آموزش حقوق کودکان در یزد گسترش می یابد

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد گفت: همزمان با هفته ملی کودک کارگاه‌های آموزشی حقوق کودکان برای خانواده ها، مربیان و معلم‌ها در مرکز تخصصی حقوق کودک برگزار می‌شود.

محمد حسین جعفری، رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به اینکه مرکز تخصصی حقوق کودک برای اولین بار در یزد تشکیل شد، گفت: همزمان با هفته ملی کودک کارگاه‌های آشنایی با حقوق کودک برای خانواده ها، مربیان، و معلم‌های مدارس و همچنین خود کودکان در این مرکز تخصصی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه افراد زیر ۱۸ سال به عنوان کودک تلقی می‌شوند، افزود: در کلینیک تخصصی حقوق کودک، آسیب‌هایی که کودکان در حوزه حقوقی با آن مواجه هستند شناسایی و برای آن راهکار حقوقی ارائه می‌شود.

جعفری ادامه داد: برای کودکانی که به نحوی با وقوع جرم به صورت بزهکار، بزه دیده و حتی شاهد مرتبط می‌شوند، وکیل، دادگاه و حتی قاضی ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا حقوق این قشر از جامعه رعایت شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان با بیان اینکه کودکان آینده سازان کشور هستند، افزود: کودکان باید با وظایف و آسیب‌های حقوقی خود آشنا شده و سطح آگاهی آن‌ها در این زمینه ارتقا یابد.

اولین مرکز تخصصی حقوق کودک با هدف حمایت از حقوق کودکان بهمن ۹۷ در استان یزد تشکیل شد.

انتهای پیام/ی

گسترش آموزش حقوق کودکان در یزد  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار