حضور شیرازی در انتخابات هیئت فوتبال تهران قانونی است

مسئول امور استان‌های فدراسیون فوتبال اعلام کرد حضور شیرازی در انتخابات هیئت تهران قانونی و طبق اساسنامه است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در فاصله ۲ روز مانده به برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران، شائباتی درباره غیر قانونی بودن حضور حبیب الله ابوالحسن شیرازی، رئیس فعلی این استان در این مجمع انتخاباتی مطرح شده است.

طالقانی: حضور شیرازی در انتخابات هیئت فوتبال تهران قانونی است/ تهران جدا از سایر استان های کشور نیست

در بند ۹ ماده ۲۴ اساسنامه هیئت فوتبال استان‌ها قید شده است:

چنانچه پس از پایان دوره ۴ ساله، انتخابات بنا به هر دلیلی به تعویق افتد، رئیس هیئت می‌تواند تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی به کار خود ادامه بدهد.

برهمین اساس شائباتی درباره اینکه شیرازی تنها می‌تواند تا زمان برگزاری مجمع به کار خود آن هم به عنوان سرپرست ادامه بدهد و پس از آن برای ایجاد نشدن بحث «تعارض منافع» حق شرکت در مجمع انتخاباتی را ندارد مطرح شده است.

طالقانی: حضور شیرازی در انتخابات هیئت فوتبال تهران قانونی است/ تهران جدا از سایر استان های کشور نیست

عبدالکاظم طالقانی، مسئول امور استان‌های فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بند ۹ ماده ۲۴ اساسنامه که درباره مسئولیت‌ها و شرح وظایف رئیس هیئت فوتبال استان‌ها است به صراحت قید شده است که رئیس هیئت می‌تواند تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی به کار خود ادامه بدهد. در انتخابات هر استان ۳ نفر مسئول برگزاری هستند. دبیر هیئت فوتبال، نماینده حقوقی هیئت رئیسه هیئت و نماینده اداره کل ورزش و جوانان هر استان، افرادی هستند که در برگزاری مجمع مسئولیت و نظارت دارند. رئیس هیئت هیچگونه دخالتی در برگزاری انتخابات ندارد که شرکت کردن مجدد او در مجمع انتخاباتی شائبه ساز شود.


بیشتر بخوانید: هیئت فوتبال تهران در خصوص انتخابات اطلاعیه صادر کرد


او ادامه داد: به هر حال داشتن اساسنامه بهتر از نداشتن آن است. اگر از نظر برخی‌ها هر اشکالی هم به اساسنامه وارد باشد، باید طبق مواد و بند‌های مندرج در اساسنامه‌ای که مورد تائید قرار گرفته است، عمل شود. در سایر استان‌ها هم رئیس هیئت در مجمع شرکت کرده است. هیئت فوتبال تهران تفاوتی با سایر استان‌های کشورمان ندارد و نباید بین این استان با سایر استان‌ها تمایز قائل شویم. عمل به اساسنامه ضروری است. نمی‌توانیم بگوییم در کل کشور رئیس هیئت در انتخابات شرکت کند، اما مجوز حضور رئیس هیئت تهران در مجمع را از او سلب کنیم. شیرازی، برگزار کننده مجمع نیست.

طالقانی درباره اینکه در این شرایط به نظر می‌رسد رئیس هیئت نسبت به سایر نامزد‌ها از منافع بیشتری مانند فرصت‌ها و امکانات بیشتر تبلیغاتی برخوردار است، گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست چرا که اسامی تمام نامزد‌ها در اختیار اعضای مجمع قرار گرفته و آن‌ها برای ارائه برنامه هایشان به حاضران در مجمع از فرصتی برابر با رئیس هیئت برخودار هستند. کل کشور قرار نیست در انتخابات هیئت فوتبال تهران شرکت کنند بلکه ۴۳ - ۴۴ نفر از همین استان عضو مجمع بوده و آن‌ها پس از بررسی برنامه‌ها و ایده‌های نامزد‌ها می‌توانند درباره نفر منتخب خودشان تصمیم گیری کنند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: حاضران در مجمع عملکرد شیرازی را دیده اند و از برنامه سایر نامزد‌ها هم اطلاع دارند. حال حق انتخاب با خودشان است و می‌توانند به هر نامزدی که دلشان می‌خواهد رای بدهند. ما هم براساس اساسنامه برای برگزاری انتخابات تهران اقدام کرده و این استان را جدا از کل کشور نمی‌دانیم.


بیشتر بخوانید: تیموری: انتخابات هیئت فوتبال استان تهران اواخر تیر برگزار می‌شود


انتهای پیام/

اظهارات طالقانی درباره شائبات موجود در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار