مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد:

۴ هزار نابینا و کم بینا زیر چتر حمایتی بهزیستی گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به شرکت ۳۴ هزار کودک ۳تا ۶ سال این استان در طرح غربالگری بینایی در شش ماه نخست سال جاری، گفت: ۴ هزار نابینا و کم بینا تحت بهزیستی گیلان هستند.

شرکت ۳۴هزار کودک گیلان در طرح غربالگری بینایی/پوشش ۴ هزار نابینابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمدرضا پارسی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهزیستی یکی از مهم‌ترین نهاد‌های کشور برای کمک به قشر آسیب پذیر جامعه است، اظهار کرد: بیش از ۴۰ هزار معلول جسمی و حرکتی، ناشنوا، نابینا، معلول ذهنی و بیماران روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند.

پارسی با بیان اینکه از این تعداد ۴هزار نفر را نابینایان و کم بینایان تشکیل می‌دهند، افزود: سازمان بهزیستی برای پیشگیری از بروز معلولیت‌ها به ویژه نابینایی و کم بینایی طرح‌های مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج، اجرای طرح غربالگری بینایی در سنین ۳ تا ۶ سال را اجرا می‌کند.

وی به تحصیل ۷۰ دانشجو کم بینا و نابینای تحت پوشش بهزیستی استان گیلان در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بهزیستی در تأمین هزینه‌ها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این تعداد دانشجو برنامه‌ریزی کرده و اقداماتی نیز انجام داده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار کرد: در راستای پیشگیری از کم بینایی و نابینایی در میان کودکان طرح غربالگری در سنین ۳ تا ۶ سال در مهد‌های کودک اجرایی می‌شود که در همین راستا در سال گذشته ۷۴ هزار کودک در این رده سنی در استان گیلان در این طرح شرکت کردند.

انتهای پیام/ف

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰۰۰ نفر دارای عیوب انکساری و ۱۳۷ نفر نیز دارای تنبلی چشم شناسایی و اقدامات لازم برای آن‌ها انجام شد، ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری نیز بیش از ۳۴ هزار کودک ۳ تا ۶ سال گیلانی در طرح غربالگری شرکت کرده اند.

پارسی با اشاره به اینکه غربالگری یکی از طرح‌ها خوب سازمان بهزیستی کشور است که از سال ۷۰ اجرای آن آغاز شد، افزود: اجرای این طرح در راستای پیشگیری از گسترش کم بینایی و یا نابینایی در کشور است.

انتهای پیام/ف

 ۴ هزار نابینا و کم بینا تحت بهزیستی گیلان هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.