رئیسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

به زودی؛ توزیع تست سریع ایدز در داروخانه‌های منتخب کشور/ شناسایی ۵۰ درصد از مبتلایان به ایدز

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به زودی تست سریع ایدز در برخی از داروخانه‌های کشور به فروش می‌رسد.

توزیع تست سریع ایدز به زودی در داروخانه‌های منتخب کشور / شناسایی 50 درصد از مبتلایان به ایدزعلیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مد نظر ما در معاونت بهداشتی شناسایی بیماران مبتلا به ایدز است، اظهار کرد: در کمیته فنی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصمیم گرفتیم علاوه بر مراکز بهداشتی منتخب که بیماریابی ایدز را انجام می‌دهند تست ایدز سریع را در داروخانه‌ها در دسترس قرار دهیم.

توزیع تست ایدز فوری در داروخانه های منتخب کشور

رئیسی ادامه داد: به زودی تست‌های سریع ایدز در داروخانه‌های کشور توزیع خواهد شد و اجرای این برنامه در چند فاز انجام می‌شود، در فاز نخست به صورت محدود این تست‌ها در برخی داروخانه‌ها توزیع می‌شوند تا پس از مشاهده نتیجه این اقدام را به صورت گسترده در سراسر کشور اجرایی کنیم.

معاون وزارت بهداشت بیان کرد: تست ایدز در مراکز بهداشتی وزارت بهداشت رایگان است اما در داروخانه‌ها رایگان نیست.

رئیسی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مبتلایان به ایدز تحت درمان قرار دارند،گفت: درمان ۸۰ درصد این بیماران موفقیت آمیز است؛ بیماریابی ما در سراسر کشور انجام می‌شود هرچند انتظار داریم ۵۰ درصد بیماران را شناسایی کنیم و بدین منظور باید بیماریابی و مبتلایان به ایدز تقویت شود.

شناسایی پاتوق معتادان مبتلا به ایدز و هپاتیت

معاون وزارت بهداشت  درباره شناسایی معتادان به ویژه مبتلایان به بیماری‌های ایدز و هپاتیت اظهار کرد: معتادان مبتلا به ایدز و  هپاتیت گروه‌های پرخطر هستند و از سرنگ تزریقی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: پاتوق‌های این معتادان را شناسایی کرده‌ایم و تحت نظر یک مرکز گذری معاونت بهداشت (DIC) یا یک مرکز جامع سلامت قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.