مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خشکسالی موجب هجوم ملخ‌های صحرایی به جنوب کشور شد

افتخاری گفت: بارش‌ باران پس از یک دوره خشکسالی موجب گسترش ملخ‌های صحرایی در جنوب کشور شده است.

طاهره افتخاری مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خبرهای منتشره در خصوص هجوم ملخ ها به جنوب کشور اظهار کرد: با توجه به مواردی که مطرح شده تشخیص گروه تخصصی این است که اینگونه ملخ‌ها صحرایی باشند.


بیشتر بخوانید: جنوب ایران در معرض خطر حمله ملخ های صحرایی


افتخاری با اشاره به اینکه ملخ‌های صحرایی در قاره آفریقا تا جنوب غرب آسیا گسترش دارند و در مناطق خشک زندگی می کنند، بیان کرد: این ملخ‌ها پس از یک دوره خشکسالی گسترده با بارش دوره ای مناسب وارد مرحله تهاجمی می شوند.

وی ادامه داد: بارش هایی که پس از یک دوره خشکسالی در روزهای اخیر شاهد بودیم باعث گسترش ملخ صحرایی در جنوب کشور به خصوص استان خوزستان شده است.

مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی تصریح کرد: کلیه عوامل محیط زیستی می توانند برای گسترش این گونه ها در طبیعت  دخیل باشند و علاوه بر خشکسالی، تغییر کاربری اراضی، استفاده از کود و سموم و چرای بی رویه نیز موجب تکثیر این ملخ‌ها شود.

وی با بیان اینکه ملخ ها نیز به همین دلیل برای یافتن غذا به مزارع و شهرها هجوم می برند، خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت دشمنان طبیعی این آفات نیز موجب گسترش آن‌ها شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار