مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو خبر داد؛

ارائه اولین آمارنامه تجهیزات پزشکی در تابستان ۹۸/ فعالیت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی

صفوی گفت: یکی از مشکلات تامین کنندگان تجهیزات پزشکی نبود آمار در این حوزه است که تا پایان تابستان اولین آمارنامه تجهیزات پزشکی ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین صفوی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث اظهار کرد: در چند سال گذشته پیشرفت قابل توجهی در بازار تجهیزات پزشکی داخلی داشتیم و از نظر عددی و کیفی پیشرفت‌ها مورد توجه قرار دارد و شاهد افزایش ٢٠ درصدی تعداد تولیدکنندگان از سال ٩۶ تاکنون هستیم و در حوزه کیفیت نیز تجهیزات را از نظر تکنولوژی به چند دسته تقسیم می کنیم.

وی ادامه داد: امروز حدود ٣٠ درصد محصولات تجهیزات پزشکی که پروانه تولید دریافت کرده‌اند در کلاس خطر C و D قرار دارند و معدودی کمپانی‌های در دنیا این محصولات را تولید می‌کنند.

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: ما بیش از ٢٠٠ شرکت دانش بنیان داریم و سیاست‌های وزارت بهداشت بر این است از حوزه تولیدات تجهیزات پزشکی حمایت شود.

رعایت کیفیت خط قرمز تولید تجهیزات پزشکی در ایران

وی تاکید کرد: ما سیستم رگولاتوری هستیم و نظارت بر کیفیت وظیفه ما بوده و کیفیت خط قرمز ماست و از کیفیت عبور نخواهیم کرد و محصولاتی پروانه ساخت می گیرند که کیفیت و حداقل استانداردها را داشته باشد و محصولات صادراتی افتخار کشور محسوب می‌شوند.

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه کیفیت تجهیزات پزشکی خط قرمز ماست، گفت: ما فرآیندهای صدور مجوز را مورد بررسی قرار دادیم و فرآیندهای غیر ضروری را حذف می‌کنیم و توصیه ما به تولیدکنندگان، تولید صادرات محور است.

٢٠ شرکت  تجهیزات پزشکی توانستند گواهینامه اتحادیه اروپا را بگیرند

وی افزود: تولیدکنندگان تلاش کنند بتوانند با محصولات وارداتی رقابت کنند و بتوانیم آنها را در بازار بین المللی عرضه کنیم و در حال حاضر بیش از ٢٠ شرکت توانستند گواهینامه اتحادیه اروپا را بگیرند و ۴٠ شرکت در حال اخذ آن هستند و اگر تولیدکننده این مجوز اتحادیه اروپا را اخذ کند صرف یک هفته مجوز فروش را صادر کنیم و اخذ این گواهینامه در شرایط تحریم یک اقدام جهادی است که تولید کنندگان انجام می‌دهند.

صفوی با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه تجهیزات پزشکی اظهار کرد: ما جلسات مستمری را با معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار می‌کنیم و شرکتی که با ابتکار عمل محصولی را تولید می‌کند نباید در پیچ و خم‌های اداری برای دریافت مجوز خسته شود و طبق دستور وزیر بهداشت هدف ما ایجاد شفافیت در فرآیندهاست.

وی از انتشار نخستین آمار نامه ملزومات و تجهیزات پزشکی تا پایان تابستان خبر داد و گفت: یکی از معضلات کارآفرینان در حوزه تجهیزات پزشکی نبود آمار مدون و مشخص در این حوزه اعم از واردات و تولید است و در این زمینه تیمی تشکیل شد و در حال تدوین آمار‌های حوزه تجهیزات پزشکی هستیم و امیدواریم تا پایان تابستان اولین آمارنامه حوزه تجهیزات پزشکی را در تولید و واردات منتشر کنیم.

صفوی افزود: امروز هم در نمایشگاه ایران هلث ۲۳ قلم کالای پزشکی را رونمایی کردیم که برای اولین بار در کشور به عنوان کالای تولید داخلی عرضه می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار