اسراری از زندگی انسان‌های نئاندرتال‌ در ایران

انسان‌های نئاندرتال‌ از جمله انسان‌های نخستین محسوب می‌شوند که گفته می‌شود در ایران نیز زندگی می‌کرده‌اند و اغلب در کنار رودخانه‌ها سکنی داشتند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، انسان‌های نئاندرتال‌ها از جمله انسان‌های نخستین محسوب می‌شوند که گفته می‌شود در ایران نیز زندگی می‌کرده‌اند و براساس کاوش‌های انجام شده این انسان‌ها از یکی از استان‌های ایران به سمت اروپا مهاجرت کرده اند، اما کدام استان؟!

امروز باشگاه خبرنگاران جوان با جمع آوری مطالبی پیرامون این موضوع قصد دارد تا اطلاعاتی را درباره نئاندرتال‌ها در اختیار شما قرار دهد که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

اسراری از زندگی انسان‌های نئاندرتال‌ها در ایران

معرفی انسان نئاندِرتال

انسان نئاندِرتال (Homo neanderthalensis) گونه‌ای از انسان‌های نخستین محسوب می‌شوند که در اروپا و قسمت‌هایی از غرب آسیا، آسیای مرکزی و شمال چین (آلتای) سکونت داشتند.

نخستین نشانه‌ها از نئاندرتال‌های اولیه به حدود ۱۳۰٫۰۰۰ تا ۲۳۰٫۰۰۰ سال پیش در اروپا برمی‌گردد.


این مطلب را از دست ندهید: کشف نخستین دندان انسان نئاندرتال در ایران 


۱۳۰ هزار سال پیش، مشخصه‌های کامل نئاندرتال‌ها ظاهر شدند و در ۵۰ هزار سال قبل نئاندرتال‌ها دیگر در آسیا دیده نشدند، با این وجود نسل آن‌ها در اروپا در حدود چهل هزار سال پیش منقرض شد. با توجه به اینکه انسان امروزی در پنج هزار سال پیش از انقراض آن‌ها وارد اروپا شد، احتمالاً این دو گروه انسانی با هم تماس‌هایی داشته‌اند.

برخی ژن‌ها میان نئاندرتال‌ها و انسان امروزی مشترک است.

این به آن دلیل است که نئاندرتال‌ها و اجداد انسان مدرن زمانی‌که تازه از آفریقا بیرون آمده بودند با یکدیگر آمیزش داشتند.

بدن نئاندرتال‌ها برای زندگی در آب و هوای سرد سازگاری یافته بود، بطور مثال آن‌ها کاسه سر بزرگ داشتند، کوتاه قامت، اما بسیار قوی بودند و دارای بینی بزرگی بودند، ویژگی‌هایی که مطلوب آب و هوای سرد است.

اسراری از زندگی انسان‌های نئاندرتال‌ها در ایران

براساس تخمین‌ها اندازهِ کاسهِ سر آن‌ها و مغز بزرگتر از انسان‌های مدرن بوده‌است، با این وجود در این بررسی‌ها بدن قوی‌تر آن‌ها در مقایسه با انسان امروزی در نظر گرفته نشده‌است.

بطور میانگین، نئاندرتال‌های مذکر دارای قد ۱۶۵ سانتی‌متر، از نظر وزنی سنگین و به دلیل فعالیت بدنی زیاد دارای استخوان‌بندی قوی بوده‌اند. بلندی زن‌های نئاندرتال بین ۱۵۳ تا ۱۵۷ سانتی‌متر بوده‌است.

شیوه خاص تولید ابزار سنگی در دوره پارینه سنگی میانی بنام محل باستانی که این ابزار‌ها در آن یافت شده‌اند، فرهنگ موستری نامیده شده‌است.

از ویژگی‌های فرهنگ موستری استفادهِ بسیار از شیوهِ لوالوایی است. ابزار موستری غالباً با استفاده از ضربه چکش‌های غیر سخت و سخت ساخته می‌شدند، چکش‌های از مواد عالی نرمی که از موادی مانند استخوان، شاخ و چوب ساخته می‌شدند و چکش‌های سخت از سنگ‌هایی مثل سنگ آهک، سنگ آذرین ساخته می‌شدند.


بشنوید: دندان شیری کودک نئاندرتالی، نخستین ردپای ساکنان ماقبل تاریخ در خاک ایران


تقریباً در پایان دورهِ نئاندرتال‌ها، آن‌ها ابزار‌های شاتل پرونی Châtelperronian را ابداع کردند که «پیشرفته‌تر» از ابزارموستری بود. آن‌ها یا خود Châtelperronian را ابداع کردند یا آن را از انسان‌های مدرن تقلید کردند، انسان‌های مدرنی که این‌گونه تصور می‌شود که فرهنگ اوریناسی را ایجاد کردند.

اسراری از زندگی انسان‌های نئاندرتال‌ها در ایران

انسان‌های نئاندرتال از کدام استان ایران به اروپا رفتند؟

براساس شواهد موجود، سنگ در زندگی انسان‌های ماقبل تاریخ عنصر بسیار مهمی تلقی می‌شده و یکی از اساسی‌ترین ابزار‌های شکار بوده است.


این مطلب را از دست ندهید: نشانه های انسان اولیه را در کجای ایران می توان دید؟


در زمانی که فلز نبوده تنها ابزاری کاربردی که ماندگاری بالایی نیز داشته سنگ بوده است که به همین جهت به پارینه سنگی معروف است و انسان اولیه با تراش‌های کوچکی در سنگ‌ها و ایجاد تیزی در آن استخوان، گوشت و چوب را می‌بریده است و از آن جهت که پرکاربردترین سنگی که در این دوران استفاده می‌شده سنگ چخماق بوده است، سیلس بالای این نوع سنگ با کمی برش به عنوان سرنیزه یا در دباغی پوست به کار می‌رفته است.

انسان‌های دوران پارینه سنگی که اغلب در کنار رودخانه‌ها سکنی داشتند، کم کم دریافتند که با برش‌هایی روی قلوه سنگ‌های اطراف رودخانه و ایجاد تیزی می‌توانند کارایی آن را بالا ببرند. هنوز در قسمت‌هایی از آفریقا و آمریکا، مردمان بومی از این روش استفاده می‌کنند.


این مطلب را از دست ندهید: سیر تکامل احساسات در انسان‌های اولیه


انسان‌های دوران پارینه سنگی از این سنگ‌ها برای شکار ماموت و گوزن که یکی از منابع مهم غذایی این دوران بوده است، استفاده می‌کردند و مهم‌ترین ضعف آن‌ها این بود که تنها حیوانات بزرگ را می‌توانستند با این ابزار شکار کنند و توان شکار حیوان کوچک را نداشتند بنابراین با شروع تغییرات اقلیمی و سرد شدن هوا، حیوانات به مناطق گرمسیر کوچ کردند و این انسان‌ها مهم‌ترین منابع غذایی خود را از دست داده و منقرض شدند.

اسراری از زندگی انسان‌های نئاندرتال‌ها در ایران

از حدود ۴۰۰ هزارسال پیش یعنی در دوران پارینه سنگی میانی، انسان‌هایی پا عرصه زیست نهادند که توانستند با سنگ ابزار‌هایی ظریف‌تر درست کرده و حیوان کوچک جثه، چون خرگوش و پرندگان را نیز شکار کنند.

جالب است بدانید که، بنا بر شواهد و اسناد موجود، آفریقا قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های انسان اولیه است، اما با توجه به تغییرات اقلیمی و کمبود موادغذایی انسان‌ها مجبور به مهاجرت از این منطقه شدند.

انسان‌های اولیه از ۲ مسیر می‌توانستند از آفریقا خارج شوند، یک راه شاخ آفریقا و مسیر اریتره و راه دیگر از طریق مسیر مصر و فلسطین به اروپا بوده که وضعیت اقلیمی مناسبی داشته و توانستند از این طریق کوچ کنند و به دلیل شرایط مساعد، ایران می‌توانسته سکونتگاه خوبی برای انسان‌های اولیه باشد.


این مطلب را از دست ندهید: انسان های اولیه که در این سیاهچاله زندگی می کردند +عکس


براساس کاوش‌ها، قدیمی‌ترین غار‌های مازندران به ۱۱ تا ۱۳ هزار سال پیش می‌رسد که این با زمان انسان‌های نئاندرتال بسیار فاصله دارد و احتمال می‌رود که یانه سر و شرق مازندران می‌تواند یکی از گزینه‌های مهم ارتباطی انسان‌های دوران پارینه سنگی از آسیا به اروپا باشد.

این تنها یک احتمال است و باید تا پیداشدن شواهد و بقایای استخوانی مطالعات و کاوش‌های بسیاری صورت گیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
خوش بحالشون بدون پاسپورت و اقامت به اروپا سفر میکردند.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۰:۳۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
دوستان بنظر بنده انسانهای اولیه از لحاظ عقل و هوش خییلی ضعیف بودن ک از طریق تک سلولی بوجود اومدن و سیر تکامل پیا کردن و شبیه ب انسان های اولی شدن.
حالا این ها چون عقل کاملی نداشتن و بر اساس زور و قانون جنگل زندگی میکردن همیشه در حال کشت و کشتار بودن تا اینکه خدا این بار با آب و گل انسان را درست کرد و از روح خود در او دمید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
با صفا بود
Iran (Islamic Republic of)
hiler
۱۵:۱۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
خییییلی مسخره بود اصلا هم بدرد نخورد
ببببببببببببببببببببببببببببببببببببدددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد بببببببببببببببببببببببببببوووووووووووووووووووووووددددددددددددددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۱:۰۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
خیلی خوب بود برای کلاس پنجم
Iran (Islamic Republic of)
Saeid
۱۸:۳۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
سلام
طبق شواهد و کاوش های صورت گرفته در غار کلدر(kaldar)اولین انسانهای هوشمند یا همون نئاندرتال از دره خرم آباد در استان لرستان به سمت اروپا مهاجرت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
خداوند نور زمین و آسمانهاست وسلام من عرف نفسه عرف ربه این حرفها توی شناخت خدا هیچ خللی نباید ایجاد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
ما کی هستیم؟
آیا کسی به این پرسش پاسخ قانع کننده ای دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
معلومه ما مخلوقات خالقی حکیم و توانا هستیم
Germany
محمدرضا
۱۶:۱۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
فاصله بین اخرین انسانهای نئاندرتال و انسان امروزی که قران ادم و حوا مینامه 250 هزار ساله.غربیها میگن حلقه گم شده.چون هیچ اثاری از وجود اونها کشف نشد.اسلام میگه اصن چیزی نبوده که کشف شه و زمین خالی از وجود انسان یا انسان نماها بود تا اینکه خدا ادم ابوالبشررو افرید.چجوری میگید نئاندرتالها و انسانها تاریخشون 5هزار سال تو همدیگه و مشترک بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
اسلام همچین حرفی نزده
امام باقر عليه السلام به جابر بن يزيد مي گويد: گويا تو گمان مي کني که خداوند فقط اين عالم را آفريد و بس و همچنين گمان مي کني که خداوند بشري غير از شما نيافريده است؟ آري به خدا قسم خداوند هزار هزار عالم و هزار هزار آدم آفريد و تو در آخر اين عالم ها و آدم ها هستي.
ولی این تکامل که اینها میگن یک افسانه تخیلی هست و دلیل علمی نداره.
Germany
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۶ دی ۱۳۹۷
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۴:۵۳ ۲۶ دی ۱۳۹۷
نظریه تکامل از ریشه غلطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
نظریه تکامل امروزه کاملا اثبات شده است. طبقه بندی گیاهان و جانوران بر اساس مشابهت توالی dna به کرات انجام شده و در ادامه مطالعاتی مانند بیان ژن کاملا جواب داده. ژنوم انسان هم که چند سال پیش توالی یابی شد ، 98/6 درصدش با ژنوم شامپانزه مشابهت داره(منبع: کتاب ژنوم 3 نوشته تی ای براون که سال 1387 ترجمه شده).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۶ دی ۱۳۹۷
نظریه تکامل از نظر علمی اثبات شده و هیچ شکی درش نیست بدون شک انسان ها بر اساس اصل تکامل به وجود اومدن نه چیز دیگه ای
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
دقیقا الان دانشمندان غربی از این نظریه عبور کرده و نظریه خلقت هوشمند را مطرح کرده اند البته بر این عقیده که یک هوش بر سر خلقت بوده منتهی میگن کار موجودات فضایی هستش میتونید راجب این نظریه سرچ کنید
Germany
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۶ دی ۱۳۹۷
نظریه تکامل کلا رد شده و مدعیان اون معمولا دروغگو هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۸ ۲۶ دی ۱۳۹۷
نظریه تکامل نه تنها از ابتدا هیچ شاهد و دلیلی نداشت روز به روز هم دروغ بودنش فاش تر و رسواتر شد ولی به دلیل مافیای علمی پشت این نظریه رواج گسترده ای پیدا کرد و این طنز مضحک به عنوان یک قانونی که شکی در آن وازد نیست نمود پیدا کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۷ دی ۱۳۹۷
دوستانی که این نظریه رو رد میکنن میشه بگن چه مطالعات و آزمایشاتی انجام دادن و نتایج اون چه بوده؟ آیا از علم ژنتیک اطلاعی دارن؟ اگر چند سوال از ژنوم بپرسم قادر به پاسخگویی هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۷ دی ۱۳۹۷
این که بدون مطالعه و داشتن حداقل علم ، دیگران را دروغگو خطاب کنید نشان از ضعف شماست. پسندیده تره که با علم و منطق دیگران را قانع کنید وگرنه انکار هر مطلبی راحنه
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۱:۱۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه انسان از تکامل میمون باشه پس دیگه نباید میمونی روی زمین باشه چون همه به انسان تبدیل شدند پس این نظریه غلطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
گزارش جالبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۶ دی ۱۳۹۷
البته کاملا تخیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
حضرت آدم اولین آدم هست ولی اولین انسان وموجود دارای عقل که خدا اونو آفریده نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۶ دی ۱۳۹۷
انسان نئاندرتال شعور نداشته و همانطور که در قرآن گفته شده خون و خونریزی زیادی کردن ولی آمیزش با انسانهای باشعور نیز بوده و تفاوت ظلم و عدالت هم براساس آمیزش این دو گروه بوده است . در قرآن هم ذکر شده که اکثر مردم نمی‌فهمند ((نعاندرتال هستند)
Iran (Islamic Republic of)
قائم
۱۲:۳۹ ۲۶ دی ۱۳۹۷
هَلْ أَتَى عَلَى الْإِنسَانِ حِينٌ مِّنَ الدَّهْرِ لَمْ يَكُن شَيْئًا مَّذْكُورًا آيا زمانى طولانى بر انسان گذشت كه چيز قابل ذكرى نبود سوره انسان آیه یکم میفرماید در مورد تکامل انسان است و اولین انسان فرهیخته حضرت آدم بوده است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۹ ۲۶ دی ۱۳۹۷
عجب!!
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۲:۲۱ ۲۶ دی ۱۳۹۷
مطمئنا اگر کسی به صد سال آینده سفر کنه میبینه‌که دیگه نسلی از انسان امروزی وجود نخواهد داشت و انسان هایی که با تغییرات ژنتیکی و ترکیب ارگان های زیستی با ارگان های الکترونیکی جای انسان امروزی را خواهند گرفت ما امروز در انتهای دوره زندگی انسان امروزی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۱:۱۸ ۲۶ دی ۱۳۹۷
بابا کوچکترین عقلی هم می فهمد اگر انسان از میمون بود
پس باید هنوزم موجوداتی باشندکه نیمه میمون انسان باشند
تو را به خدا یکی نمونه بیاورید
اگر تکامل بوده بوده پس چرا الان تکامل تمام شده و هر موجودی در مدار خودش است .
عالم با حساب و کتاب خلق شده نه اینکه بر اساس تصادف شانس که یهو یک جهشی پیدا شود و یک اتفاقی بی افتد و انسانی با تغییر ژنی از میمونی به انسان تبدیل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۷
این تغیرات ده ها هزار سال زمان می برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۶ دی ۱۳۹۷
دوست عزیز، از کجا میدونی تکامل تموم شده؟ منبعی دارید یا بر اساس علم خودتون میگید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
در افریقا افرادی هستند که طول دست آنها از سر زانوهایشان بلند تر است و بدن آنها نیز بوی تندی میدهد که با افراد عادی کاملا متفاوتند . اینکه داروین معتقد است انسان از نسل میمون بوده منافاتی با عقاید اسلامی ندارد که نیاز به بحث اسلامی دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۶ دی ۱۳۹۷
گزارش جالب و قشنگی بود ممنونم
-
سلیمانی
۰۹:۳۹ ۲۶ دی ۱۳۹۷
هیچ انسانی از اول میمون نبوده است این نظریه تکاملی پوچ داروین است که می گوید انسانها و حیوانات از یکدیگر تکامل یافته اند اما آنچه درست این است که بعضی از انسانها به سخنان پیامبر زمانشان گوش نکرده اند و حکم خدوند را نقض کرده اند و به فرمان خداوند متعال مسخ شده اند و به میمون تبدیل شده اند
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۱:۱۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
دوست عزیز شما اگر قرآن رو بخونید در قرآن نوشته شده ما انسان را از ذریه دیگری آفریدیم نظریه داروین هم از نظریه تکامل است
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۱۷:۴۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
حسینی گلپایگان
۰۹:۲۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
لذا هيچ کسی نمي‌تواند بگويد من تشخيص نمي‌دهم. اين نفس لوّامه براي همين است. آن علومي که حالا در عالم چه خبر است، آن را در سوره «نحل» فرمود: ﴿وَ اللَّهُ أَخْرَجَكُمْ مِنْ بُطُونِ أُمَّهاتِكُمْ لا تَعْلَمُونَ شَيْئاً﴾.[24] اين نکره در سياق نفي است؛ يعني هيچ چيزي بلد نبوديد، حتي نمي‌دانستيد که آتش مي‌سوزاند که جزء بديهيات است. کم‌کم ياد مي‌گيريد؛ اما چه براي شما خوب است، چه براي شما بد است را من در درون شما نقاشي کردم؛ لذا هيچ کسی نمي‌تواند بگويد من اينجا نمي‌دانستم، اينجا اشتباه کردم، حجت خدا بر آدم تمام است. چيزهاي ديگر را انسان از بيرون ياد مي‌گيرد، اين حرفي ديگر است. کمالي است بايد ياد بگيرد؛ اما اين لوح زرّين را خدا با دست بي‌دستي خود نوشت و فرمود آنچه خير هر کس است، من به او گفتم، هيچ کسی نيست که بين خود و بين خداي خود نداند که اين کار حلال است يا حرام است! فرمود اين کار را ما کرديم؛ لذا فرمود بدن انسان با طبيعت سازگاري دارد، طمع دارد، تقريباً نزديک شصت آيه است که به بدن انسان و به طبيعت انسان، به خاکي بودن انسان برمي‌گردد که همه آن مذمت است. انسان ﴿خُلِقَ هَلُوعاً﴾، انسان ﴿جَزُوعًا﴾، انسان ﴿مَنُوعًا﴾، انسان کذا و کذا و کذا! اما تمام آن فضايل به روح او برمي‌گردد. اين در حدود شصت آيه که مذمت است، برای آن جرياني است که انسان را از زمين خلق کرديم، از تين خلق کرديم، از تراب خلق کرديم، از آب آلوده خلق کرديم، به اينها برمي‌گردد؛ اما آنچه که فضايل است به روح او برمي‌گردد که ﴿وَ نَفَخْتُ فيهِ مِنْ رُوحي﴾، اين ﴿وَ نَفَخْتُ فيهِ مِنْ رُوحي﴾ با علم آميخته شد، فرمود هيچ کسی را ما بدون اين مطالب خلق نکرديم، همه را قسم ياد کرد، اين يازده قسم پشت‌سر هم براي همين است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
چيزي که به درد انسان مي‌خورد را به او گفتم: ﴿وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها ٭ فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها﴾، این انسان است . نه حیوان
در عالم چه هست از آسمان و زمين، آنها اطلاعاتي است که بعد ياد مي‌گيرد؛ اما آنچه خير اوست ما به او گفتيم. آنچه شرّ اوست ما به او گفتيم،
Iran (Islamic Republic of)
حسینی گلپایگان
۰۸:۴۱ ۲۶ دی ۱۳۹۷
بسم الله الرحمن الرحیم
بَلْ يُرِيدُ الْإِنسَانُ لِيَفْجُرَ أَمَامَهُ ﴿5﴾
بلكه می‏خواهد انسان بدون ترس از دادگاه قيامت گناه بكند
انسان برای فرار از عاقبت خویش یا همان قیامت دوست دارد قیامت نباشد و برای همین دست به انکار می زند (سوره قیامت)
وقتی ثابت کرد که انسان از نسل حیوان و میمون بوجود آمده مبدأ خود را تحریف کرد آن وقت است که می تواند مقصد خود را هم که قیامت است تحریف کند.
بحثی در مورد نحوه زندگی انسانهای اولیه نیست که چطور شکار می کردند یا زندگی می کردند
بحث در این است که وقتی انسان ( که به ما هو انسان ) را تحریف کرد یعنی ابتدا انسان را در جسم خلاصه کرد وبعد برای پدید آمدنش آمد فلسفه درست کرد این با انسانیت انسان سازگاری ندارد
خدا را شاکریم که به ما هستی بخشید و هیچ انسانی را در تمام تاریخ بدون راهنما نگذاشت از اولین آدم که خود پیامبر بود تا آخرین انسان ها بدون راهنما نیستند
انبیا خبر از خالق انسان برای انسان آوردند آنگاه انسان دنبال وهم و خیال و فسیل و فلسفه فکر مادی خود می خواهد تفسیر کند
بزرگترین ظلمی که انسانهای سکولار به بشریت می کنند این است که واژه طبیعت را به جای خلقت قرار می دهند .ای کاش بفهمیم که مسیر درست تحقیق را خیلی خوب است انسان باستان شناسی کند و از بهتر عبرتها است انسان نیازمند است به اطلاعات در مورد گذشته زیست و تاریخ خودش فقط دقت کرد که منحرف نشود
Germany
محسن
۰۸:۳۳ ۲۶ دی ۱۳۹۷
خیلی دوست دارم بدونم رئیس جمهورشون کی بوده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
منم دوست دارم بدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
والا ما هم نمیدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
منم دوست دارم بدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
تورم چند رقمی بوده ؟ تورم اداره آمار نه بانک مرکزیشون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۶ دی ۱۳۹۷
قیافه شون عین داعشیاس
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۲۲:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
هیچ وقت به یک نئاندرتال توهین نکن!
Iran (Islamic Republic of)
بهادر
۰۷:۵۸ ۲۶ دی ۱۳۹۷
باعرض سلام و تشکر از زحمات شما.تا الان مطالبی که اثبات شده و جهانی به ثبت رسیده نشون میده بعد از نئاندرتالها انسانهای هوشمند بودند که ابزاری از سنگ و چوب و استخوان درست کردند.تا پارسال همه دانشمندها معتقد بودند انسانهای هوشمند از شامات و فلسطین و لبنان وارد اروپا شدند ولی در تحقیقات تیمهای پاستان شناسی بین المللی در ایران مشخص شد 54 هزار 400 سال پیش انسانهای هوشمند در خرم آباد لرستان زندگی میکردند که غار( کلدر) یکی از چند زیستگاه آنها بوده و از خرم آباد به اروپا مهاجرت کرده اند.این مطلب ثبت جهانی و در نشریات معتبر دنیا عنوان شده است.باتشکر مجدد
Iran (Islamic Republic of)
نويسنده
۰۷:۵۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
در كتابهاي آسماني آفرينش حضرت آدم را حدود شش هزار سال پيش مي دانند در حاليكه شما مي گوييد دهها هزار سال قبل با نئاندتالها برخورد داشته اند
..... ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
البته كاملا با شما موافقيم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۷
از حضرت علی علیه السلام سوال شد قبل از حضرت آدم هم انسانهایی بوده فرمودند بله و قبل از آنها نیز همینطور و هرچه بپرسید میگویم که قبل از آنها نیز انسانهایی بوده اند و این موضوع با آیات قرآن نیز سازگار است ...قالو اتجعل فیها من یفسد فیها و یسفک الدما....؟ ملایکه گفتند این موجود جدید نیز میخواهد در زمین خونریزی کند؟........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷
اسراری از زندگی نئاندارتال ها در ایران. من همچین چیزی توی این مقاله ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۰۶:۵۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
۱۳۰ هزار سال پیش؟
افسانه ی آدم و حوا برای چند سال پیش بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۲۶ دی ۱۳۹۷
فك كنم انسانهايي كه تو قران اومده كه قبل از ما بوجود اومدند ولي زدند همديگه رو كشتن و نابود كردن و نسل خودشونو منقرض كردن همينا بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۶ دی ۱۳۹۷
انسان اولیه حضرت آدم بود که بین شش تا ده هزار سال پیش زندگی میکرده . حضرت پیامبر ص نسب خودشون تا حضرت آدم رو به طور کامل بیان فرمودند . در قرآن کریم هم داستان خلقت حضرت آدم و چگونگی خلقتش ذکر شده . حضرت آدم پیامبر بزرگ الهی بود و خداوند همه چیز رو به او آموخته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۶ دی ۱۳۹۷
حضرت آدم(علیه السلام)اولین پیامبربودنه اولین انسان
آخرین اخبار