شکوری: تاکنون با ویلموتس قرارداد نهایی را امضا نکرده‌ایم/ او نسل طلایی فوتبال بلژیک را پرورش داده است/ عجله در بستن قرارداد کار درستی نیست

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت روند انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: همچنان در حال مذاکره و انجام دادن مراحل نهایی مذاکرات هستیم، اما تاکنون قرارداد نهایی امضاء نشده است. باید برخی مسائل که جزء شرایط حرفه‌ای یک قرارداد است بررسی شود و سعی می‌کنیم امروز یا در روز‌های آتی این موضوع را نهایی کنیم. بلافاصله پس از امضاء قرارداد این موضوع را از طریق سایت فدراسیون و منبع رسمی خودمان اطلاع رسانی می‌کنیم.

باید زیرساخت‌های فوتبال ایران را به ویلموتس نشان بدهیم

او ادامه داد: در حال حاضر تنها مشغول رایزنی و نشان دادن امکاناتمان به ویلموتس هستیم چرا که فوتبال ایران زیرساخت‌هایی دارد که باید آن‌ها را به سرمربی مد نظرمان نشان بدهیم.

اگر پیش از قطعی شدن قرارداد آن را اطلاع رسانی کنیم، امکان دارد برخی مسائل پیش بیاید

او درباره منفعل عمل کردن فدراسیون فوتبال نسبت به اطلاع رسانی درباره روند مذاکرات با ویلموتس گفت: فکر می‌کنم طبق شرایط حرفه‌ای دنیا هر قراردادی به صورت قطعی امضاء شود، از طریق مرجع رسمی اطلاع رسانی می‌شود. اگر ما پیش از قطعی شدن کار موضوعی را اطلاع رسانی کنیم امکان دارد برخی مسائل پیش بیاید. به همین دلیل سعی داریم از این موضوع پیشگیری کرده و مشکلاتی که در قرارداد‌های قبلی وجود داشته است در این قرارداد لحاظ کنیم. شفاف، روراست و صادقانه پیش می‌رویم و هر ۲ طرف سعی دارند خواسته هایشان را مطرح کنند.

برای امضاء قرارداد باید دست به عصا پیش برویم

شکوری درباره اینکه مهدی تاج شب گذشته اعلام کرد ویلموتس به صورت قطعی برای سه سال سرمربی تیم ملی شده و اکنون خودش می‌گوید این موضوع نهایی نیست، گفت: می‌دانید شرایط کشورمان از هر لحاظ با کل دنیا متفاوت است و به همین دلیل مجبوریم تا حدی دست به عصا پیش برویم. فردا بازی‌های آخرین هفته لیگ برتر برگزار می‌شود و فکر می‌کنم بهتر است هواداران تمرکزشان را به این بازی‌ها معطوف کنند. با این وجود اولویت ما و مردم این است که قراردادی خوب با مربی خوبی ببندیم که شرایط حرفه‌ای هم در آن در نظر گرفته باشد. از تمام مسائل مهم‌تر موفقیت تیم ملی است و اگر قرارداد خوب بسته شود، این موفقیت هم تضمین می‌شود.

روی تک تک بند‌های قرارداد بحث می‌کنیم تا قرارداد خوبی ببندیم

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه تاکنون چند درصد مذاکرات با ویلموتس انجام شده است، گفت: من نمی‌توانم درصدی اعلام کنم، اما می‌گویم تک به تک بند‌های قرارداد را پیش می‌بریم تا انشاالله بتوانیم قرارداد خوبی ببندیم.

ویلموتس تنها گزینه ما نبوده است

شکوری درباره اینکه چرا تاکنون پیش قراردادی بین فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس امضاء نشده است تصریح کرد: گزینه ما تنها ویلموتس نبوده بلکه گزینه‌های زیادی داشتیم. تقریبا به توافق رسیده ایم، اما می‌طلبد روی تک تک بند‌های قرارداد مذاکره کنیم تا به نتیجه خوبی برسیم. اکنون هم مهدی تاج در جلسه با ویلموتس است.

عجله کردن برای امضاء قرارداد با ویلموتس کار درستی نیست

او درباره پیگیری مردم نسبت به وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی از طریق رسانه‌ها بیان کرد: ما این موضوع را به ویلموتس انتقال داده ایم و او از جو ایران خیلی خوشش آمده است. ورزشگاه آزادی، امکانات و شرایط کشورمان را به او نشان داده ایم، اما باید بند‌های قرارداد را به خوبی جلو ببریم. عجله کردن کار درستی نیست و فکر می‌کنم مردم ایران هم به ما توصیه نمی‌کنند در انتخاب سرمربی تیم ملی عجله کنیم.

شکوری درباره اینکه موضع تیم ملی باید بالاتر از هر سرمربی‌ای باشد، گفت: صددرصد همین است.

ویلموتس نسل طلایی فوتبال بلژیک را پرورش داده است

او درباره اینکه تیم ملی ایران برای مربی‌ای در سطح مارک ویلموتس بسیار پرافتخار است و او نباید در موضعی بالاتر از تیم ملی قرار بگیرد، بیان کرد: البته باید به این نکته اشاره کنم که نسل طلایی فوتبال بلژیک را او پرورش داده و بهتر است. درباره سوابق او در آینده بیشتر صحبت می‌کنیم. با این وجود همچنان با ویلموتس در حال مذاکره هستیم.


بیشتر بخوانید: سرمربی جدید تیم ملی از امکانات مرکز ملی فوتبال ایران بازدید کرد + تصاویر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.