حاجی دلیگانی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

چرا دولت بدهی خود را به تامین اجتماعی نمی‌پردازد؟ / تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم شاهین شهر از تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.
چرا دولت بدهی خود را به تامین اجتماعی نمی‌پردازد؟ / تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگانحسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه امروز این کمیسیون اظهار کرد: درجلسه امروز کمیسیون بودجه این سوال مطرح شد که چرا دولت بدهی خود را به تامین اجتماعی نمی‌پردازد، پیش از این گفته می‌شد که دولت ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به این نهاد بدهی دارد.

او افزود:اما مسئولان تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد عدد آن را ۱۰۵ هزار میلیارد تومان تا سال ۹۶ تخمین زدند که ۴۸ هزار میلیارد آن سود است در نتیجه نرخ سود بر اساس اوراق مشارکت تعیین می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: در جلسه کمیسیون وزیر اقتصاد ادعا کرد که از سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شده، اما به اعتقاد ما این ادعا و عدد مطرح شده صحت ندارد.

نماینده مردم شاهین شهر همچنین در تشریح جلسه امروز کمیسیون اجتماعی گفت: در جلسه امروز وزیر کار و رفاه اجتماعی و جمعی از روسای کانون بازنشستگی استان اصفهان حضور داشتند.

او افزود: مبحث عمده این کمیسیون ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان بود و قرار شد که کمیته‌ای برای سرعت بخشیدن به این موضوع شکل بگیرد.
بیشتر بخوانید:بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی ۸۰ هزار میلیارد تومان است

حاجی دلیگانی ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم تعیین شده و اگر در چند ماه آینده اجرایی نشود در سال آینده به دلیل شکل گیری مجلس یازدهم و رو به اتمام بودن عمر برنامه ششم توسعه دیگر شرایطی برای اجرایی شدن ندارد لذا قرار است که کمیته مذکور هر چه زودتر کار خود را برای پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان آغاز کند.

انتهای پیام/
 

دولت بدهی خود را پرداخت نکرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
به خدا بازنشستگان تامین اجتماعیی به نان شب محتاج هستند و همه حقوقشان حتی به پرداخت کرایه های سرسام اورهم نمیرسد ایا این عادلانه است که با بازنشستگان کشوری و لشکری فرق داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
این خبرفقط مسکن است هرگزعملی نمیشه
Bulgaria
Navid
۰۰:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
همیشه ضعیف کشی بابب است، چرا اینجوریه نمیدانیم
Iran (Islamic Republic of)
اسپناه
۲۱:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
لطفا به بازنشستگان تامین اجتماعی هم وام ضروری بدهید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ما که از همسان سازی لشگری و کشوری فقط حرفش را شنیدیم خوب بود آقایان کرامت بازنشسه ها را حفظ کنند نه در شعار بلکه در عمل
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۰۵:۳۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
از جیب تامین اجتماعی ها میزنن بدهکاریشون نمیدن و حقوق شما رو زیاد میکنند نترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
مستمری بگیران تامین اجتمایی همان هایی هستند که در دفاع مقدس هم سنگر جبهه هارو پر می کردند هم درسنگرهای اقتصاد وکار خانه ها با جان ودل کار می کردن مظلومترین قشر همین زحمت کشان خودهستند کدام کار گر اموال بیت المال را برد بارهادید ان رفتفتگر باتمام نیازش کیفی را که طلا ودلار داشت به صاحبش بر گرداند ویا ان راننده تاکسی .....
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام وتشکر بسیار از زحمات اقای حاجی دلیگانی نمایند ارزشمند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
با سپاس واحترام بر نماینده محترم جناب اقای حاجی دلینگانی فهیم وارزشمند جسارتا بنده توقع ای از حضرتعالی نداشم در اندیشه بازنشستگان تامین اجتماعی پیرو شوید انتظارم از رئیس جمهور محترم وزحمتکش ورهبر اندیشمندم بود گرچه جناب اقای روحانی اندیشمند وفهیم مخاف شدید چنین مقوله ای هستند وهمیشه مخالفت خودشان را ابراز کردند بنده چند سال پیش فرمایش ایشان را با گوش خودم شنیدم در عجبم هدفشان چه هست جناب اقای روحانی فهیم بفکر تمامی سازمان ها هستند الی بازنشستگان تامین اجتماعی مگر با دوونیم میلیون تومان میشود زندگی را بگذرانندمتاسفانه همگی دولتمردان فقط در حد حرف بفکر افراد کم بضاعت هستند بع عمل صفر است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام بازنشستگان تامین کسی براش واریزشده
Iran (Islamic Republic of)
مستمری بگیر بدبخت
۱۶:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
همسانسازی نمیکنید مگه ما فرقی با کشوری و لشکری داریم کی پاسخگو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
با سلام. مگر تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیر دولتی نیست؟ مگر منابع آن از طریق حق بیمه های اجباری و اختیاری تامین نمیشود؟ پس چرا دولت در خصوص اموال و دارائیها و سرمایه های آن بدون هماهنگی با صاحبان اصلی،علاقه شدید به مداخله و تعیین تکلیف کردن دارد؟ یا اینکه چرا مبالغ بدهیهای مربوطه را که در اصل بایستی خرج بیمه شدگان تامین اجتماعی گردد، تسویه نمیکند. واقعاً که...
آخرین اخبار