفه به تعداد زیاد صورت گیرد باید آن را جدی گرفت و به پزشک مراجعه کرد؛ درمان سرفه به روش های خانگی و طبی انجام می شود با ما همراه باشید.

علل ایجاد سرفه

هنگامی که جسمی خارجی از طریق استنشاق وارد مجاری تنفسی می شود مکانیزم دفاعی بدن سرفه را شروع می کند تا بر اثر انقباض عضلانی مسیر تنفس تخلیه شود. علت های زیادی برای شروع سرفه وجود دارد که در زیر به برخی از علل مهم آن اشاره می کنیم:

  1.  قرار گرفتن در معرض دود سیگار، گرد و غبار و غیره
  2.  ترشحات اضافی مجاری هوایی، ریه و غیره
  3.  قرار گرفتن در مقابل مواد شیمیایی که سبب تحریک ریه شده و التهاب مجاری را به دنبال دارد
  4.  ابتلا به برخی بیماری ها مانند سیاه سرفه، آسم، آبسه های ریوی، پنومونی و بیماری های قلبی
  5.  مصرف داروهای مهار کننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین در بیماران قلبی

انواع سرفه

سرفه به طور کلی به دو صورت دیده می شود:

  • سرفه خشک که هیچ گونه ترشح خاصی ندارد
  • سرفه خلط دار که همراه با ترشحاتی است

درمان سرفه /  سریع ترین روش درمان سرفه در 5 دقیقه

روش های درمان سرفه

سرفه نوعی واکنش دفاعی است که در صورت استمرار آن باید نسبت به درمان اقدام کرد؛ راه های مختلفی برای درمان سرفه وجود دارد که درمان های خانگی شامل گیاه درمانی، و درمان های پزشکی شامل دارو درمانی است؛ با ما همراه باشید تا بهترین روش درمان را بررسی کنیم.

درمان های دارویی و پزشکی

به منظور درمان سرفه یک سری داروهای شیمیایی وجود دارد که بیشتر به منظور بی حس کردن و تسکین مجاری تنفسی استفاده می شوند. این داروها شامل:

  • داروهای خلط آور: این داروها با افزایش حجم خلط و رقیق نمودن موکوس، ترشحات گلو را به بیرون هدایت می کنند. خلط آورها با نام اکسپکتورانت و یا گایا فنزین در داروخانه ها توزیع می شوند.
  • داروهای بی حس کننده: انواع قرص های حاوی لیدوکایین و بنزوکایین با بی حسی موضعی باعث تسکین گلو می شوند. شربت های آنتی هیستامین و دیفین هیدرامین از جمله این داروهاست.
  • داروهای مهار کننده: برای درمان سرفه شدید، داروهایی مانند دکسترومتورفان استفاده می شود که با کنترل سیستم عصبی منجر به کاهش تعداد سرفه می شود.
  • داروهای آنتی هیستامین: درمان سرفه با کاهش ترشحات و یا خشک شدن آن انجام می شود. آنتی هیستامین ها با خشک کردن ترشحات منجر به کاهش خلط و باز شدن مجرای تنفسی می شوند.

درمان های خانگی و گیاهی برای رفع سرفه 

اغلب خانواده های ایرانی با روش های سنتی نسبت به درمان بیماری خود اقدام می کنند؛  طب گیاهی یکی از بهترین روش های درمان سرفه است. بر طبق آمارهای گرفته شده روش های زیر بیشترین تاثیر را در بهبود روند سرفه در بیمار داشته اند که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

درمان سرفه /  سریع ترین روش درمان سرفه در 5 دقیقه

عسل

یکی از موثرترین مواد غذایی در درمان سرفه عسل طبیعی است؛ عسل با تسکین دادن گلوی تحریک شده و صاف  کردن غشای مخاطی سرفه را کاهش می دهد. عسل را می توان با موادی مانند فلفل، لیمو، شیر و دارچین ترکیب نموده و میل کنید.

پروبیوتیک ها

 غذاها و نوشیدنی های حاوی پروبیوتیک ها با دارا بودن میکروارگانیسم های خاصی در سلامتی و افزایش ایمنی و کاهش سرماخوردگی و سرفه ناشی از آن نقش مهمی دارند.

 بخور آب گرم

 استفاده از بخور آب فایده های زیادی دارد و با رفع گرفتگی بینی، مرطوب شده مجراهای تنفسی منجر به درمان سرفه می شود.

 دم نوش های طبیعی

 زنجبیل، پیازچه و عسل را به مدت 15 دقیقه بجوشانید و چندین بار در طول روز از آن میل کنید. این ترکیب در کاهش سرفه شدید موثر است.

 دم نوش عناب و زنجبیل، جوشاندن چوب دارچین نیز بسیار مفید است.

ترکیب نعنا و ثعلب نیز می تواند برای درمان سرفه مفید واقع شود. برگ های نعنا با مرطوب کردن گلو و شکستن موکوس خاصیت شفابخشی دارد. هم چنین شما می توانید نعنا را به صورت چای و یا بخور استفاده نمایید و از اثرات مفید آن بهره مند شوید.

 برگ آووکادو

این گیاه برای درمان بیماری دستگاه تنفسی مفید است. مطالعات نشان می دهد برگ های آن منجر به کاهش سرفه و عفونت های سینوزیتی می شود. این گیاه حاوی ماده فلاونوئید است که با مرطول نگه داشتن گلو سرفه را کاهش می دهد و از التهاب گلو می کاهد.

گل ختمی

 این گیاه با خاصیت ضد التهابی و ضد سرفه نوشیدنی مفیدی برای درمان و بهبود بیماری است. گل ختمی را می توان جوشانیده و به صورت چای مصرف نمود. ترکیب موسیلاژی و نرم کننده این گیاه در بهبود سرفه خشک موثر است.

درمان سرفه /  سریع ترین روش درمان سرفه در 5 دقیقه

آویشن

 یکی دیگر از روش های درمان سرفه خشک و شدید دم کردن آویشن و نوشیدن دم نوش آن است.

آناناس

 یافته های علم پزشکی حاکی از آن است که آنزیم بروملین موجود در ریشه و میوه آناناس در درمان موثر است. اغلب این میوه های موثر در درمان، با کاهش مخاط گلو و روان شدن آن به بهبود کمک می کنند.

پیشگیری بهتر از درمان!

بله درست شنیدید دستگاه ایمنی خود را تقویت کنید تا دچار سرماخوردگی و افت ایمنی و به طبع آن سرفه نشوید. سرفه یکی از بیماری هایی است که اغلب در فصل زمستان و یا در ایام بهار به دلیل حساسیت با آن مواجه می شویم. به منظور بهبود و درمان سرفه ابتدا بهتر است نوع خشک و مخاط دار و علت آن شناسایی شده سپس به درمان آن مبادرت ورزید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل جدیدی
۰۲:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام جهت درمان روماتیسم ریوی چه راهکار وچه دستورالعملی دارید؟
یک‌سال‌ونیم هستش،مادرم دچار روماتیسم ریه شده شبانه‌روز سرفه‌های خلط‌آور داره
خواب و بیداری نفس تنگی،و عذاب و عذاب و عذاب

لطفاً اگر کسی دراین زمینه آگاهی داره، دارویی چیزی و میشناسه, راهنمایی کنه

به نیت سلامتی خودش و خانوادش هر اطلاعاتی داره دراختیارمن قرار بده

انشاءالله خداوند به همه خوانندگان این مطالب تندرستی سلامت جسمانی و طول عمر بابرکت عطاکنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
شهلا
۰۱:۱۲ ۱۴ دی ۱۴۰۲
براي نفس تنگي و سرفه هاي شديد, اب را در كتري بجوشانيد و با كمك ني چوبي بخار را با نفس عميق به درون ريه ببريد و نگه دارد تا ريه گرم شود و بهبود پيدا كند .حتما بخار را قورت بدهيد و نگه داريد.چند بار در روز انجام بدهيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
سلام من سه هفته هست سرفه شدید موقع خواب دارم اصلا نمیتونم بخوابم سرفه هام خشک هس دکتر هم رفتم دارو هم مصرف کردم ولی خوب نشدم داروهای گیاهی هم خوررم ولی تاثیری ندارن ترو خدا کمک کنید سردرد شدید بدن درد هم دارم
Germany
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام من طلا هستم از تهران ۵۴ساله از ۱۷
سال پیش سرفه هام شروع شده و تا الان سرفه میکنم به دکتر های
فوق تخصص زیادی مراجعه کردم داروهای گیاهی و داروهای ریه و سرفه زیادی استفاده کردم تا این که دکتر بهم۳گفت باید ترم و پلاس شم سه بار انجام دادم ولی متاسفانه هم نفسم تنگ می شه وهم سرفه می کنم‌لطفا مرا رهنمایی کنید خیلی زجر میکشم ممنونم با تشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام من ۳ساله که سرفه خلط دار میکنم لطفامنو راهنمای کنید ممنونم خیلی هم دکتر رفتم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
شربت زفا بسیار عالی هست واسه سرفه ک میتونید از داروخانه گیاهی پیدا کنید، یا جوشوندن عناب به مدت بیست دقیقه و بعد از ولرم شدن با یک قاشق عسل طبیعی میل کنید، لیمو سنگی و عسل طبیعی با آب جوشیده ولرم، آب نخود و چرب کردم سینه با روغن زیتون و پنبه گذاشتن روی ان واسه گرم نکه داشتن
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۰۲:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام من یک سال هست که سرفه می کنم اصلا به هر دکتری میرم خوب نمی شم انقدر سرفه می کنم نفسم نمیاد بالا اصلا نمی تونم بخوابم شب ها تو رو خدا بگین چیکار کنم جون مادرتون
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۵:۵۳ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
واقعا جالب بود مخصوصا آناناس
Iran (Islamic Republic of)
محمد بارانی
۲۳:۲۰ ۰۲ دی ۱۴۰۰
سلام خانم چهار ماه شبا یه سرفه خشک و پشت سر هم میاد تو گلوش حتی نمی تونه یه لحظه راحت نفس بکشه هر دکتری رفتم دارو ها تاثیر نکرده ستی از ریه گرفتم بدون یه ذره مشکل ممنون میشم کمکم کنید ار خواب و زندگی افتادیم با این سرفه لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
Helenamirzaye
۱۲:۲۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام اگه من خیلی سرفه میکنم و گرفتگی بینی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
من چند روزیه سرفه های شدید دارم چه کار کنم خوب بشوم ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۵:۲۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
برای کم شدن سرفه بهتره زرده تخم مرغ رادرلیوان بریزیم وخوب هم بزنیم وآب جوشیده راکم کم بهش اضافه کنیم وبهم بزنیم تانصف لیوان که رسیدبعدمیل کنید.شدت سرفه راکم میکند.
Iran (Islamic Republic of)
خانم نعمتی
۱۱:۴۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلام من فرزندم حساسیت دارویی دارد میتوانم بهش داروی گیاهی بدهم
Iran (Islamic Republic of)
R.hatamy
۱۰:۴۶ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
سرفه ناشی از سرما خوردگی و سرفه ناشی از کرونا چه تفاوتی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
من دو سال است که سرفه میکنم سرفه های خلط دار بدون تنگی نفس دارم خیلی دکتر رفتم ولی هیچ نتیجه ای ندیدم لطفا مرا راهنمایی کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
باسلام من همیشه سرفه های خیلی شدید دارم اما هروقت این راهکار رو انجام میدم زود خوب میشم نمک طبیعی دریا رو درون یک ماهی تابه روی اجاق گاز قرار دهید وبگذارید کاملا داغ شود انقدر تفتش بدهید تا خامی نمک از بین برود بعد ان را داخل کیسه پارچه ای بریزید وروی کیسه دراز بکشی طوری که شانه هایتان روی کیسه بیفتد وگرمای نمک به ریه هایتان اثر کند به خدا جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام منم ی هفته هس سرفه میکنم فقط ام سرفه خشک پشت سرهم جیکازکنم خوب بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
سلام چندساله صبح ها سرفه زیاد میکنم تنگی نفس هم دارم خسته شدم الان که هوا الودست بیشتر اذیت میشم خواهشن راهنمایی کنی در ضمن بعد از ۳۵ سال سیگار را ترک کردم
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۶:۴۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
ببخشید من چند روزه سرفه خلط دار دارم با درد سینه میشه بگید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
سلام بر سرفه چی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام تا دود یا هر نوع الودگی به مشامم میرسد سرفه شدید در حد مرگ دارم بهترین دارو گیاهی هرکه میدونه معرفی کند خدا خیرتان بده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۵۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سلام .بچه ها ما ترک هستیم .پس با دارو محلی زیاد سرو کار داریم . بهتون پیشنهاد میکنم سقز (آدامس کوهی از درخت بنه ) یا کندر رو به سیخ بزنید و بکشید .سقز باشه بهتره .اگه خوب شدید دعا کنید کل اموات را .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام من 46سالمه وخیلی سرفه شدید دارم وقتی حرف میزنم سرفم میکنم تورو خدا بگید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
عظیم
۰۸:۱۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
سرفه سرفه
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۵:۰۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
سلام دوستان.اونای که سرفه میکنند1. اویشن ونعنا دم کنند با نبات ویکمی لیمو تازه بهش اضافه کنند بعد میل کنید 2. روزی دو یا سه بار دولیوان شیر پنجاه گرم زیرگ سیاه بهش اضافه کنید پنج دیقه بزارید بجوشد بعد با قاشق بهم بزنید تا مثل ژله باشه بعد بخورید خوب نشدید بهم بگید
Iran (Islamic Republic of)
دکتر حسن
۰۱:۵۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
اون دوستانی که میگن( ی ساله داریم سرفه میکنیم تورو خدا بگید چیکار کنیم ؟؟!!!)جوابشون پیش منه


