دیگر رمز عبور گوگل را فراموش نمی‌کنید

شرکت گوگل از امروز به کاربران اجازه ورود به سرویس‌های این شرکت را از طریق حسگر اثر انگشت می‌دهد.

استفاده از اثر انگشت برای ورود به سرویس‌های گوگلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل برای اولین بار امروز به کاربران گوشی‌های پیکسل که خود این شرکت آن‌ها را طراحی کرده است اجازه داد برای ورود به برخی از سرویس‌های گوگل به جای استفاده از رمز ورود، از حسگر اثر انگشت استفاده کنند. این قابلیت قرار است به مرور زمین و طی روزهای آینده در دسترس تمامی افرادی که از تلفن‌های گوگل پیکسل استفاده می‎‌کنند قرار گیرد؛ البته این قابلیت تنها روی گوشی‌هایی کار خواهد کرد که دارای اندروید ۷ به بالا باشند.

ظاهرا این قابلیت جدید که شرکت گوگل در اختیار کاربران خود قرار داده است از استاندارد FIDO2 بهر می‌برد و کم‌ترین خطر را در برابر فاش شدن رمز عبور کاربر خواهد داشت. کاربران برای استفاده از این قابلیت کافی است هنگام ورود به بخش‌های مربوط به شرکت گوگل هنگام مشاهده پیغام وارد کردن رمز عبور، انگشت خود را روی حسگر اثر انگشت گوشی قرار دهند؛ هرچند این اثر انگشت باید از قبل و در بخش قفل صفحه تلفن همراه ثبت شده باشد تا گوگل بتواند صحت آن را تشخیص دهد.

همچنین گوگل به کسانی که نگران فاش شدن اثر انگشت خود هستند اعلام کرد که هرگز اطلاعات هویتی آن‌ها به سرورهای گوگل ارسال نخواهد شد و تلفن همراه پس از اسکن اثر انگشت، اطلاعات را رمز نگاری کرده و سپس روی سرورهای گوگل اجرا خواهد کرد.

دیگر رمزعبور گوگل را فراموش نمی‌کنید

برای فعال ساری این قابلیت کاربران ابتدا باید از تلفنی استفاده کنند که دارای حسگر اثر انگشت باشد و اثر انگشت آن‌ها در تنظیمات گوشی ثبت شده باشد. همچنین تلفن همراه باید مجهز به قفل صفحه نمایش باشد که فرقی ندارد که این قفل هم می‌تواند به وسیله اثر انگشت و هم به وسیله الگو یا رمز باز شود. سپس کاربر باید به مرورگر کروم در تلفن همراه مراجعه کرده و به وب سایت https://passwords.google.com برود.


بیشتر بخوانید: نسخه جدید Need For Speed به زودی معرفی می‌شود


پس از ورود به وب سایت گوگل، کاربر باید یک سایت را برای نمایش یا تنظیمات رمز ورود انتخاب کرده و در انتهای نیز کاربر باید مراحل احراز حویت خود را از طریق حسگر اثر انگشت دنبال کند.

انتهای پیام/

استفاده از اثر انگشت برای ورود به سرویس‌های گوگل

برچسب ها: فناوری ، گوگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.