هاشمی: مدال‌های جهانی خود را در چین تکرار می‌کنیم/ با خواهران منصوریان فقط در مسابقه رقیب هستیم

بانوی ووشو کار کشورمان گفت: کارمان در چین سخت است، اما قصد داریم مدال‌های جهانی خود را تکرار کنیم.

مریم هاشمی بانوی ووشوکار تیم ملی کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیم ملی در آستانه مسابقات جهانی شانگ‌های چین  و شرایطش اظهار کرد: وضعیت تیم ملی ووشو خوب است و از فشار تمرینات کم شده است و روز ۲۴ مهرماه عازم مسابقات جهانی در شانگ‌های چین هستیم. من به همراه الهه و شهربانو منصوریان ترکیب تیم ملی ووشو بانوان را تشکیل می‌دهیم. وضعیتم خوب است و هر ورزشکار حرفه‌ای دچار آسیب دیدگی جزیی می‌شود و از لحاظ فنی و روحی و روانی آماده مسابقات جهانی هستیم.

مدال های جهانی خود را در چین تکرار می کنیم/ با خواهران منصوریان فقط در مسابقه رقیب هستیم

هاشمی درباره حریفانش در مسابقات جهانی و آیا شناختی از حریفان خود دارد، گفت: شناختی از حریفان خود ندارم، چرا که ترکیب تیم‌ها مشخص نیست. حریفان ما از کشور‌های هند، مصر و ویتنام هستند. همچنین در وزن من ووشوکاران فیلیپین، چین، هند و ویتنام قدرتمند هستند. به هر حال ووشو در دنیا پیشرفت داشته است و حضور بیش از ۱۰۰ کشور در مسابقات جهانی نشان دهنده معرفی این رشته ورزشی به جهان است. کارمان در چین سخت است، اما قصد داریم مدال‌های جهانی خود را تکرار کنیم.


بیشتر بخوانید: نفرات راه یافته به اردوی تیم ملی ووشو مشخص شدند


بانوی ووشو کار کشورمان درباره اینکه قول قهرمانی در مسابقات جهانی را می‌دهد، بیان کرد: من در ۴ دوره گذشته مسابقات جهانی ۴ مدال طلا بدست آوردم و این بار هم قول می‌دهم برای کسب مدال تلاش زیادی کنم.

او درباره اینکه نگرانی بابت کارشکنی چینی‌ها در مسابقات جهانی ندارد، اظهار کرد: چینی‌ها یک ضرب المثل معروف دارند که ما هر جا باشیم میزبان هستیم و این جمله خطرناکی است. به هر حال با مدیریت علی نژاد سطح فنی ورزشکاران بالا رفته است و رقابت تنگاتنگی بین ما وجود دارد و همه تلاش خود را برای کسب مدال در چین می‌کنیم.

حس کردم که می توانم در ووشو حرفی برای گفتن داشته باشم 

بانوی ووشوکار کشورمان درباره اینکه چرا از دنیای ووشو خداحافظی کرد، اما دوباره به این ورزش برگشت، گفت: من بعد از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ووشو در سال ۲۰۱۷ از دنیای ووشو خداحافظی کردم و دوباره به عرصه ورزشی بازگشتم. به هر حال یک مقدار آشیل پایم آسیب دیده بود و این مصدومیت اذیتم می‌کرد به همین علت از ووشو خداحافظی کردم، اما حس کردم که می‌توانم دوباره حرفی برای گفتن داشته باشم و دوباره به این رشته ورزشی برگشتم.

با خواهران منصوریان مشکلی ندارم 

هاشمی درباره اتفاقات رخ داده در مسابقه انتخابی اش با سهیلا منصوریان گفت: من مسابقه انتخابی در وزن ۷۵ کیلو با سهیلا منصوریان داشتم که در مسابقه اول منصوریان پیروز شد و در مسابقه دوم من برنده شدم و در نهایت مسابقه سوم هم با برتری به پایان رساندم. به هر حال با خواهران منصوریان فقط در مسابقه رقیب هستیم و با وجود اینکه یکی از این خواهران از ترکیب تیم ملی خارج شد، اما با یکدیگر دوست هستیم و مشکلی نداریم. برخلاف دیگران که فکر می‌کنند من با خواهران منصوریان مشکل دارم، اما سطح فنی و شعور ما آن قدر بالاست که بدانیم مسابقه برد و باخت دارد و از تجربیات هم استفاده می‌کنیم.

ما با شرایط نابرابر برابر غول های دنیا مبارزه می کنیم 

ملی پوش ووشو کشورمان درباره نداشتن اردو‌های تدارکاتی خوب در خارج از کشور گفت: شک نکنید انجام بازی‌های تدارکاتی باعث می‌شود که استرس ورزشکار پایین بیاید و اگر ما بتوانیم استرس‌های خود را در بازی‌های غیر رسمی از بین ببریم، به طور حتم در بازی‌های رسمی بهتر کار می‌کنیم. متاسفانه برگزاری اردو‌های تدارکاتی در خارج از کشور برگزار نشد و فقط یک اردوی مشترک با تیم ملی لبنان داشتیم. البته تیم ملی ووشو لبنان ۲ وزن در بخش بانوان آورده بود، اما در بخش آقایان با تیم کامل خود آمده بودند. وزارت ورزش و جوانان باید این مسائل را ببیند که ما با چه شرایطی با غول‌های دنیا مبارزه می‌کنیم و تفاوتی بین ووشو با سایر ورزش‌ها قائل نشوند.

مدال های جهانی خود را در چین تکرار می کنیم/ با خواهران منصوریان فقط در مسابقه رقیب هستیم

هاشمی درباره اینکه پشتوانه سازی در ووشو صورت می‌گیرد تا در آینده ورزشکارانی همانند او و خواهران منصوریان داشته باشیم، گفت: بله مطمئن باشید علی نژاد با تدبیر است و برای ۳ نسل بعدی ورزشکار پرورش می‌دهد و در نبود هاشمی و خواهران منصوریان هیچ اتفاقی برای ووشو رخ نمی‌دهد.

بانوی ووشو کار کشورمان درباره پیش بینی از مسابقات جهانی گفت: من پیش بینی نمی‌کنم، اما امید و توکل به خداوند داریم و همه توان خود را می‌گذاریم تا با ۳ طلای جهانی به ایران برگردیم. با وجود اینکه ووشو المپیکی نیست، اما کسب مدال‌ها در جهانی سخت است. امیدوارم مسئولان ورزش مدال‌های ووشو را بیشتر ببینند و از علی نژاد و کادر فنی تیم ملی تشکر و قدردانی می‌کنم. همچنین ووشو نسبت به سایر رشته‌های ورزشی از قابلیت بالایی برخوردار است.


بیشتر بخوانید: افغانستانی‌ها با تیم ملی ووشو اردوی مشترک برگزار می‌کنند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار