تسلیت اهالی فرهنگ و هنر به مناسبت درگذشت حسین محب اهری

در پی درگذشت حسین محب اهری برخی مسئولان فرهنگی و هنری پیام تسلیتی را صادر کردند.

تسلیت اهالی هنر به مناسبت درگذشت حسین محب اهریبه گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین محب‌اهری، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، بامداد امروز (چهارشنبه ۲۶ دی‌) در سن ۶۷ سالگی در بیمارستان لاله از دنیا رفت.

در پی درگذشت این هنرمند برخی مسئولان فرهنگی و هنری پیام تسلیتی را صادر کردند که در ادامه آن را می‌خوانید:

پیام تسلیت معاون سیما در پی درگذشت مرحوم محب اهری

درگذشت حسین محب اهری، هنرمند دوست داشتنی، پرتوان و بااخلاق کشورمان، موجب تأثر و اندوهی عمیق شد. پذیرفتن از میان رفتن بازیگری که همواره با چهره‌ای بشاش و پرامید به استقبال زندگی می‌رفت، برای همه ما دشوار و دردناک است. بازیگری که چهار دهه، هنرمندانه زندگی کرد و فعالیت‌های هنری اش برای نسل‌های مختلاف مردم در سرزمین ما شناخته شده است، به همین دلیل هم تصویر و صدای او هیچ گاه از خاطر ایرانیان فراموش نخواهد شد.

هجرت این هنرمند یک خسران بزرگ برای فرهنگ و هنر ما و به ویژه رسانه ملی محسوب می‌شود؛ چرا که محب اهری از شخصیت‌های کم نظیر و نادر در این دوران بود که تا آخر، متعهدانه زیست و کار کرد. او همیشه به مردم عشق می‌ورزید و همین نیرو به او انگیزه داد تا حتی در واپسین روز‌های سخت زندگی دنیایی خود دست از تلاش و خلاقیت بر ندارد.

حضور درخشان او در سریال هایی چون «مختارنامه»، «تبریز در مه»، «پایتخت ۲»، «معمای شاه» و ... که از آثار محبوب و پربیننده سیما طی سالیان اخیر نیز محسوب می‌شوند، گویای تعهد این بازیگر و علاقه اش برای ایفای نقش در آثار روشنگر و آگاهی بخش است.

اینجانب، درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال طلب صبر و برای آن هنرمند والا مقام رحمت و غفران الهی مسئلت دارم.

پیام تسلیت شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی

متن پیام مدیر اداره کل هنرهای نمایشی به مناسبت درگذشت این هنرمند به شرح زیر است:

«بازگشت همه به سوی اوست

اگر قرار باشد برای واژه «امید» و یا عبارات «عشق به زندگی» و «مبارزه برای زیستن با کمال» مصداقی عینی بیابیم، بی‌شک یکی از این مصادیق، بی کمترین چون و چرا «حسین محب‌اهری» است. بازیگر پرشور و احساس نقش‌های خاطره‌انگیز ...

شیوه زیستن او در سال‌های اخیر و در دوران مبارزه با بیماری، بهترین و ماناترین نقشی بود که در این جهان فانی بازی کرد. اما نام محب‌اهری را تنها تجسد این واژگان در خاطرمان زنده نگه خواهد داشت. دورترین خاطرات جمعی ما از او بازی‌های متفاوت و نقش‌‍‌هایی است که نه برای او صرف ایفای نقش و نه برای ما صرف دیدن یک بازیگر بود که ما همراه او با آن نقش‌ها «زندگی» می‌کردیم.

حضور و بازی‌های درخشان او در طول بیش از پنج دهه نقش‌آفرینی یادآور زنده شدن شخصیت‌های پراحساسِ زندگی است. آدم‌هایی که در اطراف ما بوده و هستند و آقای بازیگر آن‌ها را برای ما قابل لمس و باور کرد. عشق و شوری که تا آخرین نفس در وجود و حضور او جاری بود.

حسین محب‌اهری حالا که به سرای ابدی سفر کرده، همچنان برای ما پر از احساسِ بودن است.

خانواده هنرمندان هنرهای نمایشی امروز سوگوار مردی خواهند بود که با لبخند همیشگی و جاودان در تاریخ هنر این سرزمین ماندگار است. فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده و جامعه هنری و مردم دوستدار او تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان برای روح آن عزیز طلب مغفرت داریم.»

تسلیت معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای درگذشت محب اهری

سید مجتبی حسینی در پیام تسلیتی برای درگذشت محب اهری نوشته است: «حسین محب اهری برای زیباتر شدن زندگی با شور و شوق کوشید، سال ها عاشقانه و امیدوارانه در صحنه زیست، افسوس که اکنون جای او خالی است با خاطرات فراوانی که در دل و یاد ما باقی گذاشت.

حسینی در ادامه این پیام نوشته است: مصیبت درگذشت این هنرمند عزیز را تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برترین درجات را برای او مسئلت دارم.»

پیام تسلیت سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر

در متن پیام تسلیت سعید اسدی آمده است:

«آن که هر روز، در هر سلامی، به هر رهگذری لبخند هدیه می داد امروز با رفتنش هدیه ای بزرگتر داد: زندگی فرصت کوتاه کوشیدن برای نیکو جاودان شدن در خاطره‌ انسان هاست. او در مبارزه ای حماسی تنها مرگ را به تأخیر نمی انداخت بلکه زندگی شرافتمندانه را در بستر دردی که پشت لبخندش پنهان می کرد به یاد همه‌ ما می آورد.

تئاترشهر سالیان بسیار خانه‌ حسین محب اهری بوده و عرصه ای که او با هنرش بارها در آن درخشیده است. اکنون که خبر غم انگیز رفتن او رسید جز تسلی دادن به جامعه ای که فقدان دردناک او را تجربه می کند و نگاه داشت خاطره‌ نیکو و درخشان حضور با عزت و هنرمندانه او بر صحنه های نمایش از ما کاری ساخته نیست.

مجموعه تئاتر شهر سوگوار درگذشت این هنرمند شریف و همیشه دوست داشتنی است و به خانواده گرامی و هنرمندان تئاتر ایران تسلیت می‌گوید.»

پیام تسلیت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس

«انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در گذشت هنرمند پیشکسوت و فرهیخته مرحوم حسین محب‌اهری را محضر جامعه شریف تئاتر کشور و نیز خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض می‌نماید و از درگاه حضرت حق، برای آن فقید سعید علو درجات و غفران الهی را مسئلت می‌نماید.»

پیام تسلیتکانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر

«عاشقانه ایستادگی کرد و جنگید و حتی در اوج روزهای سخت بیماری روی صحنه درخشید...

تصویر حسین محب‌اهری با لبخند همیشگی‌اش تا ابد بر دل‌هامان نقش بسته و یادآور واژه امید است.

روحتان شاد و پر از آرامش...»

گفتنی است پیکر زنده‌یاد محب‌اهری، ساعت ۹ صبح فردا (پنجشنبه ۲۷ دی‌) از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، بازیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۷ دی ۱۳۹۷
خدا ایشان رارحمت کند انسان خوبی بود واقعا
آخرین اخبار