نگاهی به‌ ترین‌های دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا

دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا روز گذشته به پایان رسید و تیم‌ها از امروز سومین بازی مرحله گروهی خود را انجام خواهند داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در پایان دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ هر کدام از ۲۴ تیم حاضر در این تورنمنت ۲ بازی انجام دادند. در ۲۴ بازی که انجام شده ۶۶ گل به ثمر رسیده است که میانگین برای هر بازی می‌شود ۲.۷۵ گل.

نگاهی به ترین های دور دوم مرحله گروهی جام ملتهای آسیا

تیم‌هایی که صعودشان قطعی شده است

تیم‌های فوتبال ایران، عربستان، عراق، کره جنوبی، چین، اردن، قطر، ازبکستان و ژاپن با پیروزی در ۲ بازی ابتدایی مرحله گروهی خود صعودشان را به مرحله بعدی قطعی کردند. در این بین تیم ملی فوتبال اردن تنها تیمی است که سرگروهی اش با توجه به پیروزی مقابل استرالیا قطعی شده است و دیگر تیم‌های صعود کرده در بازی سوم به دنبال صدر نشینی خواهند بود.

نگاهی به ترین های دور دوم مرحله گروهی جام ملتهای آسیا

بهترین سرمربی

تیم ملی فوتبال اردن با هدایت فیتال بورکمانس بلژیکی فراتر از انتظار ظاهر شده است. تیم این سرمربی در بازی اول مقابل تیم ملی استرالیا مدافع عنوان قهرمانی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و در بازی دوم نیز تیم خوب سوریه را با نتیجه ۲ بر صفر پشت سر گذاشت تا تنها تیمی باشند که اول شدنشان را در گروه قطعی کرده است. با اینکه نمی توان از تلاش فراوان بازیکنان اردنی برای گرفتن این نتیجه صرف نظر کرد اما می توان گفت یکی از دلایل اصلی عملکرد خوب تیم ملی اردن قطعا سرمربی این تیم بوزکمانس بوده است.

نگاهی به‌ترین‌های دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا

بهترین پاسور

اکرم عفیف هافبک ۲۲ ساله تیم ملی فوتبال قطر در بازی مقابل تیم ملی کره شمالی که با برد پر گل ۶ بر صفر قطری‌ها همراه بود ۳ پاس گل داد. او در بازی قبل تیمش هم یک پاس گل داده بود و در انتهای دور دوم با ۴ پاس گل بهترین پاسور این تورنمنت است. نزدیک‌ترین بازیکن به هافبک قطری‌ها شاندونگ لیونگ از چین است که ۳ پاس گل داده است.

نگاهی به‌ترین‌های دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا

بهترین دروازه بان

کیم سئونگ جیو دروازه بان تیم ملی کره جنوبی در 2 بازی ابتدایی تیمش توانسته دروازه شان را بسته نگه دارد و در بین دروازه بانان حاضر در جام عملکرد بهتری داشته است. دروازه بانان تیم های ایران، عربستان و قطر نیز در 2 بازی ابتدایی کلین شیت کرده اند اما تیم های رقیب آنها در خط حمله عملکرد چندان خوبی نداشتند و می توان گفت کیم سئونگ جیو بهترین عملکرد داشته است.

نگاهی به‌ترین‌های دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا

بهترین خط حمله

تیم ملی فوتبال قطر در دیدار مقابل کره شمالی توانست با نتیجه پر گل ۶ بر صفر به برتری برسد و عنوان مقتدرانه‌ترین پیروزی را به خود اختصاص دهد. قطر با ۲ گلی که در مقابل لبنان به ثمر رسانند با ۸ گل زده بهترین خط حمله این تورنمنت را تا به اینجای کار به خود اختصاص داده است. تیم ملی فوتبال کشورمان با ۷ گل، عراق و ازبکستان با ۶ گل پشت سر تیم قطر قرار دارند.

نگاهی به ترین های دور دوم مرحله گروهی جام ملتهای آسیا

بهترین خطوط دفاعی

تیم‌های فوتبال ایران، عربستان، کره جنوبی و قطر در ۲ بازی ابتدایی خود توانستند دروازه خود را بسته نگه دارند و هنوز گلی دریافت نکرده اند تا عنوان بهترین خطوط دفاعی را به خود اختصاص دهند.

برترین گلزن

المعز علی مهاجم تیم ملی فوتبال قطر در مقابل کره شمالی 4 گل به ثمر رساند و در بازی قبل تیمش مقابل لبنان نیز یک گل به ثمر رساند و با 5 گل زده بهترین گلزن این تورنمنت است. سردار آزمون از ایران و الدور شاموردوف از ازبکستان مردان 3 گله این تورنمنت هستند.

بدترین خط دفاع

تیم ملی فوتبال کره شمالی با ۲ شکست پر گل مقابل عربستان و قطر بدترین نتیجه را بین تیم‌های حاضر گرفته است و با ۱۰ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی این تورنمنت را دارد. پشت سر کره شمالی تیم فوتبال یمن با ۸ گل خورده، ترکمنستان با ۷ گل خورده ضعیف‌ترین خطوط دفاعی را دراین تورنمنت در اختیار دارند.

نگاهی به ترین های دور دوم مرحله گروهی جام ملتهای آسیا

بدترین خطوط حمله

تیم‌های فوتبال سوریه، فلسطین، فیلیپین، یمن، لبنان و کره شمالی هنوز در این جام گلی به ثمر نرسانده اند و ضعیف‌ترین عملکرد در کار‌های تهاجمی داشته اند.


بیشتر بخوانید:

زمان و محل برگزاری نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران در دبی مشخص شد

جنگ شرق و غرب آسیا برای صعود به مرحله حذفی/ شانس بالای اماراتی‌ها برای صدرنشینی

۱۷ تیم در جست و جوی ۷ بلیت یک هشتم نهایی


انتهای پیام/

ترین های دور دوم مرحله گروهی جام ملت ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۴ دی ۱۳۹۷
دروازه بان کره شمالی بهترین دروازه بان؟!! تا حالا 10 تا گل خورده چطور دروازه شو بسته نگه داشته؟!!!
آخرین اخبار