در جلسه امروز شورای شهر تهران انجام شد؛

کلیات لایحه اصلاح بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران و سازمان‌های تابعه تصویب شد

دو فوریت لایحه شهردار تهران درباره اصلاح بند الف تبصره ۴ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران و سازمان‌های تابعه، با ۱۸ رأی موافق اعضای شورای شهر تصویب شد.

پاینده/ کلیات لایحه شهردار تهران درباره اصلاح بودجه سال 98 شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه با اکثریت آرا به تصویب رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی دو فوریت لایحه شهردار تهران درباره اصلاح بند الف تبصره ۴ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران و سازمان‌های تابعه در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفت.

پیروز حناچی شهردار تهران که برای توضیح دو فوریت این لایحه به صحن شورای شهر تهران آمده بود، گفت: لایحه امروز اصلاح بند الف تبصره ۴ بودجه سال ۹۸ است که اجازه انتشار ۳ هزار میلیارد اوراق مشارکتی را به شهرداری تهران می‌دهد که ۲ هزار میلیارد آن برای مترو و یک هزار میلیارد آن برای اتوبوسرانی است.

او با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته برای توسعه حمل و نقل عمومی افزود: بهره‌برداری از ایستگاه فرودگاه مهرآباد را در دستور کار داشتیم و در کنار آن توانستیم ۵۱ دستگاه لوکوموتیو به خطوط ریلی اضافه کنیم.

حناچی تصریح کرد: تکمیل و احداث ورودی جنوبی مترو شادمان، مترو استاد معین، بازگشایی بخش میانی خط ۷ و بهره‌برداری از ۵ هواکش میان تونلی، تکمیل سیگنالینگ خط ۳ و بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه قائم از اقدامات مدیریت شهری برای توسعه مترو بود.

شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های آتی مدیریت شهری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ما در مهر ماه در خط ۳ مترو افتتاح و بهره‌برداری از چند ایستگاه را خواهیم داشت که جمع مبالغ آن نزدیک به ۶۳۷ میلیارد تومان است.

حناچی تصریح کرد: بهره‌برداری از پست برق ایستگاه نوبنیاد در خط ۳ مترو تهران از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری است که امیدواریم بتوانیم در بهمن ماه نیز سه هواکش میان تونلی را در این خط نصب و به بهره‌برداری برسانیم.

او با اشاره به بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه سهروردی در خرداد ماه سال ۹۹ گفت: امیدواریم بتوانیم فاز اول آزادگان را در شهریور ماه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

حناچی درباره تکمیل خط ۴ مترو تهران تصریح کرد: اهم اقدامات ما در خط ۴ مترو پارکینگ اکباتان است و برای تکمیل به ۶۸۸ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که سهم دولت ۶۰ میلیارد تومان، شهرداری ۲۷۸ میلیارد تومان، ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اوراق و ۱۵۰ میلیارد تومان آن از منابع مجتمع ایستگاهی تأمین می‌شود.

شهردار تهران درباره تکمیل خط ۶ گفت: امیدواریم بتوانیم ایستگاه‌های مرزداران، اشرفی اصفهانی و ستاری را در ۶ کیلومتر با ۳ هواکش میان تونلی مورد بهره‌برداری قرار دهیم و در کنار آن فاز اول پایانه دولت آباد را نیز افتتاح کنیم.

او تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل خط ۶ مترو تهران نیاز است که ۹۱۰ میلیارد از سوی شهرداری، ۸۴۵ میلیارد از طریق اوراق مشارکت سال ۹۷ و ۷۰ میلیارد تومان دیگر آن از طریق اوراق مشارکت سال ۹۸ تأمین می‌شود.

شهردار تهران درباره تکمیل خط ۷ مترو تهران گفت: در مرداد ماه سال ۹۸ افتتاح دو ایستگاه بسیج و محمدیه در خط ۷ مترو تهران را داریم و در شهریور و مهر ۹۸ نیز تکمیل ایستگاه مولوی و هواکش میان تونلی آن انجام می‌شود.

حناچی افزود: ما در ادامه برنامه تکمیل ورودی دوم و سوم ایستگاه مهدیه را داریم و در دی و بهمن ماه نیز به سراغ افتتاح ایستگاه برج میلاد می‌رویم.

او با اشاره به افتتاح ایستگاه شهید محلاتی در اسفند ۹۸ گفت: امیدواریم بتوانیم در اردیبهشت ماه سال ۹۹ ایستگاه آهنگ را افتتاح کنیم و در تیر ماه همان سال نیز ایستگاه باقرخان را به سرانجام برسانیم.

حناچی تصریح کرد: بالغ بر ۱۸۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط ۷ نیاز است که ۵۹۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری، ۴۵۵ میلیارد تومان مربوط به اوراق مشارکت در سال ۹۷ و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر آن از طریق عرضه اوراق مشارکت در سال ۹۸ تأمین می‌شود.

شهردار تهران درباره وضعیت ناوگان اتوبوسرانی پایتخت گفت: در مجموع ۵ هزار و ۹۲۶ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران موجود است که از این تعداد ۱۳۴۲ دستگاه اتوبوس عمومی و ۴۵۸ دستگاه اتوبوس خصوصی هستند.

او با اشاره به آمار اتوبوس‌های فرسوده در پایتخت افزود: در پایتخت ۴۲۸ دستگاه اتوبوس عمومی و ۲ هزار و ۸۰۴ دستگاه اتوبوس خصوصی در سن فرسودگی به سر می‌برند که امیدواریم بتوانیم با گرفتن تسهیلات مورد نیاز، این ناوگان را توسعه دهیم.

پس از سخنان پیروز حناچی شهردار تهران کلیات دو فوریتی لایحه شهردار تهران درباره اصلاح بند الف تبصره ۴ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران و سازما‌ن‌های تابعه در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که با ۱۸ رأی موافق اعضای شورا کلیات به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار