در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دروغ سیزده بازیگر پایتخت چه بود؟/ بدترین اتفاق زندگی علیرضا خمسه

علیرضا خمسه بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگویی از خاطرات نوروزی خود گفت.

 به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به بهانه فرا رسیدن بهار طبیعت و آغاز سال نو با علیرضا خمسه بازیگر خوب کشورمان به گفتگو نشستیم که می‌توانید ماحصل آن را در این گزارش بخوانید:

خمسه

زمان تحویل سال دوست دارید کنار چه کسانی باشید؟

زمان تحویل سال دوست دارم کنار خانواده باشم، اما به خاطر برنامه‌های تلویزیون هیچ وقت اتفاق نمی‌افتد. گاهی هم که در سفر حضور دارم اما امسال کنار خانواده هستم.

چه دعا و آرزویی هنگام تحویل سال دارید؟

موقع سال تحویل بزرگترین بزرگترین آرزویم سلامتی، شادی و همین‌طور اتفاق‌های خوب برای کشور است.

در تعطیلات نوروز در کنار خانواده هستید یا ترجیح می دهید با دوستانتان سپری کنید؟

من مرد خانواده هستم و دوست دارم تعطیلات نوروز کنار خانواده باشم. البته دوستان خانوادگی هم کنار خانواده باشند که خیلی خوب است.

اولین جایی که بعد از سال تحویل می روید، کجاست؟

بعد از سال تحویل معمولا تا موقعی که مادرم زنده بود به دیدار مادرم می‌رفتم تا عرض تبریک سال نو داشته باشم، اما امسال عید دوم است که مادر نیست و این توفیق را از دست دادم. خانواده همسرم در اولویت هستند و به دیدار آن‌ها می‌رفتم.

اگر در ایران به سفر بروید کجا را انتخاب می کنید؟

چون خانواده همسرم در شمال زندگی می‌کنند؛ اگر ایران سفر کنیم به گیلان و شهر رشت می‌رویم.

کدام رسم نوروز زا دوست دارید؟

خودم عاشق چهارشنبه سوری و روز‌های پایانی سال هستم؛ یک شور و هیجانی در جامعه ایرانی و خرید سفره هفت سین  اتفاق می‌افتد. البته امسال به دلیل گرانی این شور و شوق را در بین مردم ندیدم.

کدام سین های هفت سین به شما شبیه هستید؟

من سنبل هستم. به قول خانمم بعد از سمبل من سیر هستم، چون روزی یک حبه سیر می‌خورم.

بهترین عیدی که در طول عمر گرفتید چی بود؟

بهترین عیدی که می‌گرفتم همیشه از دست مادرم می‌گرفتم، اما فوت شد و بهترین عیدی را ندارم.

خمسه

بهترین خاطره از دوران کودکی؟

بهترین خاطرات من در دوران کودکی مربوط به ایام نوروز است که شور و هیجان در خانواده ایجاد می‌کرد و ما به سینما می‌رفتیم و فیلم‌های کمدی می‌دیدیم. ایام نوروز برای من یادآور دوران کودکی و سینما رفتن بود.

سال ۹۸ سال خوک است؛ به این حیوان و این سال چه حسی دارید؟

چون سال خوک را سال ثروت و برکت می‌بینم از این جهت خوشحالم. آرزو می‌کنم که اتفاق خوبی حاصل شود برای خانواده خودم و خانواده‌های ایرانی تا از این تورم، رکود و گرانی خارج شویم.

به خودتون در سال ۹۷ چه نمره‌ای می‌دهید؟

من هر ساله به خودم نمره بیست می‌دهم، چون بچه بیست هستم، اما این ۲۰ را از ۱۰۰ محاسبه می‌کنم.

غم انگیز ترین اتفاق ۹۷؟

غم‌انگیزترین خاطره و اتفاق برای سال ۹۷ دو هفته گذشته رقم خورد و حال من، حال گروه، حال ملت ایران گرفته شد. آماده برای ساخت اپیزود «پایتخت» برای سال تحویل بودیم که خبر فوت خشایار الوند نویسنده سریال شنیدیم و متأسفانه این اتفاق ناگوار باعث شد این اپیزود ساخته نشود. حال همه گرفته شد و اتفاق غم‌انگیری بود.

بهترین و شگفت انگیز‌ترین اتفاق ۹۷؟

بهترین اتفاق سال ۹۷ برای من امکان اجرای یک تئاتر خارج از کشور بود که با موفقیت همراه شد و آرزو داشتم نمایشی خارج از کشور اجرا کنم که این اتفاق افتاد.

برنامه و هدف مشخصتون برای ۹۸ ؟

همیشه برنامه‌های ما کار بوده است و هر زمانی از ما سئوال می‌کردند برنامه شما برای سال جدید چیست می‌گفتیم کار داریم. اما بهترین برنامه برای من و هر کسی زندگی کردن است؛ زندگی کردن  مهم‌تر از کار کردن است و برنامه من برای سال جدید این است که بیشتر از زندگی خودم لذت ببرم و در کنار خانواده باشم.

خمسه

در تعطیلات مطالعه هم دارید و آخرین کتابی که خواندید چی بود؟

یکی از مواردی که همیشه در تعطیلات سراغ آن می‌روم مرور شعر‌های سهراب سپهری است که به من آرامش می‌دهد و مجموعه ۸ کتاب آن همیشه با من همراه است.

یک دروغ ۱۳ بگویید؟

من خیلی پولدار هستم.

تصویری که از عید در ذهن خود دارید؟

 یکی از ماندگارترین تصاویر خوردن آجیل است که امسال کسی به خاطر گرانی آجیل نمی‌گذارد که ما بخوریم و اگر جایی آجیل ببینیم حتما استقبال می‌کنم.

پیام نوروزی برای هم وطنان؟

از هموطنان می‌خواهم این دعایی که سر سفره هفت سین می‌خوانند، یک شعار نباشد بلکه یک اعتقاد و باور جدی باشد تا بتوانند هم خودشان را به بهترین حال تبدیل کنند و حال جامعه را به سمت احوالات بهتر سوق دهند و این همت می‌خواهد که بهترین نیت و تصمیم سر سفره هفت سین است.

رسانه ها تا چه حد در معرفی و رساندن صدای شما به گوش مسئولان نقش داشتند؟

مسئولان خداروشکر گوششان با قیر پر شده است و با هیچ کدام از ابزار گوش آن‌ها باز نمی‌شود. بنابراین صدای ما فقط به مردم می‌رسد نه مردم و مسئولان در خواب خرگوشی به سر می‌برند.

گفتگو از الهام قبادی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
آقای خمسه حس تون در مورد مادرتون و عیدی از دست ایشون رو کاملاً درک می کنم. امسال مادر نبود تا بهترین و اولین عیدی را از دستش بگیرم. مادر و پدر جایگزین ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
ایشون اصلا بازیگر خوبی نیستند و بیشتر یک مسخره گر هستند . متاسفم با این همه استعدا که این افراد شدن بازیگر مطررررح؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
متاسفم برای فردی که سالهاست کلمه شوخی را با دروغ جابجا کرد طوریکه دیگه کاملا جا افتاده و اصلا کسی یادش هم نمیاد در ضمن اون شوخی اول آوریل هست که دیروز اول آوریل بود و امروز دوم آوریل هست شاید و شاید یک دلیل این کار جایگزین شدن
آخرین اخبار