اختصاص ۴۸۵ میلیارد تسهیلات برای توسعه اشتغال روستایی سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۴۸۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار به مناطق روستایی و عشایری استان اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، نورا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندای امشب در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده 650 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در 2 مرحله به استان اختصاص یابد که در مرحله نخست آن 485 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: این تسهیلات یارانه دار و تلفیقی از صندوق توسعه ملی و منابع اعتباری بانک های عامل است که در مناطق مرزی با سود چهار درصد و در مناطق غیر مرزی با نرخ کارمزد 6 درصد اعطا می شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون حدود 591 میلیارد تومان طرح یعنی بیش از اعتبار تخصیصی به استان به بانک ها معرفی شده که در دست بررسی است و از این نظر در رتبه های برتر کشور قرار داریم.

نورا اضافه کرد: در این راستا با اقدامات خوب انجام شده از اردیبهشت امسال تاکنون حدود 200 میلیارد تومان تسهیلات جذب و مصوب بانک ها شده و حدود 100 میلیارد تومان نیز در مرحله پرداخت و امضای قرارداد است.

وی ادامه داد: همچنین برای جذب بهینه این تسهیلات مقرر شد بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات نهادهای حمایتی ازجمله بهزیستی، بنیاد شهید و کمیته امداد با اولویت توسط بانک ها پرداخت شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از هزار و 500 طرح از نهادهای حمایتی به کارگروه ملی معرفی شده و تعدادی از این طرح ها به استان برگشت شده است، در این نشست تاکید شد طرح‌های نهادهای حمایتی با اولویت توسط بانک های عامل پرداخت شود.

نورا ابراز امیدواری کرد : تسهیلات باقی در مهلت زمانی باقی مانده جذب شود.

وی گفت: هفته آینده در نشست وزارت تعاون با استانداران سراسر کشور وضعیت و میزان جذب تسهیلات برای اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بررسی می شود و اعتبارات مرحله دوم نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

معاون استاندار تاکید کرد: روند بررسی طرح ها در سیستان و بلوچستان با جدیت دنبال می شود به طوری که دستگاه‌های اجرایی هم مکلف شدند تا حصول نتیجه همراه با متقاضی در سیستم بانکی طرح‌ها را رصد ‌کنند.

وی بیان کرد: بانک ها نیز متعهد شدند طرح هایی که مصوب شده را با آسان ترین روش و تضمین حداقلی پرداخت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: با اختصاص و پرداخت این اعتبارات اتفاقات مهم در حوزه اشتغال زایی استان رقم خواهد خورد به طوری که در این بخش حدود 14 هزار شغل ایجاد خواهدشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این جلسه گفت: طبق آخرین بررسی های آماری، 10 هزار و 892 طرح با اعتباری بالغ بر 798 میلیارد تومان به بانک های عامل در اجرای طرح اشتغال روستایی ارسال شده است.

مهرداد جهاندیده افزود: از این میزان طرح ارسالی به بانک، 955 طرح با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد تومان به صاحبان مشاغل و متقاضیان پرداخت شده است.

دبیر کارگروه اشتغال استان با تاکید بر تسریع در روند پرداخت تسهیلات توسط بانک ها به متقاضیان گفت: تلاش می شود تا فرصت محدود باقی مانده، تسهیلات به افراد واجدالشرایط پرداخت شود.

انتهای پیام/ب

اختصاص  تسهیلات برای توسعه اشتغال روستایی سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار