رابطه‌ بین جوش زدن و خوردن مواد غذایی

یک متخصص تغذیه گفت: مواد غذایی می‌تواند عوارضی همچون جوش، آکنه، چرب شدن یا خشکی پوست را به همراه داشته باشد.

خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جوش زدن بعد از خوردن برخی مواد غذایی اظهار کرد: خوردن برخی مواد غذایی می‌تواند اثر مستقیمی بر پوست فرد بگذارد؛ پس قطعا نقش پررنگ و زیادی در سلامت پوست فرد خواهند داشت. مواد غذایی می‌تواند عوارضی همچون جوش، آکنه، چرب شدن یا خشکی پوست را به همراه داشته باشد.

آیا رابطه ای بین جوش زدن و خوردن مواد غذایی وجود دارد؟


بیشتربخوانید: این 10 عارضه پوستی را جدی بگیرید/چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟


او در ادامه افزود: البته برای درمان این نوع عارضه تنها رژیم  غذایی موثر نخواد بود. دلیل جوش صورت می‌تواند عوامل دیگری همچون آلودگی، استرس و تغییرات هورمون‌های مختلف بدن باشد. برخی افراد هم هستند که با خوردن گرمی سریعتر دچار تغییراتی در بدن و پوستشان می‌شوند؛ که با رعایت رژیم غذایی این نوع جوش‌ها رفع می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه یکسری راه کار‌ها و موادی هستند که می‌توانند مانع جوش و آکنه شوند، گفت: برخی خوراکی‌ها و موادغذایی هستند که موجب از بین رفتن و حتی جوش نزدن می‌شوند. کرم‌ها و سرم‌های پوست حاوی موادی هستند که موجب ازبین رفتن جوش و آکنه می‌شوند. ماهی از آن دسته مواد غذایی است که مانع بروز جوش و آکنه خواهد شد. موادی که حاوی ویتامین‌هایی همچون A و E هستند می‌توانند در عملکرد غدد چربی پوست اثرات مطلوبی بگذارند تا جوش و آکنه ایجاد نشود.

آیا رابطه ای بین جوش زدن و خوردن مواد غذایی وجود دارد؟

او درباره روش‌های پیشگیری از جوش و آکنه گفت: به دلیل رابطه قوی که بین رژیم غذایی و جوش وجود دارد افراد باید مراقب خوراک خود باشند که ببینند چه نوع موادی را مصرف می‌کنند. البته با بالا رفتن سن، جوش و آکنه کمتر بروز خواهد کرد، اما همچنان غدد چربی ساز وجود خواهند داشت.  کاهش مصرف لبنیات و جایگزین کردن شیرسویا  از راه‌های پیشگیری جوش و آکنه هستند. البته افراد با تجویز پزشک می‌توانند از دارو‌های مناسبی برای رفع این نوع عارضه استفاده کنند.


بیشتربخوانید : با مصرف این خوراکی ها جوش نمیزنید


رحمانی درباره درمان این نوع عارضه بیان کرد: داشتن رژیم غذایی مناسب برای درمان جوش و آکنه بسیار مهم و ضروری است. برای رفع این نوع عارضه باید مصرف گلوگزو چربی بدن کاملا کنترل شود. به خصوص در سنین بلوغ بیشتر باید مراقبت رژیم غذایی خود باشند و کمتر بستنی و شکلات مصرف کنند. اگر این نوع عارضه رفع نشد باید به پزشک مربوطه مراجعه کرد تا درمان آن به موقع صورت بگیرد. تمام افراد باید بهداشت فردی را رعایت کنند و به راحتی از کنار آن رد نشوند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
سلام خوب استین شما من صورتم جوش می زند چه کار کنم از کدام غذا نخورم
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
سلام خسته نباشی
صبح ازخواب بیدارشدم دیدم دست راستم داخل ساقش دندونه های قرمززده هیجای دیگه نزده اول خارش نداشت الان یه کم میخوادخارش کنه ولی زیادنیس نه تب کردم نه سرفه فقط چندتاموادغذایی گرمی خوردوازشوینده هاخیلی استفاده کردم ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
آجو
۱۵:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
والا دیگ سی سالمون شد این جوش زدنا تموم نشد!
Iran (Islamic Republic of)
محمد کاظمی
۱۶:۴۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
سلام من مدتی کرم الی ژن و راکوتان یهروز در میون استفاده میکنم ولی صورتم هنوزم پر جای جوش و تازگیا جوش سر سفید میزنم
آخرین اخبار