در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

دورخیز وزارت علوم برای تحصیل ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از برنامه این وزارتخانه برای تحصیل ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ها خبر داد.

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص افزایش پذیرش دانشجوی بین المللی در دانشگاه ها گفت: یکی از سیاست های مورد توجه در تمامی دانشگاه ها بین الملی کردن آموزش عالی و جذب دانشجوی غیر ایرانی مدنظر سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم است.

صدیقی تصریح کرد: در واقع هدف ما این است که تا پایان برنامه ششم توسعه، باید تعداد این دانشجویان خارجی   به ۷۵ هزار نفر افزایش یابد و قرار است با برنامه ریزی های انجام شده امسال افزایش دانشجوی بین المللی را در دستور کار داریم.


بیشتر بخوانید:کدام رشته‌ها مورد علاقه دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران است؟


دورخیز وزارت علوم برای تحصیل ۷۵ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌ها

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: هرساله این سازمان بالغ بر 1500 تا سه هزار دانشجو را به شکل بورسیه جذب می کند و مابقی جذب دانشجوی بین المللی به عهده دانشگاه ها و از طریق شهریه  انجام می شود.

وی ادامه داد: باید تسهیلات بیشتری از سوی وزارت علوم و دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان خارجی در کشور ایجاد شود.

افزایش تعداد دانشجویان خارجی تا پایان برنامه ششم

 

وی تصریح کرد: افزایش تسهیلات لازمه پذیرش دانشجوی بین‌المللی در کشور است و امیدواریم این دانشجویان مبلغ علم و آموزش ایران در دیگر کشورها باشند و دانشگاه های ایران را به کشورهای دیگر معرفی کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یادآورشد: تسهیلات برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایران در حال فراهم شدن است تا راه جذب در دانشگاه و امکانات پذیرش بهبود یابد و امکانات اصولی و مورد نیاز برای اقامت دانشجویان در ایران سریع‌تر دنبال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۲۷ تير ۱۳۹۷
75 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه ها هستند؟!