مینایی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

بررسی علل ترک تحصیل دختران مناطق محروم/ پوشش ۶۰۰ مدرسه در طرح خواهرخوانده

مدیرکل دفتر زنان و خانواده آموزش و پرورش از ابلاغ طرح خواهر خوانده و اجرای آن در ۶۰۰ مدرسه طی سال ۹۸ خبر داد.

طرح خواندگیفرحناز مینایی‌پور مدیرکل دفتر زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای طرح خوانده در مدارس مناطق محروم کشور اظهار کرد: طرح حامی یا خواهر خوانده پس از فراز وفرود فراوان در مراحل کارشناسی و نهایی شدن است.

وی ادامه داد: این طرح پس از اجرای پایلوت آن در چهارمنطقه از شهر تهران و چهار استان کشور (سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان و هرمزگان) و دریافت بازخورد و پیش بینی سامانه متناسب اسفندماه این طرح به استان‌های کشور برای  اجرا ابلاغ شد.

مینایی‌پور  با اشاره به اینکه شیوه‌نامه طرح حامی مراحل ابتدایی خود را طی کرده است، اظهار کرد: این مراحل ابتدایی عبارت از شناسایی مدارس بر اساس شاخص‌های تعیین شده است  و آمادگی نسبی برای اجرای طرح در استان‌ها وجود دارد.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش  از تحت پوشش قرار گرفتن ۶۰۰ مدرسه (۳۰۰ زوج)  در طرح حامی طی  سال ۹۸ خبر داد و تاکید کرد: این طرح به بهبود شرایط کیفی دانش آموزان مدارس مناطق محروم کمک می‌کند.

انعقاد قرارداد با معاونت زنان برای جذب حداکثری دختران در مدارس

وی درباره وضعیت تحصیل دختران بازمانده از تحصیل بیان کرد: توجه به افزایش پوشش تحصیلی دختران در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که در اولویت فعالیت‌های مراجع ذی‌ربط قرار گرفته و وزارت آموزش وپرورش به توفیقات خوبی در این زمینه کسب کرده است.

مینایی پور ادامه داد: جذب حداکثری از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت در برابر قانون اساسی است؛ لذا رصد میزان دسترسی به آموزش همه ساله از اولویت‌های وزارت بوده و بازخورد‌های لازم ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق حداکثر جذب دختران به ویژه در مناطق محروم، دفتر امور زنان همکاری هایی با نهادهای دیگر داشته است، بیان کرد:  طی موافقت نامه‌هایی با معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اقدام به اجرای پروژه در ۲ فاز کردیم.

وی به تشریح این فازهای کاری پرداخت و گفت: نخست بررسی علل ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل به شکل میدانی در پنج استان کشور و در فاز دوم تهیه بسته راهکارها برای جذب نفر به نفر افرادی که در چرخه آموزش قرار ندارند، انجام شد.

مینایی بیان کرد: فاز اول این پروژه هم اکنون در حال برنامه ریزی برای اجراست و  استان‌های هدف شامل استان  سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان و هرمزگان تحت بررسی‌های لازم برای اجرای طرح قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار