لغو دیدار ترامپ و نخست‌وزیر دانمارک بر سر ماجرای خرید گرینلند

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد دیدار از پیش برنامه‌ریزی شده خود با نخست‌وزیر دانمارک را به دلیل اظهارات او در خصوص پیشنهاد خرید جزیره گرینلند به تعویق انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه کنگره آمریکا [هیل]، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد جلسه از پیش برنامه ریزی شده با نخست وزیر دانمارک را به دلیل اظهارات او در خصوص پیشنهاد خرید جزیره گرینلند را به تعویق انداخته است.

ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت: دانمارک یک کشور خاص با مردم باورنکردنی است، اما با توجه به اظهارات نخست وزیر مت فردریکسن مبنی بر اینکه علاقه‌ای به بحث درباره معامله گرینلند ندارد، من جلسه خود را که قرار بود دو هفته دیگر برگزار شود، به تعویق می‌اندازم.

وی در توئیت دیگری ادامه داد: نخست وزیر قادر بود با اقدامات مستقیم، در هزینه و تلاش‌ها هر دو کشور آمریکا و دانمارک صرفه‌جویی کند. من از او تشکر می‌کنم و مشتاقانه منتظر هستم تا دیدار دیگری در آینده برنامه ریزی شود.

ترامپ در حالی چنین پیامی در توئیتر منتشر کرده است که پیشتر نخست وزیر دانمارک در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص خرید جزیره گرینلند، آن را «پوچ» خوانده بود. او در جمع خبرنگاران گفته بود: «گرینلند فروشی نیست. گرینلند متعلق به دانمارک نیست و متعلق به گرینلند است. من قویا امیدوارم که این موضوع به طور جدی گفته نشده باشد.»

پیش از این اعلام شد، رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا بزرگترین جزیره جهان را که محل زندگی بیش از ۵۰ هزار دانمارکی است خریداری کند. هرچند هنوز هیچ اقدام رسمی انجام نشده است. این جزیره یکی از مناطق غنی از معادن است با این حال به نظر می‌رسد برای آمریکا موقعیت استراتژیک آن حائز اهمیت است.

ترامپ قرار بود در سفر ماه آینده به کپنهاگ با فردریکسن و کیم کیلسن، نخست‌وزیر گرینلند دیدار کند.

هری ترومن، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا هم پیشتر خرید گرینلند را خواستار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار