کانال ریحانه منتشر کرد؛

چند نکته‌ی کوچک اما مهم درباره‌ی راهبردهای تربیتی محرم در خانه

کانال ریحانه وابسته به دفتر رهبر انقلاب، چند نکته‌ی کوچک اما مهم درباره‌ی راهبردهای تربیتی محرم در خانه را منتشر کرد.

محرمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانال ریحانه وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با ارائه مطالب متنوع و پرمحتوا توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذاب کند.

با توجه به فرا رسیدن ماه محرم، این کانال چند نکته‌ی کوچک اما مهم درباره‌ی راهبردهای تربیتی محرم در خانه را در کانال خود منتشر کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید.

سلام بر محرم
 محرم که می‌آید حال و هوای شهرها و کوچه‌ها و محله‌ها حسینی می‌شود. اما بعضی از خانم‌ها هستند که خیلی خوب می‌دانند چطور باید این حال و هوای معنوی را درون خانه‌های خودشان نیز به جریان دربیاورند تا قدمی مثبت در تربیت معنوی همه‌ی اهل خانه برداشته باشند. بعضی از این راه‌کارها را باهم مرور می‌کنیم:

چند نکته‌ی کوچک اما مهم درباره‌ی راه‌بردهای تربیتی محرم در خانه
اولین گزینه اغلب ما برای استقبال از ماه محرم، بیرون آوردن پرچم و بیرق‌های عزا و لباس مشکی‌ها است.
حتما پرچمی که تاب زیر آفتاب ماندن داشته باشد را تهیه کنید و آن را از تراس خانه یا یکی از پنجره‌ها آویزان کنید. اجازه بدهید شما هم سهمی در سیاه پوشی شهر و اقامه عزای ارباب، داشته باشید.
هیات خود را انتخاب کنید. سعی کنید برنامه‌های خود را به گونه‌ای بچینید که با فرزندان‌تان در محیط هیات حضور داشته باشید. اوضاع ترافیک را بررسی کنید تا بتوانید به موقع در هیات حاضر شوید و سخنرانی‌ها و مداحی‌ها را از دست ندهید.
همه هیات‌ها توانایی نذری دادن ندارند، برنامه خانه را طوری بچینید که قبل از بیرون رفتن از خانه شام خود را آماده کرده باشید تا زمانی که به خانه برمی‌گردید شام بچه‌ها آماده باشد.
با وجود اینترنت و موبایل‌های هوشمند، پیدا کردن انواع فایل‌های سخنرانی کار سختی نیست. به خصوص اگر همان هیاتی که شب‌ها می‌روید برنامه‌های خود را در فضای مجازی نیز قرار دهد.
 بنابراین تکرار و تاکید محتواهایی که به صورت زنده به گوش بچه‌ها رسیده بوده، تاثیر خاص خود را خواهد داشت. حتی می‌توانید سخنرانی‌های هیئت‌های دیگر را نیز دانلود کنید و گوش بدهید.
 در خانه برنامه‌ی دسته‌جمعی خواندن زیارت عاشورا داشته باشید و تلاش کنید این برنامه را چهل روز ادامه بدهید. بعد از خواندن زیارت عاشورا از تک‌تک اعضای خانواده بخواهید دعا کنند و بقیه آمین بگویند.
 شما هم برای ما از تجربه‌های خودتان یا دیگران بنویسید و به آی‌دی ReyhanehContact@ ارسال کنید.

محرم

انتهای پیام/

برچسب ها: محرم ، محرم97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار