مادر و پسر سوری که برای ساختن زندگی در دیار غربت بر علم خود تکیه زدند +تصاویر

زنی سوری به همراه پسرش که هنگام جنگ در کشورشان راهی دیار غربت شده بودند با تکیه بر علم می‌خواهند زندگی خود را از نو بسازند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طارق کنعان جوان سوری مجذوب رشته تحصیلی شیمی است زیرا از نگاه او همه چیز در زندگی به نوعی با این علم پیوند می خورد. وی پناهجویی 26 ساله و کاملا مسلط به زبان آلمانی است که در شهر برلین رشته شیمی را دنبال می کند.

طارق در این باره می گوید: بیدار شدن، خوردن، آشامیدن و رانندگی کردن، شیمی در تمامی این حوزه نقش دارد و اهمیت آن هم به همین خاطر است،به خصوص برای کاری که من انجام دهم شدیدا به دانش شیمی نیاز دارم.طارق می خواهد به همراه مادرش حنا الوتر در آلمان یک شکرت دارویی بهداشتی تاسیس کند،مادرش کارشناس بیوشیمی است و 20 سال در دمشق سرپرست شرکتی بود که مواد دارویی و تقویتی تولید می کرد،به گفته او محصولات مخصوص  رشد مو ،یکی از پرفروش ترین اجناس برای آنها بوده است.

دانش جوان سوری و مادرش زندگی آنها را در دیار غربت نجات داد!+تصاویر

این زن و خانواده اش با شروع جنگ خاک خود را ترک کردند و راهی آلمان شدند،جایی که همه چیز برای آنها از نقطه صفر آغاز می گشت و راهی طولانی برای دوباره سرپا شدن در پیش رو داشتند،نه از اعتبار خبری بود و نه از آشنایی!او اکنون قصد دارد در این کشور کار پیشین را از سر بگیرد.

دانش جوان سوری و مادرش زندگی آنها را در دیار غربت نجات داد!+تصاویر

خانم الوتر می گوید:امیدواریم شرکت ما بتوانید در سطح بین المللی فروش خوبی داشته باشد،زمانی که در سوریه بودیم،در شرکتمان نزدیک به روزی 50 محصول از کپسول گرفته تا قرص و پماد به تمام کشورهای عربی یا حتی فرانسه و آرژانتین هم صادر می کرد،آنها در اردن و لبنان هم دفتر کاری تاسیس کرده بودند اما جنگ همه چیز را از آنها گرفت.

دانش جوان سوری و مادرش زندگی آنها را در دیار غربت نجات داد!+تصاویر

اکنون مردی آلمانی به نام اولریش پینکرت مشاوره این مادر و پسر را برای تاسیس شرکتشان بر عهده گرفته است،این مشاور به همراه اتاق صنایع و بازرگانی آلمان این مساله را که تا چد حد تاسیس چنین شرکتی در آلمان نتیجه بخش خواهد بود را مورد بررسی قرار می دهد.

دانش جوان سوری و مادرش زندگی آنها را در دیار غربت نجات داد!+تصاویر

به گفته این مشاور تجاری برای آغاز پروژه اول باید وضعیت اقامت این  خانواده از پناهجو تغییر کند که در صورت پیش رفتن همه چیز روی روال، حمایت مالی مورد نیاز را برای این کار بدست خواهیم آورد.در صورتی که این مادر وپسر بتوانند با دلایل کافی اداره امور اتباع خارجی را متقاعد کنندکه ایده تجاری شان در آلمان هم جواب خواهد داد اجازه اقامت نا محدود خواهند گرفت زیرا تنها در این صورت بانک حاضر می شوند به آنها وام بدهند.حنا و پسرش برای آغاز پروژه به 250 هزار یورو نیاز دارند.

دانش جوان سوری و مادرش زندگی آنها را در دیار غربت نجات داد!+تصاویر

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.