یاسی:

احیای دریاچه ارومیه از تکالیف مهم سازمان محیط زیست در کشور است

نایب رئیس انجمن هیدرولیک ایران گفت: احیای رودخانه‌ها، تالاب‌های اقماری و دریاچه ارومیه از تکالیف مهم ما در کشور است.

احیای دریاچه ارومیه از تکالیف مهم سازمان محیط زیست در کشور استبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی یاسی نایب رئیس انجمن هیدرولیک ایران در نشست خبری با موضوع بررسی اثرات جاده میان‌گذر شهید کلانتری بر خشکی دریاچه ارومیه که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به روند ارزیابی طرح میان‌گذر دریاچه ارومیه، اظهار کرد: احیای رودخانه‌ها، تالاب‌های اقماری و دریاچه ارومیه از تکالیف و تعهدات جمهوری ایران است.

وی افزود: ثبت دریاچه ارومیه در کنوانسیون رامسر یک تکلیف مهم است، علی رغم اینکه بخشی از دریاچه خشک شده است، اما هنوز مردم از این دریاچه استقبال می‌کنند.

یاسی گفت: وزارت نیرو، وزارت کشاورزی و سازمان محیط زیست همگی مسئول احیای دریاچه هستند.

وی در ادامه بیان کرد: حفظ روند تغییرات طبیعی جریان رودخانه، حفظ تراز سطح آب دریاچه، احیای تنوع زیستی، استخراج نمک از آب، هدایت جریان رودخانه به دهانه دریاچه، بدون نیاز به لایروبی از عوامل و هدف‌های اصلی احیای زیستی دریاچه هستند.

نایب رئیس انجمن هیدرولیک ایران تصریح کرد: کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه مصوباتی در زمینه آسیب شناسی بهداشتی، اجتماعی و زیست محیطی درباره خشک شدن بخشی از دریاچه را داشت که انجام برخی از مطالعات به سازمان محیط زیست و پس از آن به دانشگاه تبریز محول شد.

یاسی با بیان اینکه ما هنوز باور نداریم که مردم می‌توانند در احیای دریاچه کمک حال باشند، گفت: یکی از مهمترین عوامل احیای دریاچه حضور انجمن‌ها و‌ مشارکت‌های مردمی است که در این انجمن ما از مردم برای احیای دریاچه استفاده کردیم که بسیار موفقیت آمیز بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار