کدام مسلمان همنشین کفار است؟ + فیلم

مسئله پذیرش ولایت علی (ع) در دین اسلام اهمیت بالایی دارد و بر سرنوشت دنیوی و اخروی انسان‌ها اثر می‌گذارد.

کدام مسلمان همنشین کفار است؟ + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آنچه از غدیر استنباط می‌شود، فقط موضوع جانشینی صرف نیست؛ غدیر سرشار از معناها و پیام هاست. هر کسی که این معانی را درک نکرده باشد، گویی بخشی از دین را درک نکرده و آن کنار گذاشته است.

حجت الاسلام و المسلمین کفیل کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در این باره به خبرنگار ما گفت: از جملات خطبه غدیر این است که‌ «ای مردم! برتر دانید علی (ع) را که خدا او را برتر دانسته، به او روی بیاورید که خدا او را منصوب کرده است. علی (ع) از طرف خداست، خلافت و حاکمیت علی (ع) به دست خداست. إِنَّهُ إِمامٌ مِنَ الله، وَ لَنْ یتُوبَ الله بدانید که او خدایی است. این که بگویید پسر عموی پیامبر (ص) است و پیامبر (ص) علی (ع) را منصوب کرده، ادعای درستی نیست.»

وی افزود: همه چیز از طرف خداست. به نکته‌ای از رسول خدا (ص) دقت کنید؛ «وَلَنْ یتُوبَ الله عَلی أَحَدٍ أَنْکرَ وِلایتَهُ وَلَنْ یغْفِرَ لَهُ هر کسی منکر ولایت امیر المومنین علی بن ابی طالب (ع) شود، خدا توبه اش را نمی‌پذیرد و خدا او را نمی‌بخشد.» اگر کسی تمام عمر استغفار کند، هر شب نماز شب بخواند، یک ساعت نماز شبش طول بکشد، هر شب الهی العفو بگوید، تمام عمر خانه خدا را طواف کند و بگوید خدایا من را ببخش، اگر ولایت امیر المومنین (ع) را انکار کند، خدا هیچ گناهی از او نمی‌بخشد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: پس از این عبارت، پیامبر اکرم (ص) می‌گویند، هر کسی که ولایت امیر الامومنین را نپذیرد، فقط این نیست که گناهش بخشیده نشود؛ آن شخص عذاب دائمی می‌بیند. جالب است که می‌فرمایند اگر فردی که ولایت امام علی (ع) را انکار کند، یعنی أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلاَّ الله. أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله بگوید، اما با خطبه پیامبر اکرم (ص) در غدیر مخالفت داشته باشد و ولایت امیر المومنین را نپذیرد، وارد جهنم می‌شود. کجای جهنم؟ جهنمی که در آن همنشین کافران می‌شود. کدام مسلمان همنشین کفار است؟ مسلمانی که منکر ولایت امیرالمومنین (ع) باشد.

در ادامه ویدئوی این گفتگو را ببینید:

انتهای پیام/ 

اهمیت پذیرش ولایت امام علی (ع)

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
از ته وجودم این رو میگم با دیدی باز واز روی شوق میل باطنیم رو به اسلام ناب محمدی (ص)اوردم والان ارزوی اینو دارم فقط تا لحظه اخرعمرم مشتاقانه وعاشقانه در بیعت مولایم حضرت علی علیه السلام بمانم.لبیک یاعلی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
فدایت شوم یا مولی من روسیاه را دعا کن خیلی گنهکارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
ولایت تنها به معنای انچه در قرآن آمده قابل پذیرش برای همه مسلمانان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
بیشتر توضیح بدهید لطفا
آخرین اخبار