دوستای عزیز بهترین راه حل اینه که دیگه قول بدین از این به بعد سرفه نکنین چرا سرفه میکنید بیخودی خودتونو عذاب میدین
Iran (Islamic Republic of)
مصی
۱۵:۰۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
منم اکثرا غذا خوردن سرفه میکنم البته علائم کرونا رو هم داشتم در جواب امیر علی که گفتم یک ساله سرفه میکنن یاد دوستم افتادم که گفت باباش یک سال بود سرفه می‌کرد و به توصیه یکی از آشنایان جوشونده عنبرنسارا بهش دادن و خوب شده من که نتونستم بخورم البته اون بنده خدا رو هم نگفتن چی دارن بهش میدن که خورده
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۱۹:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
نزیکه یک سال هست ک سرفه خشک شدید دارم جوری ک شبها نمیتوانم بخوابم از شدت سرفه....لطفا بگین چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۲۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سلام به دوستان عزیز برای سرفه هم عرق اویشن خوبه وهم دم نوش اویشن قول میدم خوب خوب میشیید
Iran (Islamic Republic of)
حسین زاده
۰۲:۱۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
سلام‌وخسته‌نباشید،نظرمن اینه‌کسانی‌که سرفه ،سرماخوردگی،ابریزش‌بینی ،گلودرد،دارن ازشربت گیاهی کوکناراستفاده‌نمایند من خودم استفاده کردم و(شکرخدا)‌حالم خوب شده‌ومشکلی هم ندارم حتی خس خس بدنوهم‌خوب‌میکنه شماهم استفاده کنید(انشاالله) جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
حسین زاده
۱۲:۴۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سلام‌خسته نباشیدمن سرماخوردگی گرفته بودم حالاسرماخوردگیم خوب‌شده،سرفه خلط داردارم‌خیلی اذیتم‌میکنه‌چکارکنم خوب‌شه‌ازداروی تیمکس‌استفاده کردم همچنین ازعسل‌وابلیمواستفاده‌کردم جواب‌نمیده چکارکنم،لطفاراهنمایی‌فرمایید،
Iran (Islamic Republic of)
ویکتوریا
۰۵:۲۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
از سرفه مردم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام دو هفته هس دارم سرفه شدید دارم بیشتر تو شبا نمیتونم بخوابم چیکا کنم بهم یه راهی بگید
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۰:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
1) بلافاصه قبل از خوب کمی با ویکس محل پایین گلو را کمی ماساژ بدهید.
2) حواستون رو با موضوعی از سرفه پرت کنید
3)خوابین روی شکم برای بعضی ها موثر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام خوب نخواب
Iran (Islamic Republic of)
فریباداودنژاد
۰۹:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
مطالب این صفحه درموردسرفه ست.تمام صفحه راشامل نمی‌شود نصف صفحه دیده می‌شود نصف صفحه ازنظرطول خوانده نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
خنسا
۱۳:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام دخترم دو هفته هست ک سرفه خشک میکنه بیشتر شبا تو خواب نمیدونم چکار کنم شربت آنتی هیستامین و دیفن هدرامین بهش دادم اما اصلن سرفه اش کمتر نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
ایشالا درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشنای
۱۱:۲۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
یک روش خیلی عالی ومعجزه برای قطع سرفه.چند حبه سیر 7 یا 8 حبه سیر را در تقریبایک لیوان شیر بندازین وبزارید روی حرارت تا 20 دقیقه بجوشد تا کاملا سیر ها درون شیر بپزد بعد سیر ها رادرون شیر له کرده ودر حالیکه گرم وداغ هست میل کنید.این روش رو من خودم واطرافیانم امتحان کردیم معجزه میکند
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۲:۵۹ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اگه خیلی سرفه ی شدید داشتین کمی آرد گندم بریزید تو یه لیوان آب بهم بریزید و کم کم بخورید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
شربت سودافترین برای سرفه خشک خیلی موثره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام برای سرفه من شربت سودافترین خیلی مفید بودوفعلا قطع شده
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
سلام
من یه هفته پیش سرما خوردم وشبش هم نخوابیدم وصبحش تب لرز گرفتم و سردرد و کل روزو خوابیدم و روز بعدخوب شدم اما یه سرفه خفیف دارم بعضی وقتها واز طرف شب که می خوابم اصن سرفه ندارم. حالا نمیدونم برای این سرفه چی کار کنم کسی میدونه راهنمایی ام کنه مرسی
شربت هیدروفین و کپسول ازیترومایسین استفاده میکنم ولی تاثیری نداشته هنوز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
پیاز را چند شب. پیاز را در زیر خاکستر بپز کف پایت بگذار
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی ثمرقندی
۲۱:۲۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام ۳۷ ساله وفعالیتی در بیرون ندارم،از یکسال پیش سینه درد وسرفه سراغم اومده،تا ۲هفته پیش که خیلی شدید بود فکر کردم کروناست،ولی امروز فهمیدم از بوی غذای خانمم کهبرنج یا ماکارانی دم میکنه باید از منزل فرار کنم خواهشمندم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
دارم خفه میشم سرفه شدید دارم چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
google
۲۱:۵۶ ۰۳ تير ۱۳۹۹
کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
دکتر چ نظری داد
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۲:۳۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
بهتر است به پزشک مراجعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشی دوستان عزیز من پیام های شما خوندم بظر من برای سرفه فقط عرق اویشن اصل نیم استکان بخور ممنون باشید سرفه شما دوستان خوب خواهد شد من قول میدم فقط اصل باشه عرق اویشن
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۰۴:۵۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
بهترین دارو ورزش کردن پیاد روی هر روز سیستم دفاعی بدن قوی میشه هزینه هم نمیکنیم همه باهم ورژش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۲:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان دوماه صرفه خشک دارم چه کار کنم
داروهای زیادی خوردم خوب نمیشه
. لطفا راهنمایی کنید مرسی از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام
من یکماه هست که سرفه میکنم سرفه هام به صورت چرکی وخلط آور هستش سینم هم میسوزه وقتی سرفه میکنم،شبا از سرفه کردن خواب ندارم اینقدر سرفه میکنم که حالت تهوع میگیرم خواهش میکنم اگر کسی راه درمان درستی داره بهم بگه دکترم رفتم خوب نشدم
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۰۸:۴۸ ۰۲ تير ۱۳۹۹
به نظر من برید پیش دکتر قاسم عظیمی متخصص ریه تو پاسداران با یه نسخه خوب می شید تو گوگل بزنید تلفن آدرسش میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام بچه ام دوهفته است سرفه غلتی میزنه فقط شبا تو خدا کمک کنید شبا خواب نداره دکتر بردمش میگه حساسیت فصلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام، یه مقدار چوب اَگِراز عطاری تهیه کن به قسمت های کوچیک تبدیلش کن به طوری که زیر زبان راهت جاش بشه وبگذار زیر زبانت حتی وقت خواب یک یا دوروز تمامه
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۱:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
خوب بود مرسی
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۲۰:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
هفت سال پیش بعد مسابقه فوتبال توی زمستان با بدن خیس عرق رفتم دو لیوان آب سرد از آبسردکن ریختم و خوردم دوسال بیچاره شدم از سرفه شدید و تنگی نفس پنج بیمارستان فوق تخصصی رفتم کلی عکس ریه گرفتن و تست آلرژی و ... دادم و کلی دارو و اسپری تنفسی خارجی و داخلی نهایتا یک استاد طب سنتی با بررسی مزاج و شرح ماوقع دو تا شربت بنام زاتاریا و زوفا داد از خیابان جمالزاده خریدم بصورت غرغره و تدریجی باید میخوردم و پشت کتف ام رو هم سه شب با روغن بابونه بصورت شدید مالش و ماساژ دادن باور نمیشد اینجوری درمان شدم و نجات پیدا کردم
ولی خب به منظور جلوگیری از بروز مجدد این مشکل نباید آب یخ و بستنی بخورم
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۱۹:۴۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام چند ماهه سرفه می‌کنم جدیدا قفسه سینم درد می‌کنم خسته شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
من چند سال پیش سرفه خشک خیلی شدیدی داشتم یه نفر گفت چرپی بز را به شب در میان از زیر چانه تا قفسه سینه جلو و پشت سر چرب کن با دستگاه بخور زیر پتو نیم ساعت بخور بده تا کل قسمت‌هایی که چرب کردی کامل نرم بشه وبا همان حالت شب تا صبح بخواب،این کار و کردم تا ۱۰سال من سرفه به سراغم نیمد،امیدوارم که شما هم امتحان کنین
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۲۰:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
به خاطر برونشیت هر وقت سرما می خورم یا آنفولانزا می گیرم سرفه های خشک و بسیار سخت خفه کننده می زنم به گونه ای که گاهی پیش چشمم سیاهی می ره و سینه ام هم به شدت درد می کنه و می سوزه
گاهی با گیاهان دارویی خوب می شم گاهی هیچ داروی گیاهی اثر نداره
گاهی با سوپ خروس محلی خوب میشم
امسال که آنفولانزا گرفتم نه با سوپ و نه با گیاهان دارویی خوب نشدم همه ی دستورالعمل هایی که عزیزان نوشتند امتحان کرده بودم
رفتم دکتر آنتی بیوتیک داد و قرص پردنیزولون که از خانواده های کورتون هاست
گفت روزی یه قرص بخور تا برونش ها از هم باز شود و خلط آزاد بشه به نسخه اش عمل کردم خوب شدم
معتقدم فصل بیماری و مزاج و ریشه بیماری چون با هم متفاوت هست باید بیمار سعی کنه همه ی نسخه های بی ضرر رو امتحان کنه
دست همه ی عزیزانی که مطالب مفید گذاشتند و همچنین دست اندرکاران پرتلاش این سایت درد نکنه به همتون خسته نباشید میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام سرماخوردم سرفم قطع شده حالت تهوع دارم نمیدونم چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام سرماخوردم سرفم قطع شده حالت تهوع دارم نمیدونم چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
یک ععد پیاز کوچیکو رنده کنید ودو قاشق عطل طبییی داخلش بریزید بعد بخورید چند روز تا خوب شدن کامل ادامه دهید
United States of America
مینا
۰۷:۲۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام، چند سال قبل من سرما خودم ، سرماخوردگیم خوب شد اما همین طور سرفه میکردم تا چند ماه ادامه داشت چند بار دیگه هم دکتر رفتم خوب نشدم پیش یه فوق تخصص ریه هم رفتم کلی داروی داد فایده نداشت یه شب موقع خواب به خودم گفتم من سرفه نمیکنم اینقدر گفتم تا خوابم برد صبح بلند شدم خوب شده بودم شما هم استفاده کنید انشالله خوب شین
Iran (Islamic Republic of)
درست و.
۱۹:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
دوستان فقط آخر شب آب نمک قرقره کنید حتما خوب میشد.عسل با آب داغ کمی آب لیمو ترش مخلوط کنید میل کنید جواب میده.
Iran (Islamic Republic of)
درمان سرفه برا کسي ک بينيش عمل کرده
۰۰:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
قطره سرفه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۷:۳۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
عالی بود
United Arab Emirates
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام.من سه هفته هست بعد سرماخوردگی .دارم سرفه میکنم.هر داروی هر طب سنتی ک فکرش کنید خوردم جوابگو نیست اینقدر سرفه میکنم که اطرافیان شاکی میشن .لطفا کمک
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
باعرض سلام و ادب
بعضا ممكنه خيلي از تجويزهاي دوستان در طب سنتي كارايي داشته باشه اما ممكنه بعضي وقتا كارايي نداشته باشه
از دوستاني كه سرفه هاي خشك مداوم دارن و طب سنتي در درمان آنها كارايي نداشته مخواهم براي درمان از پزشكان فوق تخصص ريه استفاده كنن و صرفا به پزشكان عمومي مراجعه نكنن
Iran (Islamic Republic of)
جمشيد
۱۳:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
درود عزيزان
براي درمان سرفه مخصوصا سرفه خشك مقدار حدود يك چهارم قاشق چايخوري تخم اسپند روي زبونتون نگه داريدو كم كم آب تلخ اونو قورت بديد باور كنيد معجزه ميكنه ولي تخم اسپند نبايد جويده بشه كه ممكنه باعث مسموميت بشه اما اگه درسته پايين بره مشكلي نداره . حتما جواب ميگيريد شك نكنيد بدرود
Iran (Islamic Republic of)
asi
۰۴:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دوستان ی شربت هست به اسم زولفا عسلی خیلی خوبه و دم کرده عناب عالیه
Turkey
صادقی
۱۷:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
خدا خیرتان بده
Switzerland
کوچر
۰۱:۱۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
بهترین درمان خوردن یه کم شربت شیره است
Iran (Islamic Republic of)
h
۲۱:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
یک روش بی ضرر برای درمان سرفه های مضمن اگه علایم سرماخوردگی ندارید یک احتمال اینکه برگشت اسید معده به حلق است که باعث تحریک و در نتیجه سرفه میشه. یاید بعد از خوردن غذا دراز نکشید یا خم نشید یا نماز را قبل از غذا بخوانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
برای درمان سرفه فقط حجامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
با سلام.لطفا اگه کسی نتیجه گرفت من و خانوادمو دعا کنه.من مدت زیادی درگیر سرفه بودم.پزشکان زیادی رفتم.تا اینکه به متخصص آسم مراجعه کردم.ایشون گفتن رفلاکس معده دارم.و با تجویز داروی معده خوب شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۰ دی ۱۳۹۸
چرا راه کامل برا سرفه پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۲۱:۳۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام از چه دارویی برای رفلکس معده استفاده کروید
Iran (Islamic Republic of)
Sara
۲۳:۰۸ ۱۷ دی ۱۳۹۸
به نظر من این گیاهی ها خیلی تاثیر داشت
Iran (Islamic Republic of)
Am
۲۰:۳۵ ۱۷ دی ۱۳۹۸
سلام
من چند سال گذشته به مدت یک ماه مشکل گلو درد و سرفه داشتم یکی از دوستانم عرق آویش دو آتیشه رو پیشنهاد داد هر یک ساعت به مقدار خیلی کم غرغره کردم و قورت دادم بعد ۳ روز کاملا خوب شدم. عرق آویشن یک آنتی بیوتیک طبیعی است. در مصرفش زیاده روی نکنید.
تاکید میکنم حتما دوآتیشه تهیه کنی البته کمی طعم تند و تیزی داره.قبل خرید با فروشنده عطاری مشورت کنید تا مدیون کسی نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
مخسن
۱۲:۰۲ ۱۳ دی ۱۳۹۸
سلام
من یه وهفته ای هس شدید سرفه میکنم سرفه خشک جوری که گلوم پخته شده
بعد الان قفسه سینم درد گرفته قلبمم درد گرفته انقدی سرفه میکنم بدنم میلرزه
حالت تهوع بهم دست میده
دکترم رفت گفت گلوت چرک کرده چرک کش کن داد وشربت داد خوب نشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
مایعات قرص ویتامین سی و آمپول ویتامین دی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
منم اينطورى ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۹ دی ۱۳۹۸
برا سرفه یه لیوان آب ولرم یک قاشق چای خوری زرد چوبه و یک قاشق چای خوری ارد و یک قاشق عسل قاطی کنین بخوریم عالیه
Iran (Islamic Republic of)
باقر
۱۷:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
خلط شدیدی دارم
Iran (Islamic Republic of)
آغاسیان
۱۷:۲۵ ۰۵ دی ۱۳۹۸
بهترین درمان سرفه خشک خوردن آب ولرم با کمی عسل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۰۵ دی ۱۳۹۸
عسل با آی لیمو و سیر خرده شده را مخلوط در لیواننی با آب ولرم ریخته موقع خواب بخورید برای سرما خوردگی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
Narges
۱۷:۲۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
به نظر من عسل با ابلیمو با هم که بخوریم معجزه می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
سلام پسرم دوماهه سرفه های خشک داره دکتر زیاد رفته انتی بیوتیک واسپری و قرص هم استفاده کرده ولی فایده ای نداشته شبها بعد شام اینقدر سرفه میکنه تا بالا میاره بعد کمی راحت میسه لطفا راهنمایی کنید پسرم ۲۳ سالشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
جمشيد
۱۳:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام تخم اسپند امتحان كنيد به اينصورت كه مقدار حدود يك چهارم قاشق چايخوري تخم اسپند روي زبونشون نگه دارند آبش مقداري تلخه ببرن پايين ، تخم اسپند جويده نشه ممكنه باعث مسموميت بشه ولي اگه دونه درسته خورده هم بشه مشكلي نداره ، شك نكنيدحتما خوب ميشه ولي دم دست داشته باشيد به محض سرفه استفاده كنه
Iran (Islamic Republic of)
بهمن حسینی
۱۰:۳۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سلام هفت ماه پیش سرما خوردم ولی سرما خوردگیم خوب شده بود متأسفانه هنوز که هنوز سرفه میکنم شدید هم خشک هم خلط دار هر بوی حس کنم بیشتر سرفه میکنم چند با به دکتر مراجعه کردم ولی فاید نداشت ‌ التماس کمک
Iran (Islamic Republic of)
آرتین
۰۰:۲۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
به نظر من عسل معجزه میکنه. حتما امتحان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سرفه
۱۷:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
سلام به نظر من سرفه شدید ناشی از سینوسیت است که دختر و پسر من هم مخصوصا موقه سرما خوردگی به حدی سرفه میکنند که بالا میرند وناشی از سینوسیت در پیشونی است که پنهانه روغن سیاهدانه رو به پیشونی بمالید و پیشونی رو ببینید چرک خشکن استفاده کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
یک دوست
۲۰:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
همیشه علت سرفه الرژی وسرماخوردگی نیست من یکسال درگیر سرفه های شدید بودم وکلی اسپری وداروهای شیمیایی استفاده کردم درنهایت یک پزشک تشخیص بیماری قلبی و ریوی رو داد وبا بستری شدن وعمل قلب مشکل حل شد حتما با چندین پزشک مشاوره نمائید
Netherlands
مجید
۰۷:۲۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
دوستان فقط دمنوشهای گیاهی عالیه برای سرفه مخصوصا آویشن...شیر هم با یک قاشق غذا خوری عسل عالیه...جوشانده زنجبیل و پیازچه ...خلاصه عالیه جواب میده به امتحانش میارزه...اب لیمو با یک لیوان آب ولرم و یک قاشق عسل هم خوبه...گل گاوزبان هم عالیه
Iran (Islamic Republic of)
صبح ها که چای دم میکنین یه تیکه چوب دارچین و زنجبیل بریزین .اویشن هم گیاهشو از عطاری بگیرین دم کنین .عسل و ابلیمو هم معجزه میکنه
۰۰:۱۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
یه تیکه چوب دارچین همیشه وقتی چای دم میکنید بندازین .گیاه اویشن وسه روز پشت سر هم دم کنین بخورین .عسل و ابلیمو .چوب دارچین ضد سرماخوردگی و برای درمان سینوس مهجزه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
Mojtba
۲۱:۴۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
سلام‌ خسته نباشید من دوروزه سرفه شدید دارم فکر کنم سرما خودم چه دارویه خانگی خوبه واسه درمان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
منم چند سالی بود سرفه داشتم زهله روباه خوب شدم دکتر کاری برام نکرد
Iran (Islamic Republic of)
Negar
۱۳:۳۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
سلام منم سرفه میکنم و صدام گرفته باید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۲:۰۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
عزیزان برای درمان سرفه از پزشک انتظار معجزه نداشته باشید به نظرم درمان خونگی بیشترجواب میده من هربار رفتم دکتر فقط پول ویزیت ریختم تو جیب کسی که دوخط دارو و حرفای تکراری میگه و اصلا دلسوز مردم نیستن و بهبودی آنچنانی حاصل نشد، تو خونه با استفاده از آویشن یا رازیانه دم کنید و میل کنید بخور بگیریدو تامیتونید از سرما دوری کنید گلوتون حساسه تشدید میکنه سرفه رو به امید سلامتی همه هم وطنا
Iran (Islamic Republic of)
باران ازشیراز
۱۵:۵۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
دخترم خیلی زیادسرفه شدیدداره..یه کوچولوکه سرمامیخوره..سرفه خیلی شدیددچارش میشه لطفاراهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
نیکفر
۱۲:۲۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۸
رب انار وامتحان کردیم اما سرفه خواهر زادم تشدیدتر شد متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
خوبه ولی بیشتر بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
دمنوش نعنا با عسل خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
سلام من حدود دو هفته است سرفه خشک شدید میکنم دیگه خسته شدم تورا خدا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اسم درستش شکر تیغال هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
سلام منم این مریضی رو داشتنم سرفه ی خشک که دکترا تشخیص دادند حساسیته اما نمی دونستند به چی تا جایی که از گلوم خون میومد تا اینکه یکی از دوستان شکر تیقار رو معرفی کرد گرفتم پاک کردم اسیاب کردم یک قاشق مربا خوری ریختم توی اب ولرم خوردم وبعد از یک ماه من واهل خونه وهمسایه ها راحت خوابیدیم جالبه که بدونید این شکر تیقار لونه یک سوسک سیاهه که بااب دهنش میسازه واین طوری معجزه میکنه مثل اب دهن زنبور درضمن هیچ مزه یا بویی نداره میشه باشیر ولرم استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
حالا میمردی نمیگفتی از چی درست درست شده ؟ اکه کسی هم بخاد بخوره دیگه نمیتونه بخوره
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۸:۴۱ ۲۰ تير ۱۳۹۹
ای جونت دراد میمردی بیشتر توضیح نمیدادی.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
سلام من خیلی خیلی صرفه شدید دادم دیگه خسته شدم تو رو خدا چیکار باید بکنم
Germany
مرادی
۰۹:۱۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
باسلام خسته نباشید یک هفته هست گلوم چرک کرد وسرفه خیلی شدید میکنم شمارابخدا راهنماییم کنید مرادی ازقزوین پیام دادم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
سلام عزیزان شوهرم چند سال سرفه خشک داشت همه نوع دکتر و دارو استفاده کرد فایده نکرد طوری سرفه میکرد که نمیتونست حرف بزنه از طرفی سردرد شدید میگرفت خدا همه مادر ها رو نگه داره مادرم گل سنجد براش چید اورد هر روز ۷ تا شو ناشتا با اب قورت میداد با همون درمون شد امتحان کنید البته تو هیچ عطاری پیدا نکردیم از خود درخت سنجد بعد بهار حدود اخر های فروردین نسبت به مکان سردسیر یا گرمسیری داره میشه از درخت کند قبل از اینکه تبدیل به سنجد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
سلام به دوستان من هم سرفه خشک دارم از سه نصف شب شروع میشه تا هفت صبح چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
مگه اینترنتی که از 3 شروع میشه تا 7 !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سلام خدمت کلیه عزیزان خود من نسبت به چند میوه ازجمله نارنگی وخربزه وخوردن پنیر ونوشابه حساسیت دارم هرموقع ‌‌استفاده می کنم سریع سرما میخورم وسر ما خوردگی سراغم میاد واگر رعایت کنم خیلی بهتره عزیزان باید ببینندبه چه غذاهایی حساسیت دارند اونها راکمتر مصرف یااصلا مصرف نکنند
۱۲
آخرین اخبار