در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تمهیدات حذف مدارس خشت و گلی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره تمهیدات این سازمان برای حذف مدارس خشت و گلی سیستان و بلوچستان توضیح داد.

تمهیدات آموزش و پرورش برای حذف مدارس خشت و گلیمهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات این سازمان برای حذف مدارس خشت و گلی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پس از جمع آوری مدارس خشت و گلی از سراسر کشور جشن ملی این موضوع را مهرماه ۹۸ برگزار می‌کنیم، اما در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تمهیدات ویژه‌تری هستیم تا دانش‌آموزان این استان هم در این جشن سهیم شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۷ کلاس درس خشتی و گلی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: این استان حدود  ۱۸ درصد از سهم مدارس خشت  گلی را به خود اختصاص داده است، برای تسریع در حذف مدارس خشتی و گلی این منطقه از استان‌های معین شامل خراسان رضوی، فارس و تهران کمک گرفتیم تا بتوانیم سیستان و بلوچستان را هم در جشن مهر ۹۸ سهیم کنیم.

رخشانی مهر تاکید کرد: معتقدیم که تمامی دانش آموزان شهری و روستایی سراسر کشور حق دارند در فضای ایمن تحصیل کنند؛ بنابراین حذف فضا‌های قدیمی و غیرایمن سیاست اصلی سازمان نوسازی مدارس محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید: مجوز فعالیت مدرسه غیردولتی در بافت مسکونی/ مهارت‌آموزی باید جایگزین مدرک‌گرایی شود


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه کارگروهی ویژه در سازمان برای حذف مدارس خشتی و گلی تشکیل شده است گفت: سرعت در انجام کار‌ها، پشتیبانی فنی و نظارت بر آن از ضروریاتی است که همواره به آن توجه داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به تلاش‌هایی که استان‌های کشور در حذف مدارس خشتی و گلی داشتند این قول را می‌دهیم که در سال تحصیلی جدید، دانش آموزان در فضایی ایمن به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
ساخت مدارس اسکلت بتنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
توزیع کانکس
آخرین اخبار