زهرایی در جمع خبرنگاران؛

گفتمان جهادی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود/ گروه‌های جهادی مطابق با نیازهای کشور حرکت می‌کنند

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتمان جهادی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

زهراییبه گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور در حاشیه جلسه هماهنگی همایش سومین جشنواره ملی جهادگران و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروهای جهادی خود را با آرمان‌های انقلاب هم‌جهت می‌دانند و با این کار خود یک فرصت را برای حاکمیت ایجاد کردند تا مدیرانی از نسل جوان جدید شناسایی شوند که بتوان به آنها اتکا و اعتماد کرد و در گام دوم انقلاب بیرق تصمیم‌گیری نظام اقتصادی کشور را به دست آنها سپرد.

رئیس بسیج سازندگی کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تمامی دیدارها به خصوص در ورزشگاه آزادی در مهر سال گذشته فرمودند جهادگران تصویر واقعی کشور را نشان می‌دهند؛ نزدیک به ۱۰ هزار هسته جهادی در حال محرومیت‌زدایی هستند و صدها هزار پروژه محرومیت‌زدایی را به سرانجام رساندند، تصویر واقعی و مژده امید کشور هستند.

او تصریح کرد: در گام دوم انقلاب یک فصل به عنوان دستاوردها و ظرفیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد که یکی از این ظرفیت‌ها صف‌های طولانی گروه‌های جهادی برای بسیج سازندگی است. در دیدار اخیر جمعیت جهادگران با رهبر فرزانه انقلاب، ایشان به صراحت اعلام فرمودند که گفتمان جهادی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود و سایر جوانانی که محروم از خدمتگزاری هستند باید به این خیل عظیم بپیوندند که این کار خیلی سختی است.

زهرایی گفت: البته این جهاد موفق و موقعیت‌هایی که خلق شده و خدماتی که توسط گروه‌های جهادی انجام شده است باید هنرمندانه به مردم منتقل و منعکس شود که جشنواره ملی جهادگران که ما امسال سومین دوره آن را داریم و از امروز آغاز به کار می‌کند یکی از بسترهای تحقق فرمان رهبری در راستای عمومی کردن گفتمان جهادی و شناسایی هنرمندانه آثار و فعالیت‌های جهادگران است.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ما نیاز داریم گروه‌های جهادی به لحاظ کمی و کیفی گسترش پیدا کنند، اظهار کرد: شاید افرادی با تفکر جهادی باشند اما عضو گروه جهادی نباشند که در این مقطع نقش رسانه می‌تواند موثر باشد؛ رسانه امروز به عنوان یکی از ابزارهای مهم برجسته‌سازی و واقعی‌سازی می‌تواند نقش پیونددهنده بین افراد خدمت دهنده و خدمت گیرنده را به دوش بکشد.

او تصریح کرد: بسیج سازندگی به عنوان عقبه حرکت‌های جهادی از سال ۷۹ با فرمان مقام معظم رهبری در بسیج سازندگی قرار گرفت و به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر حامی حرکت‌های جهادی، کار ساماندهی و سازماندهی را بر عهده گرفت تا واسطه‌ای بین نهادهای حاکمیتی و دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی باشد و از این رو کار خود را شروع کرد.

زهرایی با تاکید به این موضوع که در سال ۷۹ نزدیک ۴۰ گروه جهادی وجود داشت، بیان کرد: امروز ۱۲ هزار و ۱۰۴ گروه جهادی وجود دارند. در سال ۷۹ تمامی گروه‌ها فقط دانشجویی بودند، اما امروز فقط ۱۵۰۰ گروه از این ۱۲ هزار گروه، دانشجو هستند.

رئیس بسیج سازندگی کشور ادامه داد: یکی از بسترهای مورد نیاز برای بسیج سازندگی که هم در قانون مجلس آمده است و هم در آیین‌نامه اختیارات و بسیج سازندگی دولت وجود دارد کارگروه بسیج سازندگی کشور است و ریاست آن را وزیر کشور به عهده دارد و دبیرخانه آن هم در سازمان بسیج سازندگی است که کارکرد آن هم‌افزا کردن دستگاه‌های اجرایی در حوزه حمایت از حرکت‌های جهادی است.

او در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ما مانع حمایت هیچ نهاد حاکمیتی نمی‌شویم اما انتظار داریم هیچ بخشی قصد تصدی‌گری را نداشته باشد؛ ما خود را بستری برای حمایت از حرکت‌های جهادی می‌دانیم. گروه‌های جهادی تحت فرمان عمل نمی‌کنند بلکه نیازهای کشور را شناسایی و برای رفع آنها حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بسیج ، رهبر انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار