پدرو خود را در تاریخ فوتبال جاودانه کرد

هافبک اسپانیایی تیم چلسی با گلزنی در دیدار فینال لیگ اروپا و قهرمانی در این رقابت ها، نام خود را در تاریخ فوتبال جاودانه کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پدرو رودریگز، هافبک اسپانیایی آبی‌های لندن که شب گذشته در پیروزی ۴ بر یک این تیم برابر آرسنال در فینال لیگ اروپا، یکی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند و به همراه این تیم جام قهرمانی را بالای سر برد به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در دوران بازیگری‌اش در لیگ برتر انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، جام جهانی و جام ملت‌های اروپا به عنوان قهرمانی دست یافته است.

از سوی دیگر پدرو پنجمین فوتبالیست تاریخ شد که موفق به گلزنی در مسابقات فینال لیگ قهرمانان و لیگ اروپا (جام یوفا) شده اند.

او پیش از این، در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۱-۲۰۱۰ بین "بارسلونا" و "منچستر یونایتد" (۳: ۱)، زمانی که او برای " آبی و اناری ها" بازی می‌کرد، گلزنی کرده بود.

پیش از پدرو، آلن سیمونسن دانمارکی، هرنان کرسپو آرژانتینی، دیمیتری آلنیچف روس و استیون جرارد انگلیسی ۴ بازیکنی بودند که در فینال دو جام اصلی اروپا گلزنی کردند.

پدرو رودریگز یک رکورد دیگر از خود به جا گذاشت؛ این بازیکن اسپانیایی به اولین فوتبالیست تبدیل شد که نه تنها موفق به گلزنی در فینال لیگ قهرمانان و لیگ اروپا شده، بلکه در مسابقه سوپرجام یوفا در سال ۲۰۰۹ نیز برای بارسلونا گلزنی کرده بود.

علاوه بر این، ستاره سابق بارسلونا با این تیم ۵ قهرمانی در لالیگا، سه قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، سه قهرمانی در سوپرجام یوفا و دو قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها کسب کرده و همچنین یک قهرمانی در جام حذفی به همراه چلسی در کارنامه پر افتخار خود دارد.


بیشتر بخوانید:

چلسی - آرسنال/ دربی لندن این بار در فینال اروپا/ توپچی‌ها با متخصص و آبی‌های آتشین در اندیشه کسب جام

فینال لیگ اروپا درگیر خصومت دو کشورِ همسایه‌ی ایران


انتهای پیام/

تاریخ سازی پدرو رودیگز در شب قهرمانی چلسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار