دسترسی سریع و ايمن به غرب كشور با؛

تكميل عمليات اجرايي آزادراه ساوه- همدان

معاون ساخت و توسعه آزادراهها گفت: عمليات اجرايي آزادراه ساوه – همدان با هدف رفع تنگناهای موجود در راه های اصلی کشور و ایجاد دسترسی سریع و ايمن مناطق مرکزی کشور به غرب تكميل مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حسن احمدي نوري با بیان این مطلب افزود: احداث محوری با ظرفیت بالای عبور، امنیت بیشتر سفر بین دو شهر ساوه و همدان به همراه کاهش زمان سفر و تقویت یکی از مهمترین كريدورهاي ارتباطی کشور یعنی محور شرق به غرب از دیگر اهداف ساخت این پروژه است.
وی با اشاره به اینکه این آزادراه در دو بخش ساخته می شود، اظهار کرد: طرفین مشارکت در قطعه اول و دوم به صورت 50 درصد وزارت راه و شهرسازی و 50 درصد شرکت احداث آزاد راه کربلا است.
احمدي نوري ادامه داد: این آزادراه دارای دو باند و هر دو باند شامل دو خط 65/3 متری با سه متر شانه آسفالتی و 16 پل بزرگ و 508 دستگاه پل کوچک است که در 53 کیلومتر ابتدایی خود بر دشتی پوشیده از رسوبات آبرفتی و بقیه آن تا کیلومتر 90 بر دامنه کوه واقع است.
او تصریح کرد: مسیر یاد شده از طریق راه قدیم تهران- ساوه و نیز آزادراه تهران- ساوه به مرکز و از طریق محور ساوه – سلفچگان با اصفهان و بنادر جنوبی کشور و از طریق راه موجود تهران- ساوه، با قزوین و استان های آذربایجان و استان های شمالی کشور و از سمت همدان با استان های غربی کشور مرتبط می شود.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها با اشاره به ویژگی های این آزادراه از جمع کیفیت بالای ساخت، بهره گیری از آخرین استانداردهای مهندسی روز در طراحی و اجرای این محور، سرعت طرح بالای آزادراه، طول آزادراه و موقعیت جغرافیایی محدوده عبور این محور و دسترسی های مناسب آن با استان های همجوار گفت: به واسطه این ویژگی ها، دسترسی سریع و ایمن مسافرین به مناطق مختلف کشور از طریق این آزادراه برقرار شده و از نقطه نظر اقتصادی و رفاهی صرفه جویی های قابل توجهی به عمل آمده است. ضمن اینکه با احداث تسهیلات رفاهی متعدد در طول مسیر، دسترسی مسافرین به امکانات زیستی در سرتاسر این محور فراهم شده است.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار