گزارش/

اجاره نشین‌ها در صف حذف‌شوندگان یارانه قرار می‌گیرند؟ / تعیین تکلیف متوفیان و مقیمان خارج از کشور در فرآیند حذف یارانه‌ها

با جدی‌تر شدن مسئله حذف یارانه بگیران پر درآمد این بین تکلیف متوفیان و خارج نشینان چی خواهد شد؟
 
تکلیف متوفیان و مقیمان خارج از کشور در فرآیند حذف یارانه‌ها/به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار داغ حذف یارانه بگیران این روز‌ها محافل عمومی را رونق بخشیده است به نوعی که روزانه بیش از ۱۰ تا ۲۰ کانال خبری، هشتک یارانه بگیران و یا حذف یارانه میلیاردرها را دست به دست می‌چرخانند.

حرف و حدیث‌های بسیار زیادی نیز این بین توجه عموم را به خود جلب کرده است، از شکایت یک مدیر دولتی به حذف یارانه اش تا اجاره نشینانی که ماهیانه ۲۰ میلیون تومان اجاره می‌پردازند، از خطر حذف یارانه افرادی که گرفتار دام سودجویان برای اجاره حساب، کارت ملی و کارت بازرگانی قرار گرفته اند تا فردی که ۲۰۰ خودرو با نامش وارد کشور شده است!

ستاد برنامه و بودجه کشور به همراه وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها به نوعی چرخ دنده حرکت جدی دولت برای یارانه بگیران میلیاردر و یا میلیونر به شمار می‌روند. اما چرا این بین افرادی که تمکن مالی بالایی نیز دارند از حذف یارانه خود شاکی هستند جای بسی تعجب است.
 
با وجود اینکه دولت در پی حذف یارانه بیش از ۲۴ میلیون نفر از پردرآمدان جامعه است، اما در این فصل ۷۰۰ هزار نفر مورد هدف قرار گرفته اند که با حذف این تعداد به عبارتی ۳۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان از یارانه پرداختی از هر ماه کاسته خواهد شد که بناست صرف امور عمرانی کشور شود.
 
به همین منظور به سراغ اصلی ترین نهاد و مسئول در امر حذف یارانه بگیران رفتیم تا به طور مفصل به موضوعات استثنائی حذف یارانه بگیران پردرآمد بپردازیم.
 
تکلیف متوفیان و مقیمان خارج از کشور در فرآیند حذف یارانه‌ها/ سقف تراکنش خانواده‌های یک تا ۵ نفری جهت حذف یارانهحسین میرزایی، سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گزارش هفته گذشته باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر تاثیر تراکنش های مالی حساب‌های اجاره، کارت بازرگانی صوری و ... بر حذف یارانه افراد مورد سوءاستفاده قرار گرفته، گفت: موارد مختلفی در مسیر حذف یارانه افراد پر درآمد دیده می‌شود که سعی داشتیم به جزئیات و ریز آن‌ها اشاره‌ای نکنیم، پس از آغاز فرآیند ارسال پیام برای حذف یارانه ها، چندین هزار پیامک دریافت کرده ایم که برای بررسی آن‌ها تعداد ۲۰ نفر را مامور کرده ایم تا به تک تک سوالات پاسخ قانونی و منتقی داده شود.

او ادامه داد: در همین مسیر این ۲۰ کارشناس، دلایل مطرح شده از طرف شاکیان را دسته بندی کرده و به مسئولان مربوط گزارش می‌کنند تا در نهایت راه حلی برای آن‌ها تعبیه شود.
 
این مقام مسئول بیان کرد: در مسیر بررسی داده‌ها و ریزداده‌های بانک‌های اطلاعاتی موجود، تاکنون موردی تحت عنوان سو استفاده از کارت بازرگانی یا هویت فردی برای دریافت کارت بازرگانی گزارش نشده است.

او ادامه داد: در یکی از روستا‌های محروم چابهار فردی گردش مالی ۵ میلیارد داشته است فردی که درآمد مالی آنچنانی ندارد، اما در طول یک سال چنین تراکنشی برای او ثبت می‌شود قطعا باید مورد بررسی‌های دقیق تری قرار بگیرد.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ تشریح کرد: بررسی شرایط زندگی افراد تنها به گردش مالی آن‌ها ختم نمی‌شود، شاخص‌های مختلفی درخصوص رتبه بندی افراد وجود دارد که در رسانه‌ها بار‌ها آن را ذکر کرده ایم، افرادی در این مرحله یارانه آن‌ها حذف شد و معترض نیز شدند طی اطلاعات مالی، ۸۰۰ میلیون تومان گردش مالی داشتند.

چه سقف از هزینه مشمول حذف یارانه می شود؟

او بیان کرد: فاکتور قطعی برای حذف متوسط مجموع تراکنش‌های خرید اعضا خانوار برای ۴ ماه ابتدای سال ۹۸ بوده است. خانوار‌ها به ۴ دسته تقسیم می‌شوند. خانواده یک نفره بالای ۴ میلیون تومان، ۲ نفره ۵ میلیون تومان، ۳ نفره ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۴ نفره ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۵ نفره ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و از این تعداد بیشتر نیز به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان به این سقف اضافه می‌شود.

میرزایی ادامه داد: اگر این هزینه رد شود از یارانه بگیران حذف می‌شوند. اما چرا ما تراکنش خرید را لحاظ کرده ایم، به این علت که امکان دارد فرد مجبور به پرداخت اقساط، کارت به کارت و ... باشد که ما با هیچ کدام از این عوامل کارت نداریم چرا که وظیفه قانونی ما وظیفه شخم زنی در روند مالی افراد را تعریف نمی‌کند.

او گفت: اما زمانی که فرد برای خرید به فروشگاهی مراجعه کرده و با کارت خرید می‌کند متوجه می‌شویم میزان درآمد و تراکنش‌های افراد بالا و یا پایین است. در نتیجه اقدام دقیق‌تری در این زمینه اعمال می‌کنیم. تعداد حذف شوندگان از لیست یارانه بگیران در حال حاضر همان ۷۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

اجاره نشینان یا خوش نشینان!؟

این مقام مسئول  بیان کرد: این بین افرادی در منطقه یک تهران ساکن هستند شاکی به حذف یارانه خود می‌شوند در حالی که استطاعت مالی آن‌ها خوب است. در ادامه مدعی می‌شوند که در حال تعمیر منزل هستیم و نیازمند یارانه، اما جای سوال اینجاست در محله‌ای که هر متر مربع واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان است آیا تعمیرات نیازمند هزینه گزاف نیست؟ قطعا فرد استطاعت مالی خوبی را داشته که توان تعمیر منزل را هم دارد.

او ادامه داد: دلایلی که برای عدم حذف یارانه افراد پر درآمد مطرح می‌شود متاسفانه منطقی نیست و ما دائم در حال بررسی علل به صورت دقیق‌تر هستیم تا مبادا حقی از جامعه‌ای تضعیف شود.

میرزایی در پاسخ به این سوال که آیا اجاره نشینان هم مشمول حذف یارانه ها می شوند؟ گفت: اجاره نشین‌ها هم در صف حذف شوندگان یارانه شاید قرار بگیرند چرا که من از شما سوال می‌کنم فردی که ماهیانه به میزان ۲۰ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کند آیا توانایی مالی وی کم است؟ نیاز این افراد به ۴۵ هزار تومان الزامی است؟ قطعا جواب منفی است و حذف یارانه این افراد با عدالت و انصاف شرعی و قانونی انجام خواهد شد.

او ادامه داد: افرادی که در این مسیر قرار دارند از نظر رتبه بندی اعتباری وضع خوبی دارد و در دهک پردرآمد قرار دارد، یکی از شاخص‌هایی که این افراد را مشمول حذف یارانه قرار داده است سکونت در مناطق مرفه شهرهاست.  

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ اظهار کرد: در ادامه بررسی‌ها همین اجاره نشینی که ۲۰ میلیون تومان اجاره می‌دهد، شاکی است که از جمع ۴۰ میلیون تومان تراکنش در ماه ۲۰ میلیون تومان بابت اجاره پرداخت شده است! در حالی که ۲۰ میلیون گردش دیگر بر اساس در آمد وی صورت گرفته است.

او گفت: مسئله‌ای که وجود دارد این است که سازمان امور مالیاتی کشور مدعی فرار ۵۰ هزار میلیارد تومان از پرداخت مالیات است. سناریو‌های فرار مالیاتی از طریق کم اظهاری درآمد و استفاده از حساب شخصی به جای حساب تجاری است. یعنی در برخی موارد مشاهده شده است که حسابدار شرکتی است و با حساب شخصی کار تبادلات مالی را انجام می‌دهد که خود به نوعی بی نظمی اداری و فرار از مالیات است.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ در واکنش به سوال یکی از هموطنان در قسمت نظرات گزارش(کارت بازرگانی یکبار مصرف با طعم حذف یارانه/ اجاره حساب به قیمت ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات!)  بیان کرد: بازنشستگان نیز دارای دسته بندی هستند، بازنشسته‌ای داریم که به هنگام بازنشستگی خود با دریافت کارت بازرگانی مشغول تجارتی میلیاردی است و مشمول حذف یارانه می‌شود، اما از طرفی نیز بازنشسته‌ای را هم می‌بینیم که تنها ماهیانه حقوق خود را دریافت می‌کند زندگی کاملا معمولی را اداره می‌کند که در نتیجه وی مشمول حذف یارانه نمی‌شود.
تکلیف متوفیان و مقیمان خارج از کشور در فرآیند حذف یارانه‌ها/ سقف تراکنش خانواده‌های یک تا ۵ نفری جهت حذف یارانه
او ادامه داد: شناسایی پایگاه اطلاعات ایرانیان مبنی خود را پیر و جوان و بازنشسته و شاغل قرار نداده است بلکه بر مبنای استاندارد‌های تعریف شده در پی حذف یارانه بگیران پردرآمد است.

این مقام مسئول گفت: جالب است بدانید در مدتی معلوم، ۳۰۰ هزار خانوار ثروتمند را شناسایی کرده ایم که هیچ گونه پرونده مالیاتی در سازمان امور مالیاتی نداشتند، این تعداد را به سازمان مالیاتی اعلام کردیم.

میرزایی تاکید کرد: بانک مرکزی یکی از مراکز اصلی بانک اطلاعاتی ماست که با کد ملی افراد میزان تراکنش‌ها را به ما اعلام می‌کنند. سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، مرکز آمار ایران، صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت ملی پست، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت خارجه سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله دستگاه‌هایی هستند که برای شناسایی افراد پردرآمد با ستاد بودجه همکاری قوی داشته اند.

یارانه مقیمان خارج از کشور حذف شده است

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ در پاسخ به این سوال که آیا مسافران و خارج نشینان از دریافت یارانه کنار گذاشته شده اند؟ بیان کرد: ساکنان خارج از کشور به چند دسته تقسیم می‌شوند که در دسته‌های مختلف سیستم حذف یارانه آن‌ها متفاوت است، مسافران فصلی یا شاغلان فصلی که به خارج از کشور سفر می‌کنند تا ماموریت خود را انجام دهند اگر در استطاعت مالی نبوده و سقف تراکنش معلوم را رد نکرده باشند یارانه آن‌ها قطع نخواهد شد. افرادی که ایرانیان خارج از کشور هستند و ساکن کشور‌های دیگر هستند تا پایان سال ۹۵  از این روند حذف شده بودند.  

این مقام مسئول به اشاره به فعالیت گسترده کارشناسان برای حذف یارانه بگیران پر درآمد گفت: ۵ سالی است که روی حذف یارانه بگیران پردرآمد با تشکیل سامانه پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان فعالیت می‌کنیم چه بسا که در ادوار مختلف ما شاهد حذف ۳ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از یارانه بگیران بوده ایم که به این صورت رسانه‌ای نشده است.

دارنده خودروی مگان به دنبال سبد حمایتی اقشار ضعیف جامعه!

او گفت: سبد حمایت از سبد خانوار برای خانوار‌های کمیته امداد انجام می‌شد افراد خود را از طریق پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان شناسایی کرد. فردی را درسیستم بررسی مشاهده کردیم که مدعی بود اگر خودروی مگان خود را به نام همسرش کند آیا مشمول دریافت سبد حمایت از خانوار می‌شود یا خیر؟  

میرزایی بیان کرد: حذف یارانه‌ها بیش از هر چیزی نیازمند فرهنگسازی است. البته باید این موضوع به جد پیگیری شود که یارانه باید سرجای خود هزینه شود قرار نیست یارانه منبع درآمد و یا سرمایه برای افراد باشد بلکه قرار است مانع افزایش فشار به خانواده‌های آسیب پذیر به هنگام واقعی شدن نرخ خدمات و کالا‌های ضرور باشد.سامانه‌ای شکل گرفته است که با کد ملی یک لیست از مصارف افراد را تعریف می‌کند تا بیانگر این باشد که یارانه پرداختی تا چه حد به هدف پرداخت شده است.
 
او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا متوفایی وجود دارد که در سیستم یارانه بگیران باشد؟ گفت: سیستم اداره ثبت احوال با فوت فرد به صورت برخط یارانه او را حذف می کند و ما یارانه ای در قبال متوفی پرداخت نکرده ایم، اما نزدیک به ۴۰ هزار فرد فوت شده را در سازمان‌های حمایتی پیدا کردیم که مستمری آن‌ها به دلیل بروزرسانی نشدن اطلاعات قطع نشده بود، با ریزداده‌های موجود از این سازمان‌ها درخواست کردیم در صورت لزوم مستمری این افراد را حذف کنند.

گفت‌وگو از نرگس معززی حور
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
اینکه از روی تراکنش بخواهید تمکن مالی یک شخص را بدانید کاره کاملا اشتباه و پر از خطاست!
معلوم میشه متولی این امر سوادو درک درستی از تعریف تمکن مالی نداره و فقط خواسته آسونترین راهو برای توجیح عملش پیدا کند!!!
شما اگر در وحله اول فقط شغل را مبنا قرار بدید ۹۹ درصد قضیه حله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۴۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
من اگه جای اینا بودم یارانه همه رو قطع میکردم
معنی نداره کسی برای کاری که انجام نداده پول دریافت کنه
اقتصاد سالم یعنی هر کسی کار کرد درآمد داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۰:۱۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
۴۵تومن نفری یک و سیصد یارانه میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
بیچاره
۲۳:۲۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
مال منو قط نکنید تازه ازدواج کردم خونه م نداریم هر ده روز خونه یکی هستیم ماشینم ندارم بقران مجید بیکارم هستم منتظر اون نودتومنم کرایه بشه برم خونه یکی دیگه تراکنش شیشتا کارت دارم ببر ده تومن بده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۱۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
کسی که تراکنش بالایی داشته باشد یارانه اش قطع باشد شاید یک نفر بیماری صعب لاعلاجی داشته باشد و همه دار و ندارش فروخته خرج کرده و تراکنشش بالا رفتهحال به جایی اینکه ما حمایتش بکنیم این دو سه قروش یارانه اش هم ازش بگیریم
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۱۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
این چه قانونی از من در آوردنی که کسی که تراکنش بالایی داشته باشد یارانه اش قطع باشد شاید یک نفر بیماری صعب لاعلاجی داشته باشد و همه دار و ندارش فروخته خرج کرده و تراکنشش بالا رفتهحال به جایی اینکه ما حمایتش بکنیم این دو سه قروش یارانه اش هم ازش بگیریم
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
چه فقیر و ثرمتمند این حق هر ایرانی است که یارانه بگیره چون قبوض رو به قیمت های جدید پرداخت میکنه اگه دولت راست میگه خانواده های فقیر رو شناسایی کنه و یارانه‌شون رو زیاد کنه
Iran (Islamic Republic of)
ق رحیمی
۱۴:۵۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
چرا صورت مسئله اصلی را پاک میکنید دولت صد هزار برابر پول یارانه را می گیرد سه ماه اول تراکش سال چرا باید ملاک باشد شاید طرف پول قرض کرده و بدهی پرداخت کرده و خیلی کارهای دیگه
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۵۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
سلام قرار نیست سه ماه اول بازرسی بشه
تراکنش های یکسال و سال گذشته مقایسه می شود
هموطن عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
اینکه در جامعه نابرابری هست، درسته امایارانه سوبسید آب وبرق گازو آرد و نام بود که درسال ۸۸ بهای آنها نیزچندبرابرشد و ربطی به درآمد وحقوق مردم ندارد برای اینکه درامددولت بالا برود مثل گرفتن مالیات از کارمندان ازثروتمندان وپردرامدها مالیات بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
واهبی
۰۸:۰۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
تورو خدا یارانمو پیگیری کنید حق خودمخ خونوادم میگیرن من ن انصاف نیس ۳ ۴تا بگیرن یکی علکی حذف شده حقشو بخورن پیگیری کنید بی زحمت
Iran (Islamic Republic of)
واهبی
۰۸:۰۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
من یارانم در سال ۹۳ ۹۴ موقعه ای ک واسه تمدید کرند رفتم از خانوادم جدا کنم اشتباه شد حذفم کردن حالا همه خانوادم سرپرستم میگیرن فقط بنده یارانه ندارم بی زحمت اگه متونید پیگیری کنید چون ن حقوق ماه ب ماه داریم ن پس انداز فقط ای یارانه رو خواهشن پیگیری کنید حق خودمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
تراکنش مالی من بخاطر پولهای شرکتی که درآن کار میکنم و این پولها باید هر دوهفته یکبار به حساب شرکت واریز بشه
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۶:۵۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
سلام
این کار اشتباهی است که انجام می دهید
نباید تراکنش های شرکتتان را در حساب شخصی انجام دهید
حساب شرکت باید حقوقی و تجاری باشد.

روند غلطی که بسیاری از هم وطنان در پیش گرفته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
دولت نا کارآمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
من هیچ نظری واقعا ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
چرا هیچ کسی پاسخگو نیست واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
بالاخره یکی باید جوابگو این سوالات مردم باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
ی تفر مثل من .
بخدا قسم قبض گاز و برقم شده پنجاه تومن سختم بود .
پرداخت کنم .
با روزی ده هزار تومن واسه خرجی گزاشتن مجبورم زندکی کنم.
چون چاره ایی نیست نمیتونم کار کنم اجاره خونه.
همه جی .مجبوریم بسازیم.
من ک از خدام هست حداقل یارانم اضاف تر بشه بخدا خسته شدم از سختی .

اونوقت افرادی میلیون نیلیون اجاره خونه و حقوق و
ماشالله یاراته هم میخوان هنوز .
خدایا کمک کن ب حسین قسم.
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس حقوق
۰۱:۵۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
ای کاش بجای اینکارها اصلا یارانه به کسی ندید قطع بشه بجاش کل جامعه را بیمه تامین اجتماعی درمانی وبازنشستگی کنید هرکسی که نداره بیمه بشه اونایی هم که دارند که هیچ این بهترین چیزه و به این میشه گفت هدفمند ودردنیا هم جای حرف داره که مطرح بشه جامعه اسلامی ایرانی همگی تحت بیمه تامین اجتماعی وبازنشستگی هستند دیگه ازاین بهتر نمیدونم چی بگم اگر واقعا بدنبال راهکارهستید اینکارو بکنید تا کل جامعه دربازنستگی نیازمند نباشند من اگر قانون گذاربودم قطعا اینکارو میکردم واین بساط گدایی راجمع میکردم الان تو همین پیام‌ها طرف اومده میگه من معلمم برادر زن من با مدارک من خانه ای بصورت اقساطی خریداری کرده یارانه من قطع میشه یانه ترابخدا این چیه
Iran (Islamic Republic of)
سجادی
۲۳:۵۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
من برای تعمیرات خانه یه مدت تراکنش بالا داشتم و الان برای هزینه خانه مجبورم در کنار کارم اسنپ کار کنم تا خرج خانه در بیاد آیا ما هم جزء حذفی قرار میدن؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۱۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
بنده الان چه کنم برای درمان احتیاج به واریز پول در مطب دندانپزشک دارم با کارتخوان ؟ یارانه قطع میشه ؟ با تشکر و سلام
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
دندانهات خرابه کمتر بخور
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۳:۰۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
کاش حقوق های نجومی و دزدی ها را هم انقدر مثل قطع کردن یارانه ها پیگیری میکردید
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
کاش
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۵۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خدایی کارمون به کجا رسیده مگه نمیگین پول یارانه از فروش نفت میاد مگه نفت مال تمام ملت نیست مگه میشه به زور حق کسی رو گرفت چون پولداره اگه واقعا پولداره مالیاتشو دارین میگیرید اگه اینجوری که شما میگین پس هر ناداری این اجازه رو داره که به دارایی هر پولداری دست درازی کنه فقط چون طرف مقابل پولداره !
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
نفت نمیخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
کلا قطع کنید به بهداشت و راه ها رسیدگی کنید
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۱:۲۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
بجای یارانه که حق تمام مردم است ، می توان دریافتی های چند ده میلیونی پزشکان، کارکنان رسمی پارس جنوبی، کارمندان آب و برق منطقه ای ها، قضات و ... را نصف کرد. تا فشار بودجه ای بر دولت کاهش یابد و نیاز به فشاراضافه بر همه مردم باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
احسنت
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
پزشکان از مردم میگیرن نه از دولت
Iran (Islamic Republic of)
آسیب دیده جامعه
۲۱:۰۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
ایناهمه بازیه یواش یواش یارانه همه روقطع میکنن امروزیارانه۷۰۰هزارنفرقطع کردن فردا۲۴ملیون وقطع میکنن وپس فرداتمام ۸۰ملیون نفروقطع می‌کننشمااگه راست میگیدیارانه پولدارهاروقطع کنیدوبه جاش یارانه کم درآمدهارواضافه کنید نه به ظاهرصرف عمران کنید
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
باشه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۳۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اصلا قرار نبود یارانه بدن
Iran (Islamic Republic of)
بنده
۲۰:۲۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
کی یارانه ها رو میریزن؟
Iran (Islamic Republic of)
امان الله شه بخش
۲۰:۲۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
با سلام بنده ماه قبل یارانم واریز نشد من نه حساب بانکی دارم و نه ملک املاک فقط سه تا خودرو به اسم است که اونم خودروها مال اشخاص دیگست لطفا راهنمای کنید
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
سه تا خودرو به اسمت است بفروش نان سنگک بخور
Switzerland
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام من باز نشسته ام با پنج فرزند بزرگ و بیکار حقوقم هم حدود ۱۸۵۰ هزار تومان است هیچگونه در امد دیگری هم نداشته و ندارم ولی متاسفانه یارانه ام قطع شده این نشان دهنده اینست که هیچ انصاف و مروتی و حتی عدالتی هم در کار نیست در واقع شما نان ما را قطع کرده اید نه یارانه ما را . می گویند یکی از فاکتور های قطع یارانه داشتن ماشین قیمت بالا و تراکنش بانکی است که اولا کلیه تراکنش های سالیانه بانکی من که همان حقوق ماهیانه ام است در سال کلا به (بیست و یک میلیون ) در سال نمی رسد . ثانیا من یک خودرو ۴۰۵ ( هفده هیجده میلیونی دارم)درضمن هر جایی که بخواهند هم فیش حقوقی و هم سند خودرو و هم تراکنش کل سالهای عمرم را حضورا خواهم اورد معلوم است که این قطع یارانه هرگز بر اساس عدالت و انصاف نبوده (حداقل برای اینجانب .) به کجا بایستی مراجعه کنیم .
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۱۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
این یارانه مربوط به آزاد سازی قیمت سوخت و مواد غذایی بود و ابتدا قرار نبود که به همه پرداخت نشود
آزاد سازی قیمت ها در چند مرحله ولی افزایش یارانه هرگز
مابه تفاوت این سالها در جیب نخبگان مسوول یا جیب وزارتخانه های نخبه
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
قیمت سوخت نه مواد غذایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اینم یه دردسر دیگه که احمدی‌ نژاد ما را توش انداخت.
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
تو که یارانه مردم را قطع می‌کنی خدا زندگیت را قطع کند.
آمین گو را یارانه عطا فرما.
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
خدا زندگیش را قطع کند?چطوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اول قیمت‌ها را به قبل از اجرای یارانه برگردانید بعد یارانه را حذف کنید.
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
نمیشه که برگردانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
چو فردا برآید بلند آفتاب من و گرز و میدان و افراسیاب
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
باشه چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
قرار بود یارانه حامل‌های انرژی طی 5 سال حذف و به ترتیب در آن سال‌ها یارانه افزایش یابد. درحالی که وعده افزایش یارانه محقق نشد، همه اجناس گران شد حالا هم که می‌خواهند حذفش کنند.
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
باشه چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام، همسایه مون چندساله که قاچاقی پناهنده یکی از کشورها شده، کارهای بانکی اش را هم وکیلش انجام میده . هر ماه یارانه بحسابش واریز میشه. اینجا خونه و‌مستاحر هم داره. بعد دولت میاد یارانه مردم را قطع می‌کنه.
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
همسایت هم مردمه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۴۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یارانه ها را که قطع میکنن // از پولش برا پیشرفت مملکت استفاده میکنن // قبول دارید ؟؟
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
باشه چشم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۴۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اول گفتن پر درامدها حذف میشوند / بعد میگن هرکی حونه داره حذف میشه / بعد میگن هرکی یه پراید هم داره حذف میشه
Iran (Islamic Republic of)
غلامعباس جوکاری
۱۹:۲۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
با سلام ایا یارانه جانبازان 25درصدبه بالا هم حذف میشه؟ یارانه من حذف کردید معلم بازنشسته هستم چرا یارانه ام حذف شده
Iran (Islamic Republic of)
آقا محمد
۱۸:۴۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام این چه مبناهایی هست که قرار دادید موقعی که صاحب خونه ها اجاره بها رو شدیدا بردن بالا آیا باید مستاجر بیچاره تو خیابون بخوابه که شماها بفهمید این بیچاره از بی کفنی زنده هست واقعا که الان که پول ایران اینقدر بی ارزش شده اصلا به صلاح نیست یارانه مردم قطع بشه شما فقط بهزیستی و کمیته رو میبینید در حالی که بیشتر مردم نه عضو کمیته هستن نه بهزیستی و نه خونه از خودشون دارن و کارگری میکنن و امیدشون همین یارانه هست و اگه این رو قطع کنید فکر کردید چی به سر کارگر بیچاره میاد اونا که مثل شما نیست ماهی ۳ میلیون حقوق بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۸:۱۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
تصمیمشون برای حذف یارانه های پنهان وخارج نشینان مرفه وثروتمندان ولاکچری ها بسیار درسته اما باید این مبالغ به یارانه طبقه پایین وعیالواران وگرفتاران واجاره نشینان وبیکاران وفقیر وکم درآمدها و مریضها تعلق بگیره وبیشتربشه تاکمترآسیب ببینند.خیلیها هستندکه بسیارفقیروگرفتاروعیالوارواجاره نشین وبیکار ودردمند وآبرودارهستند ولی جزو هیچ ارگان وبهزیستی وکمیته امداد و... نیستندلطفا بهشون بیشتررسیدگی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
همه چی به نفع دولت میشه ،اصلآقطع یارانه دردی رادوانمیکنه،من معتقدم ثروتمندترین افرادجامعه هم بایدیارانه بگیرندچراکه این یارانه اگه قطع میشد ودر هزینه بهداشت وجای دیگه به نفع مردم هزینه میشدهمه مردم راضی بودندحالا هم به صورت فرمالیته بیمه سلامت دادندوهیچ درمانگاهی طرف قرارداد نیست چراکه دولت متعهد نیست وبا زرنگی خودش ومنفک کرده
Iran (Islamic Republic of)
یکی بنده که بودش به یکی بنده
۱۷:۲۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
وقتی کارفرمایی به غیر از دستمزد، مبلغی اضافی به کارگرانش بدهد، مساوی نبودن این مبلغ بین کارگران بی‌عدالتی نیست زیرا در قبال انجام کار نیست. ولی پرداخت مبلغ به یک فرد که در قبال انجام کاری نبوده، با گذشت زمان در ذهن فرد تبدیل به حق می‌شود. یعنی اگر زمانی این مبلغ را به او ندهند تلقی او این است که حق او را خورده‌اند! باری ذکر دو مورد ضروری است:
الف- من به عنوان یک کارگر انتظار دارم قوانین کشور اسلامی ما به گونه‌ای باشد که در دستمزد امثال من که در ازای انجام کار است اجحاف نشود، این از رسیدگی به صلاحیت افراد به دریافت یارانه بسیار واجب‌تر است. در کشور بسیارند افرادی با شغل یکسان حتی با مدرک، سابقه و تعداد عائله‌ی یکسان ولی هرکدام مشمول قانونی! و در نتیجه دستمزدی متفاوت؛تفاوتی بسیار بیش از یکی دو تا ۴۵هزار و پانصد تومان.
ب- نگاه به یارانه‌ی نقدی از جهتی مانند مثال بالا است زیرا در ازای انجام کاری نیست پس به من ندادند ظلمی به من نشده! ولی باید توجه داشت با مثال بالا تفاوت‌هایی نیز دارد:
۱- یک شخص می‌تواند از دارایی خود به یکی مالی بدهد به یکی ندهد، اگر در ازای انجام کاری نبوده، ولی دولت مطلقا صاحب ذره‌ای از دارایی‌های نفتی، مالیاتی،... نیست بلکه مسئول اداره‌ی آن است. او حق ندارد به عده‌ای ببخشد به عده‌ای نه!
۲- پرداخت مبلغی که به ازای انجام کاری نیست به برخی به صورت مستمر، ولو استحقاق آن را داشته باشند، خود موجب آفت و حتی بروز مشکلاتی می‌شود بزرگ‌تر از مشکلی که برای رفع یا تسکین آن، آن مستمری پرداخت شده، چه پرداخت کننده شخص باشد چه دولت. لذا در چنین مواردی (پرداخت یارانه یا هدیه یا... ماهیانه) حتماً باید دو مورد از ابتدای پرداخت تعیین می‌شد: شرایط استحقاق (دولت و مجلس از اول به همه دادند و پس از اجرا، به مرور به فکر تعیین مستحق و حذف غیر مستحق افتادند) و تلاش برای رفع عامل استحقاق! (چون مشکل است برای آن فکری نمی‌شود) و تعیین تعداد پرداخت یا تاریخ پایان آن چه برای هر فرد و چه در کل! (این هم باشد برای دولت یا مجلس‌های بعدی!) در مورد یک کشور، همیشه شیرینی دریافت یارانه، پاداش، حقوق نجومی،... نقدی، چه کم چه زیاد، برای دریافت کننده‌ی آن است و آسیب‌های آن مانند بار تورمی، برای همه‌ی کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
با سلام و درود
افرادی هم هستند که خانه ی رو سرشان را در ارزانی فروخته آمد که تعویض نمایند و بعد از آن قیمتها سرسام آور گرون شده مجبور شده پول فروش خانه اش رو سپرده کنه تا حداقل اصل پولشو داشته باشه اومدن برسی کردن میگن شما دویست سیصد میلیون سپرده داری و محتاج جایی نیستی و یارانه اش رو قطع کردن آیا این درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
زمان ارزانی!!!!!!!!!
خواهش میکنم نگوید ارزانی ما ارزانی نداشتیم هرسال گران تر از پارسال بوده.
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۶:۵۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
باسلام یارانه من ازسال94قطع است درحالی که شغل ثابتی ندارم چندبار اعتراض کردم ولی فایده نداشته آخرهم بهم گفتند اگه یه بار دیگه اعتراض کنم بامن برخورد میشه
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام من کارگر ساختمانی هستم وقشر فقیر جامه میگردیم یه خونه خشت وگلی وقدیمی پیدا کنیم واجاره کنیم وزندگی کنیم نه کمیته امداد مارا قبول میکنه نه بهزیستی در صورتی که این دو سازمان برای فقرا ساخته شده خیلی از کمیته بهزیستی ها خونه از خودشون دارن ما نداریم بداد مابرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
الان من معلمم یک خونه اقساطی در شهر شیراز به نام من چون متاهل بودم و وام مسکن شاملم میشده توسط برادر خانمم خریداری شده خودشم با کارت خودش قسطش میده و مال خودشه ایا یارانه من قطع میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
برای همه قطع می‌شود، فقط مونده کی.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام صحبتها به نوعی جالب و کارشناسی نیست هدفمندی یارانه ها هدفش هدفمند هزینه کردن بوده است که نتیجه اش مصرف متعادل شود در اینجا بیان شد قرار نیست که منبع درآمد یا غیره باشه قراره این منبع جای بهتر برای ضعیفها خرج شه اکی اما در مقابل هم قرار نیست که افراد متمکن خرج این منبع رو بدهند چرا که با اجرای هدفمندی یارانه ها قیمتها چندبرابر شد و برای همه شد ضعیف و قوی اما خب آثارش کم و زیاد بود برای افراد با توجه به اینکه ضعیف یا قوی هستند و کلا این مبلغ الان برای ضعیفها هم چیزی نیست و کلا بهتره قطع کنند برای همه را و قیمتها را اصلاح کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
امثال ماها خرجمون از یارانه درمیاد خدانشناسها اگه یارانه قطع بشه میخواد به جیب تو بره یا دیگران چرا بیچاره رو بیچاره تر میکتید
Iran (Islamic Republic of)
پیمان محمدحسینی
۱۵:۲۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام.
مالیات بر ثروت افراد ثروتمند اجرائی کنید و مهمتر مالیات بر مسکن و از این منابع به افراد کم در آمد کمک رسانی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
خیلی راهکارهای علمی ومنطقی هست خودشونم ميدونند منتها منافع خودشون واطرافیان شون. هدف قرارمیده بهمین دلیل گوش شنوا ونیست فقط بفکر منافع شخصی خودشون وجامعه غنی هستند فقرا لگد مال میشن وگرنه این چه حرفیه که طرف ماهی 20 م اجاره میده مگر چند نفرتو کشور چنین اجاره میدن یک میلیون نفرکه نیستند جمعا چنین اشخاصی تو کل کشور هزارنفرنیستند
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۵:۲۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
Iran (Islamic Republic of)
ماریا
۱۴:۴۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
استانمون همون استانیه که دارین ازشون نون میخورین و خودش هیچ سهمی بجز دود و الودگی و بیماری و گرمای بالای ۶۰ درجه و بیکاری و جنگ و خرابی و عقب ماندگی و تبعیض چیزی عایدش نشد کلمه عمران برای استانم غریب است ببایید وضع امروز خوزستان رو ببینید حتی صومال اینجوری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۳۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
شما یارانه کسی که ماهی بیست میلیون اجاره می پردازید قطع میکنید ایا یارانه صاحبخانه ای که این بیست میلیون را گرفته قطع می کنید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۳۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
باید یارانه هر دو بررسی و در صورت الزام و انصاف حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام با تشکر
امیدوارم مثل این چند سال که همه چی چند برابر شد و یارانه ها تکون نخورد. بازم یارانه های حذف شده غیب نشه.
لطفا پیگیر مشکلات پیمانکاری باشید . چی میشه دوباره همه قرارداد مستقیم شرکت بشن.
نه حقوق کامل میدن و نه هیچ مزایایی .فقط به این عنوان که پیمانکارید.. معلوم نیست تو برگه ها چی مینویسن فقط میگن امضاء کنید. به راحتی هم میگن اخراج.
Iran (Islamic Republic of)
علی مقدم
۱۳:۰۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اساس پرداخت یارانه ایجاد مدیریت افراد بر گرانی بوجود آمده بر اقلام پایه ایجادی آن است و حق هر فردی در جامعه حال اگر اصل ابتدایی آن فراموش شده یا حاشا مینمایند مطلب دیگریست لطفاً به شعور مردم احترام بگذارید کمک به فقرا جدای این موضوع است و وظیفه حاکمیت تا از ثروت ملی بیشتر بهره مند گردد شما خبرنگاران چرا بحث ایجاد و اجرای قانون را فراموش کردید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۰۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام دوست عزیز
بحث ایحاد و اجرای قانون را فراموش نکرده ایم
اجرای قانون هم دست خبرنگاران نیست بلکه دست دولت است

اما این که همه باید از ثروت ملی یک اندازه بهره مند شوند کاملا درست است در صورتی که وقتی مدیر دولتی یا تاجر بین المللی از سایر یارانه های پنهان استفاده می کند شما نیز از آن امکانات بهره مند شوی. در آن صورت 45 هزار تومان به همه پرداخت شود درست است!!
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۳:۰۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یارانه کم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
من که منطقه ۲۰ تهران زندگی میکنم چرا یارانه منو قطع کردید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۳:۰۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام دوست عزیز
منطقه زندگی ملاک حذف یارانه نیست بلکه تراکنش های ماهیانه افراد در یک سال گذشته ملاک است.

این قسمت از گزارش را مطالعه کنید:

خانواده یک نفره بالای ۴ میلیون تومان، ۲ نفره ۵ میلیون تومان، ۳ نفره ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۴ نفره ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۵ نفره ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و از این تعداد بیشتر نیز به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان به این سقف اضافه می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
Masoud
۱۷:۲۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
متوجه نشدیم...خرید یک نفر در چهار ماه اول سال بالای چهار میلیون. یعنی ماهیانه یک میلیون خرید بک نفر...یارانش حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
نظر
۱۲:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خداقوت اگه امكان داره يارانه حقوق بگيران زير 2ميليون رادوبرابركنيد.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام بزرگوار
کم و زیاد یارانه که به دست ما نیست اما به این موضوع هم خواهیم پرداخت.
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۰۲:۲۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
چشم امری دیگه ای داشتید پیام بدید اوامرشما انجام خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۴۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یارانه فقط مال قشر متوسط و رو به پایینه. کسانی هم که سفرهای خارجی رفته و میروند هم باید فورا یارانه شان قطع شود.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام و نشان
۱۲:۳۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
بیت المال یعنی مالی که متعلق به همه ملت است قرار نیست یک عده به اسم دولت یا مسئول یا هر کس دیگر بنشینند و به بهانه عمران یا غیر آن برای آن تصمیم بگیرند و هر به هر راهی ان را خرج کنند مگر رسیدن آن به مردم و دادن سهم و حق ایشان . در حکومت اسلامی همانطوریکه حضرت علی علیه السلام موجودی خزانه را شمارش میکردند و به نسبت مساوی ان را بین تمام مسلمین تفسیم میکردند غیر از این هر کاری بکنند غلط است
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۲۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اشتباه فهمیدید یارانه نقدی فقط طبق طرح اولیه برای کم درآمد ها است اما این قانون خوب و انسانی هرگز نگذاشتند اجرا شود
Iran (Islamic Republic of)
کشاورزمهر
۱۲:۳۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام، من کارمندم سه سال پیش یک واحد آپارتمان مسکونی خودم را فروختم و معادل آن را در محله دیگر خریدم، بلافاصله یارانه ما قطع شد. پیگیری کردم، علت را گفتند شما خانه خریدید و.... همین طور همکاران زیادی می شناسم که یارانه ی آنها نیز قطع شده سوال اینجاست آمار واقعی افرادی که یارانه آنها قطع شده خیلی بیشتر با اینکه در خق افرادی مثل ما ناحقی شده لطفا آمار واقعی را اعلام کنید.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۳۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام

معیار حذف یارانه ابتدای تراکنش های مالی یک ماه است سپس تمکن مالی

اینطور نیست خیلی از افراد جامعه منزل دارند ولی یارانه اشان حذف نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۰۲:۱۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
هم اینک من جایی تو منطقه سهیلیه کرج میهمانم صاحب مکان کارمنده یک آپارتمان مشتی توی عظیمه داره زن وشوهر کارمند هستند توی سهیلیه ی ویلا خریدن حدود یک میلیارد بقول خودشون اینجا ازآب وبرق مجانی استفاده می‌کنند پول برق وآب هم نمیدن نفت سهمیه ای هم ماهی 500 لیتر می‌گیرند دوبرابر قیمت میفروشن همسرش ی تاکسی هم ازاین ون های دلیکا داره سرویس میبره سرویس شرکت خودشونو ماهی 3،5 م هم بابت این می‌گیرند الان این خبررا دیدن داشتن سکته می‌کردند ی خانواده سه نفری که اصلا این رقم خرج دوساعت شونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
پدرمن یه کارگره سنش بالاس اینجا کاربهش نمیدن برا همین رفته کویت کارگری کارمیکنه حقوقشم یک تا یک ونیم میلیونه یعنی همچین کسایی یارانشون قطع میشه؟؟!!!
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۳۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام خیر یارانه این پدر بزرگوار حذف تمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
یهراب
۰۲:۲۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
کویت کارگر ساده به پول خودمون روزی 400 هزار میگیره الان دوستم رفته عراق کارگری ساختمان روزی 250 هزار میگیره روزی 25 دینار عراق امروز هردینار 10 هزارتومن کویت...
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۱۲:۲۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
بنظرم دولت باید در تقسیم ثروت و بیت المال به اقشار ضعیف اهمیت بیشتری دهد که این امر را با دادن یارانه کالایی میتواند جبران کند و اقشار پردرآمد هم هر میزان که بیشتر استفاده کننده منابع باشند به هر میزان مصرف بیشتر پول بیشتری را بپردازند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام من خودم وضع مالی ام زیاد خوب نیست ولی یارانه کمک مالی یا خیرات و صدقه نیست که به اغنیا تعلق نگیره، یارانه مقدار پولیه که دولت موظفه از مازاد درامد بابت رفاه عموم به مردم و هر کسی که تابعیت کشور رو داره، بصورت نقدی یا غیرنقدی بپردازه .
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۲۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یارانه مبلغی نیست که از مازاد درآمد در اختیار همه قرار بگیرد دوست عزیز بلکه یارانه منابع مالی و چتر حمایتی برای اقشاری که در ازای واقعی سازی و افزایش خدماتی نظیر آب برق گاز و... توان پرداخت کافی ندارند..دولت یارانه را به افراد پرداخت می کند تا فشار به معیشت آن ها افزایش پیدا نکند.

در تمام کشورها چنین است
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۴۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
Jj
۱۱:۲۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یارانه من و اعضای خانواده از شهریور ۹۴قط شده،هم مغازه و هم خونمون اجاره ایی هست،درامدمونم در ماه زیر دو میلیونه،چند بار هم اعتراض کردیم هیچ کس جوابگو نیس.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۱:۲۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
لطفا اطلاعات فردی و شماره تماس خود را به ما اعلام کنید تا در پیگیر این موضوع باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
بابا یکی ندونه چقدر یارانه میدن
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۱:۱۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یاراته حق همه هست داراوفقیرنداره ۴۵ هزارتومان چیه ک دیگه قطش میکنین دوتاکیلوگوجه همه نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
Saeid
۱۱:۰۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
قیمتها رو برگردونید سال 88 یارانه نمیخواهیم.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۴۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یارانه نقدی فقط به مددجویان پرداخت شود.
Iran (Islamic Republic of)
یه یه اصفهانی اصیل ولی فقیر
۱۸:۰۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
لطفا نظر ندید خیلیها مثل من وخانوادم عیالوار وبیکار واجاره نشین ومریض وگرفتار وفقیرند اما بخاطر آبروشون قرض میکنند وتحت پوشش هیچ ارگان وموسسه ودولتی نیستند.دستوردولت جهت حذف یارانه های پنهان وثروتمندان کاملا درسته اما ای کاش این مبالغ حذف شده را به طبقه ضعیف وپایین اضافه میکردند درجهت عدالت محوری قدم برمیداشتند
Iran (Islamic Republic of)
منصوره مهدوی اطهر
۱۸:۱۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خیلیها ندارم ومددجوهم نیستن پس حرف نزن اگه مال کسی که نداره قطع بشه میخواد به جیب من و تو بره
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۰۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خدا کنه همیشه محتاج یارانه باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
با سلام اگر کسی با ده ها وام وقرض برای پسر یا دختر خود مراسم ازدواج دارد وخریدهای او برای عروسی وجهیزیه بیشتر بوده است وتراکنش مالی او در یک دوره موقت زیاد بوده چگونه شما او را تشخیص خواهید داد
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۳۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام

تراکنش های یک سال نسبت به دارایی ها سنجیده می شود
شما نگران خریدهایی نظیر جهیزیه یا لوازم خانگی نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
4
۱۰:۳۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
لطفا از این یارانه های حذف شده حقوق سربازها را زیاد کنید ،در ضمن خیلی راحت از روی در آمد خونوار میتوان ثروتمندان را شناسایی کرد نه از روی تراکنش خرید چون خیلی از افراد نقدی خرید میکنند،،طرف 3_4 تا آپارتمان داره ماشین داره کلی سکه و طلا و... زن و مرد حقوق بگیر هستند تو خونه ارثی هم زندگی میکنند که همه فکر میکنند نیازمند هستند یارانه هم میگیرند و خیلی موارد بالاتر از اینها،،اگر بخواهید جدی رسیدگی کنید میتوانید خیلی از اینهارا حذف وبه جوانان و سربازان و... اختصاص دهید، راستی اون حقوقهایی که به حساب متوفیان ریخته شده چی شده عجب سازمان حمایتی که از فوت افراد تحت پوشش هم خبر ندارد
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۳۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام
بله فرمایشات شما کاملا درسته

سیستم کمیته امداد و بهزیستی بروزرسانی نبوده و این مبلغ پرداخت می شده .طی یکسال گذشته البته فقط
Iran (Islamic Republic of)
مصی
۱۰:۳۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام.یه سوال؟
کسی که ماهی شش تومان حقوقشه و هنوز مجرده وبا خانواده زندگی میکنه اگه تراکنش هزینش دو سه تومان باشه اون موقع تکلیف چیه؟؟؟؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۳۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام

بعد از سنجش میزان درآمد برای هر فرد، اگر دلایل برای حذف یارانه کافی نبود به سراف درآمدها، دارایی ها و... می روند

قطع به یقین این فرد جزو حذف شوندگان قرار بگیرد اما بازهم باید بررسی شود
Iran (Islamic Republic of)
آرش جهانشاهی
۰۹:۵۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یارانه سهمی از بیت المال است که باید به همه برسد حتی پولدارترین ، در فیلم امام علی وقتی حضرت به خلافت رسید حتی برای ولید فاسد شرابخوار حاکم قبلی کوفه هم سهم بیت المال را فرستاد و دیالوگ معروفی یادم هست در همین فیلم از شریفی نیا در نقش ولید که سکه را بوسید و گفت این هم سهم حلال ما از بیت المال ،اگر یارانه بیتالمال است که باید به مساوات و به ارزش واقعی خود که خیلی بیشتر از این چهل و پنج تومان است پرداخت شود و اگر سبد حمایتی دولت به فقرا است که داستانی دیگر است و نباید گرانی نان و برق و آب و... را در ده سال قبل به وجود میاورد ،
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۵۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام بله یارانه سهم تمام ملت است اما برای فقرا بیشتر
اغنیا با استفاده از امتیازات تجاری و دولتی از یارانه های پنهان بیشترین استفاده را می برند
در صورتی که فقرا از پرداخت بسیاری از یارانه های پنهان اطلاعی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
آرش جهانشاهی
۱۰:۲۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
بحث قسط و عدالت مطرح است ، سهم بیت المال قسط است و ربطی به عدل ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
یارانه پنهان فسادزاست
و ضمنا محل مصرف آن باید مشخص باشه
اگر قرار بود این حرف ها زده بشه پس چرا قیمت نان سال 88 ده برابر شد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
این مبالغ که بالاگفته شد یعنی میانگین برای هر خانواده 4نفری هفت میلیون یا برای هر نفر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خیر یعنی هر خانوار اگر سقف خریدشان در ماه بیش تر از این رقم باشد.
آن هم به طور متوالی در چندین ماه اگر اتفاق بیفتد..

یعنی اگر شما یک خانواده 4 نفره هستید و در سال هر ماه بیش از 7 میلیون خرید کرده اید پس شما جز پردرآمدها هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
الان .... اینا برای پرداخت قسط وام هم درگاه اینترنتی گذاشتند
مطمئنا این مبلغ هم خرید حساب میشه دیگه
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۵۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خیر یعنی هر خانوار اگر سقف خریدشان در ماه بیش تر از این رقم باشد.
آن هم به طور متوالی در چندین ماه اگر اتفاق بیفتد..

یعنی اگر شما یک خانواده 4 نفره هستید و در سال هر ماه بیش از 7 میلیون خرید کرده اید پس شما جز پردرآمدها هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ماریا
۰۹:۳۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
هر بار که یه تعدادی از جمعیت یارانه بگیران از لیست حذف میکنن و بعد اعلام میشه صرف امور عمرانی میشه الحمدلله ما که این امور عمرانی رو توی استانمون ندیدیم.
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
لابد استانتون احتیاج عمرانی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
محمد ن ک
۰۹:۲۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
قیمت ها را برگردونن به قیمت همون سال اجرای یارانه ها.تحقیق نمی خواد اونوقت یارانه ی همه را قطع کنن.
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
راه یکطرفه است برگردونی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
عدالت چه میشود اگر یارانه طبق تعریف اولیه خود حق همه افراد جامعه است مانند کشور های همسایه این بی عدالتی است که افراد را به غنی و فقیر تقسیم کنیم .
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۲۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
آیا فرد غنی از یارانه های پنهان استفاده نمیکنه،؟ امتیازاتی که به برخ ی مدیران دولتی ارائع می شود چندهزار برابر یارانه 45 هزار تومانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
باشگاه خبرنگاران عزیز اگر از عدالت بگذریم با تعهدی که در زمان هدفمند سازی یارانه ها دولت مجلس و حکومت به مردم دادند چه میشود؟؟؟
با شروع هدفمند سازی انرژی گران شد تورم چندین برابر شد میزان یارانه تغییر نکرد خواهشمند است یارانه همان بخشی از مدیران دولتی حذف شود و دولت هم با فرافکنی و به بهانه فقرا از زیر بار مسئولیت و تعهد خود فرار نکند
ضمنا اینجانب در زمان آقای ... به نفع قشر ضعیفتر از خودم از یارانه انصراف دادم ام یک هزارم ریال هم به یارانه قشر ضعیفتر اضافه نشد
خدا را شاهد اعمال خود بگیرید
ممنون از توجه و پاسخگویی شما
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۲۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
آیا فرد غنی از یارانه های پنهان استفاده نمیکنه،؟ امتیازاتی که به برخ ی مدیران دولتی ارائع می شود چندهزار برابر یارانه 45 هزار تومانی است.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
با حذف یارانه افراد پر درآمد سبب میشود آنها نیز سرمایه شان را در ایران خرج نکند چون که دولت ایران به آنها یارانه نداده و آنها را جدا از مردم ایران حساب کرده.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خدا رو شکر حساس شده قضیه؟! طرف 20میلیون اجاره میده یا 75خودرو وارد کرده وبراش یارانه میریزن وکارگر بدبخت یارانش قطع شده!
Iran (Islamic Republic of)
1
۱۰:۴۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اگر واقعا بر اساس درآمد و دارایی ونه فقط تراکنش خرید ،یارانه افراد ثروتمند حذف و به سربازان و جوانان و معلولین نیازمند و مستضعفین برسد بسیار جای تشکر دارد.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۵۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
دلخوش به این نباش که یارانه اونا را قطع کردن // چون چیزی ازش به تو نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
تکلیف افرادی با مشاغل آزاد که داد و ستد میکنند و مبالغی از حساب بانکی شون رد و بدل میشه با این وضعیت بررسی گردش پول حساب بانکی چگونه است؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۵۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام
گردش حساب تجاری اگر بیش از سقف مجاز باشد هشدار حذف به شما ارسال خواهد شد
اما توجه داشته باشید از حساب شخصی برای امور کاری استفاده نکنید
اگر حساب شخصی شما هزینه و خرید های تجاری را انجام ندهد مشکلی براای حذف نخواهید داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
میشه بفرمایید یک کاسب بقالی با جواز کسب بنام خودش از چه حسابی برای مراودات مالی استفاده کند؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۵۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام
گردش حساب تجاری اگر بیش از سقف مجاز باشد هشدار حذف به شما ارسال خواهد شد
اما توجه داشته باشید از حساب شخصی برای امور کاری استفاده نکنید
اگر حساب شخصی شما هزینه و خرید های تجاری را انجام ندهد مشکلی براای حذف نخواهید داشت
-
محمد
۰۸:۲۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
انصاف در این است که اگر یارانه حق همه مردم از بیت‌المال است پس باید به همه تعلق بگیرد و حذف پردرآمدها اجحاف است مگر این‌که اختیاری باشد
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۲۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام
یارانه به مفهوم ایجاد توازن بین قشر ضعیف و پر درآمد کشوره نه ابزاری برای توزیع یکسان درآمد!
فردی که ماهی 20میلیون تومان درآمد داره نیازی به 45 هزار تومان دارد آیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
شما همان را هم که قطع میکنید به ضعیفترها نخواهید داد.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۲۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام
یارانه به مفهوم ایجاد توازن بین قشر ضعیف و پر درآمد کشوره نه ابزاری برای توزیع یکسان درآمد!
فردی که ماهی 20میلیون تومان درآمد داره نیازی به 45 هزار تومان دارد آیا؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۸:۵۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
کاش به فقرا برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
وظیفه دولت بر طبقه بندی اقشار نیست تا بین مردم فرق بیندازد این کار در هرجا انجام شده تبدیل به منبع فساد شده بجای این وظیفه دولت این بوده یارانه را طوری توزیع کند تا به هر نفر به مقدار مساوی برسد وقتی سیستم توزیع قبلی مشکل داشته یکی چند برابر دیگری می گرفته مشکل از سیستم توزیع بوده حالا دارن یه سیستم مشکل دار دیگه جایگزین می کنن تاحالا هم سه چهار بار اعلام کردن یارانه قطع میشه هردفعه هم تو بازار توزیع کننده کالا به این بهانه قیمتش رو برده بالا یعنی سه چهار بار بخاطر قطع یارانه قیمت یک کالا بالا رفته برای اینا چکار میخوان بکنن مشکل دولت ندانم کاریه (مدیریت غلط) نه یارانه ای که شرعا دولت باید به مردم پرداخت کند یارانه ای که باید سالانه با تورم و درآمد دولت افزایش و کاهش پیدا می کرده و دولت هرجا میخواسته قیمت کالا رو کنترل کنه برای کمک به کارخانه ها از حق مردم می کنده و به کارخانه می داده حالا میبینه بعضیا یه کالا رو بیشتر از بقیه مصرف می کردن بعد قطع یارانه هم کارخانه چند بار افزایش قیمت داده حالا بجای رو کار آوردن سیستم درست دارن باز هم یه سیستم غلط رو میارن رو کار اولا یارانه پول گدایی مردم از دولت نیست که دولت حق قطع آن را داشته باشد دوما دولت از اول نباید یارانه مردم رو جای دیگه خرج میکرده که حالا به مشکل بر بخوره الان هم که دارن اسم طبقات ضعیف میارن هیچ تضمینی برای اینکه توکار توزیع فساد وارد بشه ندارن پس چوبشو نخورین در ضمن در کجای قوانین و تعاریف لغات یارانه به معنای ایجاد توازن قشر ضعیف و پردرآمد بوده میگه حضرت علی بعد تقسیم بیت المال سجده شکر بجا می آورد
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۲۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام
یارانه به مفهوم ایجاد توازن بین قشر ضعیف و پر درآمد کشوره نه ابزاری برای توزیع یکسان درآمد!
فردی که ماهی 20میلیون تومان درآمد داره نیازی به 45 هزار تومان دارد آیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
در جواب باید بگم در تقسیم بیت المال باید مساوات وجود داشته باشه. وگرنه عقیل نیازمند بود و به دلیل نیاز حضرت باید بهش سکه بیشتری می داد
آقا اصلا اونی که داره کار کرده زحمت کشیده به دست آورده
سیستم کمونیستی که نیستیم!!!! انشالله
دولت ها کلا کاری که زحمت کمتری براشون داشته باشه رو انجام میدن
وگرنه در حساب گاز و برق و بنزین و ... در سیستم فعلی میتونستن برای هر ایرانی با کد ملی مشخص سهمی تعیین کنند
مثلا شماره کنتور گاز ما با کد ملی دونفر هست و حد استاندارد مصرف براساس اقلیم مشخص
این محاسبات در عصر آی تی به راحتی قابل انجامه
با این روش پول تورم زا دست مردم نمی اومد و هرکس اعتبار مشخصی جهت مصرف در سال داشت
در هر صورت یارانه حق تمام ایرانیانه
و حذف یارانه مثل حذف کردن فرزند پولدار از ارث پدریست
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۲۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام
یارانه به مفهوم ایجاد توازن بین قشر ضعیف و پر درآمد کشوره نه ابزاری برای توزیع یکسان درآمد!
فردی که ماهی 20میلیون تومان درآمد داره نیازی به 45 هزار تومان دارد آیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
ظاهرا کسی که تو تهران به دنیا اومده و خانه اش منطقه یک یا ....است باید خانه اش را بفروشد برود بیرون شهر زندگی کند .مگه خانه ملاک در امد است.هر کسی وظنی دارد قرار نیست هر کسی ضعیف شد خانه اش را بفروشد برود جای دیگه زندگی کند .شما اصلا چرا بالا شهر پایین شهر درست کردید.مسئولین اگر میرفتند پلیین شهر زندگی میکردند بالا شهر گران نمیشد ما هم اینقدر هزینه های اضافی پرداخت نمیکردیم که کمرمان خم شود.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۲۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام
بالا شهر و پایین شهر همگان محترمند
اما متاسفانه دسته بندی که صورت گرفته و اغنیا در مناطق بالاتر و فقرا مناطق پایین تر زندگی می کنند

بیش تر منظور این است که مرفهان یارانه نباید دریافت کنند. مانند تمام کشورهای دنیا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۴۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
بفروش بیا پایین شهر زندگی کن. مگخ مجبورت کردن. هم میخای پز بدی و هم لنگ این 45 تومنی. چه رویی دارن بعضی ملت..
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۲:۰۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
وای به جامعه ای که بالاشهر و غنی اش شما باشید که واسه این چندرغاز خودتونو هلاک میکنید
اگر این برنامه رابمن واگذار می‌کردند کل این بساط را جمع میکردم درعوص کل جامعه رابیمه تامین اجتماعی وبازنشستگی میکردم کل بیمه ها ایکی میکردم خلاص بااینکار کلیه جامعه ازلحاط بهداشت ودرمان وبازنشستگی همگانی کل جامعه باخیال راحت زمانبکه به سن بالا می‌رسیدیم همگی بازنشست می‌شدند الان بابت همین طرح سلامت کلی بودجه اختصاص میدن کل اینا راس جمع میکردم این مبالغ را سالانه دربخش تولید سرمایه گذاری میکردم ازدرآمدش بنفع کل جامعه بصورت همگانی کل اجتماع رابیمه یکدست درمانی وبازنشستگی می‌کرد بااینکار امیدونشاط رابه جامعه برنیگردوندم و حمایت قشر عظیمی ازجامعه راکسب میکردم اینکار بازتاب جهانی چشم گیری برای جامعه ای که ادعای اسلامی بودن راداره درپی می‌داشت وقطعا دیگه حق وناحقی نمیشدبه این میگن یک طرح ملی و موفق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
پس قرار نیست یارانه هایی که حذف میکنند را به افراد ضعیف تر بدهند.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۸:۱۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
قطعا تاثیر خواهد داشت دوست بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
راستگو باش
۱۴:۱۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
ناامید کننده است این روند....
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۰۸:۱۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خیلی راحت میشه پولدارها رو شناسایی کرد، البته اگر بخواهیم، اگر بخواهیم...!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۵۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
اخه مگه پولدار بودن جرمه // حسود
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
نمیخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
این همه حذف می کنید پس کی به ندارها اضافه می کنید؟؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۷:۵۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
در تلاشیم این موصوع را هم درصدر اخبار منتشر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
الان کارگرا و کارمندای حقوق بگیر (بجز یکی دو وزارتخانه) بقیه فقیر حساب میشن
جدای از این یارانه حق تمام ایرانی ها از منابع درآمدی کشور همچون نفت هست
دومین منابع گاز دنیا رو داریم اونوقت برای پخت و پز غذا و آبگرمکن یک خانواده دو نفره که 91 تومن یارانه میگیریم باید قبض 70 هزار تومنی پرداخت کنیم. این انصافه؟
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۷:۵۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
در تلاشیم این موصوع را هم درصدر اخبار منتشر کنیم
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
فقط حذف
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب باشگاه خبرنگاران جوان
۰۷:۴۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
معلمان خیلی در فشار هستند.پیگیر باشید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۷:۴۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
چشم حتما
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۳:۰۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
خداوکیلی چندساله فقط, به این خاطر که ماشین خارجی به نام من بوده یارانه منو قطع کردن در صورتی که من در نمایشگاه ماشین کار میکردم و فقط ماشین به نامم بود بعد ی مدتم سندو برگردوندم به نام ی نفر دیگه حالاهم که چند ساله بیکارمو هیچ درآمدی ندارم هنو هیچ یارانه ای دریافت نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
هادی شمس معنوی
۲۳:۱۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
العان تو یکی از نظرات خوندم نوشته بودید مشخصاتتونو بدید تا برسی کنید واقعا برسی میکنید؟؟؟
یارانه من قطع شده فقط, چون چندسال پیش ی ماشین به نامم بوده اونم چون تو نمایشگاه ماشین کار میکردم العانم چند وقته که بیکارم نه از جایی حقوق میگیرم نه خونه دارم نه هیچ منبع درآمدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
برای خوشحالی معلمان اکنون پول به یغمارفته توسط هادی رضوی باحذف یارانه هاوجمع شدن پول یارانه های حذفی به صندوق ذخیره فرهنگیان قابل برگشت است.پس معلمان خوشحالی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۱:۵۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
چشم حتمی معلما که پول می‌گیرند اگر ساعت کاریشون تقسیم بر تعداد روزهای سال بشه روزی دوساعت کار می‌کنند وبابتش چنین دریافتی دارند کلی هم کلاس خصوصی ودرآمدهای دیگه دارند خیلی هاشونم وضعشون خوبه
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
به مشکلات گرانی هم رسیدگی کنند
آخرین اخبار