استاندار قزوين اعلام كرد

سرمايه هاي اجتماعي از عوامل موثر در توانمندسازي شهرهاي كوچك

احمد عجم گفت: استفاده از راهكارها و سرمايه هاي اجتماعي از عوامل موثر در توانمندسازي شهرهاي كوچك و جلوگيري از مهاجرت است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ احمد عجم استاندار قزوين در همايش توانمندسازي شهرهاي كوچك اظهار داشت: استان قزوين با بيش از 15 هزار كيلومترمربع وسعت و يك ميليون و 250 هزار نفر جمعيت و نزديكي به پايتخت از موقعيت مناسبي برخوردار است كه مي تواند در شاخصه هاي كشوري لحاظ شود.
وي ادامه داد: اين استان با پنج شهرستان، 25 شهر كه 19 شهر آن كمتر از 25 هزار نفر جمعيت دارد هر چند وسعت و جمعيت كمي دارد اما در اقتصاد ملي تاثيرگذار است و پنج درصد توليد ملي را در كشاورزي به خود اختصاص داده است.
عجم با بيان اينكه جايگاه صنعتي، گردشگري، دانشگاهي و كشاورزي استان شاخص بوده و مي تواند در كشور تعيين كننده باشد اظهار داشت: اين استان با داشتن گنجينه هاي ارزشمند ملي و مفاخر كشوري حرف زيادي براي گفتن دارد.
وي تصريح كرد: برگزاري اين همايش گام ارزشمندي در شناسايي و معرفي توانمندي هاي موجود در شهرهايي است كه كمتر به آن توجه شده است.
استاندار قزوين افزود: توجه به شهرهاي كوچك دغدغه مسئولان استان قزوين نيز هست اما اعتقاد داريم كه توانمندسازي تنها با تقويت مالي ممكن نمي شود بلكه استفاده از راهكارهاي اجتماعي مهمترين عامل در تقويت شهرهاي كوچك است.
وي گفت: در شهرهاي كوچك استان توانمندي و ظرفيت هاي زيادي وجود دارد كه بايد از همه اين ظرفيتها بهره برد و با برنامه ريزي مدون و تعامل منطقي به توسعه فرهنگ شهرنشيني هم كمك كرد.
عجم اظهار داشت: از آنجا كه در تقسيمات كشوري در هر دوره شاهد ارتقاء روستاها به شهر هستيم بايد توانمند سازي شهرهاي كوچك در اولويت كاري مسئولان قرار گيرد و اگر قرار است تغييري ايجاد شود توام با برنامه ريزي دقيق و مدون باشد.
استاندار قزوين تصريح كرد: بايد برنامه محور حركت كنيم تا نتايج كارها اصولي و منطقي باشد و مردم اين تحول را احساس كنند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.