رئيس مجلس:

اظهارات عليخاني فاقد هرگونه تعرضي بود

صحبت هاي عباسپور(نماينده بوئين زهرا) درخصوص قدرت الله عليخاني توهين آشكار به وي بوده و عليخاني حق دارد طبق ماده 77 از خود دفاع كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران رئيس مجلس با اشاره به سخنان قدرت‌الله عليخاني نماينده مردم قزوين در جلسه هفته گذشته مجلس گفت: عليخاني در صحبتهاي خود عنون كرده است كه ما در برابر تمامي رقبا در قزوين و بوئين زهرا پيروز خواهيم شد و اشاره به شخص خاصي انداشته اما آقاي عباسپور نماينده بوئين زهرا در مقابل صراحتا آقاي عليخاني را مورد خطاب قرار داده است و آقاي علي‌خاني طبق ماده 77 مي‌تواند از خود دفاع كند.
وي در ادامه افزود: آقاي عباسپور در صحبتهاي خود خطاب به آقاي علي‌خاني عنوان كرده است كه آقايان يا دچار آلزايمر شده‌اند يا كاسه ذهنشان سوراخ است و يا در جاي ديگر گفته‌اند كه من از علماي مجلس مي‌خواهم كه از اين بنده خدا يك امتحان قرآن بگيرند، خدا شاهد است كه روخواني قرآن را بلد نيست كه اين توهيني روشن به قدرت‌الله عليخاني است.
لاريجاني بيان داشت: من از نمايندگان خواهش مي‌كنم كه در اين امور وارد نشوند. آقاي علي‌خاني نظرات خودشان را در نطقشان بيان داشتند چه دليلي دارد كه صحبتهاي وي با اين عبارات پاسخ داده شود.
رئيس مجلس عنوان كرد: من پيش از اين از آقاي عليخاني خواهش كردم كه از حق خودشان بگذرند و حال نيز خواهش خودم را تكرار مي‌كنم؛ مطالبي كه آقاي عباسپور مطرح كرده‌اند صحيح نبوده است و اين صحبتها نبايد عنوان مي‌شده است.
علی لاریجانی گفت: براساس مستندات موجود در دست هیات رئیسه آقای علیخانی در گفته های خود متعرض کسی نشدند.

قدرت‌الله عليخاني نيز اعلام كرد: به احترام رئيس مجلس، هيأت رئيسه و نمايندگان محترم از حق خودم مي‌گذرم و اميدوارم كه خداوند قضاوت كند .

وی ادامه داد: مطالب دیگری نیز وجود دارد که آنها را برای رسیدگی به هیات رئیسه تقدیم می‌کنم.

براساس ماده ۷۷ آئین نامه داخلی اگر در جلسه رسمی ضمن نطق یا مذاکره صریحاً یا تلویحاً نسبت سوئی به یکی از نمایندگان داده شود یا عقیده و اظهار نظر او را بر خلاف جلوه دهند و نماینده مذکور برای رفع آن نسبت به رفع اشتباه در همان جلسه یا در جلسه بعد اجازه نطق بخواهد، بدون رعایت نوبت تا ۵ دقیقه اجازه نطق خواهد داشت.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار