حجت الاسلام رئيسي:

ساز و كار انتخاباتی ایران بسيار اطمينان بخش است/ ملت و نظام انتقام عامران حادثه تروريستي اخير را خواهند گرفت

معاون اول قوه قضائيه به بيان اينكه ساز و كار انتخاباتي ایران بسيار اطمينان بخش است، گفت: در انتخابات پیش رو ، دشمنان نمي توانند با القاي بي اعتمادي انتخابات را تحت الشعاع قرار دهند و البته دشمنان نیز باید بدانند ملت و نظام انتقام حادثه اخير تروریستی را از عامران آن خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ سومین شب مراسم بزرگداشت دهه آخر ماه صفر كه توسط حزب موتلفه اسلامي در حال برگزاري است با حضور معاون اول قوه قضائيه و ساير اعضاي اين حزب برگزار شد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئيسي در اين جمع با اشاره به اينكه انسان به حق و حقيقت دعوت شده است، گفت: "حق" قرار واقعي نظام است كه مطلق بوده و در مقابل آن حق مطلق چيزي به اسم باطل وجود ندارد بلكه در مقابل آن "عدم" وجود دارد، مثل رحمت الهي كه شامل همه چيز مي شود؛ حتي آتش، چرا كه آتش هم جزو رحمت خدا بشمار مي رود.
وي با بيان اينكه آنچه در عالم موجود وجود دارد جلوه حضرت حق است، گفت: انسان براي معصيت و گناه خلق نشده؛ بلكه براي بندگي و قرار گرفتن در خط بنده خوب بودن آفريده شده است، بنابراين انديشه باطل، عمل باطل، اخلاق باطل با هدف خلقت و آفرينش در تضاد بوده و مورد پذيرش قرار نخواهد گرفت.
معاون اول قوه قضائيه، با بيان اينكه دستگاه قضائي كشور نمي تواند كار باطل و انديشه باطل را بپذيرد، اظهار داشت: اگر سخن باطل راه باطل و جريان سياسي باطل شكل بگيرد، دستگاه قضا نمي تواند ساكت بنشيند، هرچند شايد "باطل" مدت كوتاهي بتواند جولانگاه داشته باشد، اما طبق قرار آفرينش باطل هيچ وقت پايدار نخواهد بود.
رئيسي با اشاره به اينكه طبق وعده قرآن، آينده از آن صالحان است، گفت: نام امام حسين (ع) نيز به خاطر عدم عمل اشخاص به دين در عين وجود اسلام و دين بوده است.
معاون اول قوه قضائيه با بيان اينكه مردم قبل از انقلاب، نمازخوان و روزه دار بودند ولي جامعه آنها جامعه اسلامي و ديني نبود، گفت: جامعه ديني داراي دو مشخصه شاخص و ممتازي است؛ اول آنكه در جامعه ديني حاكميت در راس آن براساس حق عمل مي كند؛ چرا كه ما حكومت حق را حكومت پيامبر و اميرالمومنين مي ناميم و در زمان غيبت نيز ولايت فقيه جامع الشرايط، همان حكومت اميرالمومنين را جاري مي سازد.
وي افزود: همانطور كه در جامعه قبل از رنسانس كه حاكمان براساس دين حكومت مي كردند، اما جامعه آنها به هيچ عنوان ديني نبوده است.
رئيسي، اما مشخصه دوم جامعه اسلامي و ديني را محور قرار دادن آموزه هاي ديني دانست و اظهار داشت: در جامعه اسلامي و ديني تمام روابط براساس دين و آموزه هاي ديني است و اگر اين مشخصه باشد، آن حكومت و جامعه جامعه اسلامي قلمداد مي شود، بنابراين امروز به بركت انقلاب اسلامي ايران با حضور مردم و هدايت حضرت امام خميني (ره) نظام ما ديني و برحق است.
عضو مجلس خبرگان رهبري به آفت هاي جامعه اسلامي اشاره كرد و گفت: اما آنچه مهم است، بايد "فساد مطلق" و "باطل مطلق" در هيچ كجاي اين جامعه اسلامي و نظام اسلامي لانه نكند؛ البته ما نمي گوييم تمام مسئولان و مديران از عصمت مبرا شده و باشند؛ اما چون حكومت اسلامي هست، در آن حكومت باطل نمي تواند لانه داشته باشد؛ هرچند گروهي و اشخاصي در اداره اي جايي و در گوشه اي فكر باطل و عمل ناشايست داشته باشند، اما نظام نمي تواند آن را بپذيرد.
وي با بيان اينكه گفتمان جريان امامت و ولايت يك گفتمان ثابت است، گفت: احزاب، گروه ها تشكل ها، اصناف و ... روزي ظهور كرده و روزي از بين مي روند، اما گفتمان "ولايت" ثابت بوده و هيچ وقت از بين نمي رود.
در ادامه، رئيسي با تشريح گفتمان امامت، گفت: گفتمان امامت در وهله اول يعني مردم را به خدا دعوت كردن و اجتناب دادن مردم از طغيان فردي؛ به اين معني كه فراخواندن انسان به خاطر رضايت خدا و به سمت خدا باشد، نه براي كسب قدرت و اهداف شخصي كه حضرت امام (ره) بارها در بياناتشان توصيه كرده اند؛ به خدا اتكا داشته باشيد و تمام خوبي ها و بدي ها را از جانب خدا بدانيد.
وي افزود: امامت در وهله دوم يعني عدالت اجتماعي كه اين مهم نيز به معناي روابط مردم با خدا و روابط مردم با مردم تحقق مي يابد؛ بنابراين خداوند در روي زمين قبل از آنکه "خليقه " داشته باشد "خليفه" داشته است.
عضو جامعه روحانيت مبارز، با اشاره به اينكه انسان ذاتا و فطرتا خداجو و حق طلب است، اظهار داشت: وقتي انسان فطرت خويش را از بين ببرد، يعني حجابي در آن قرار دهد كه ديگر قادر نخواهد بود آهنگ عدالت خواهي و حق پرستي را بشنود، خود بخود، خدا و آموزه هاي ديني را نفي مي كند و اين عمل در مقابل فطرت خدا جو حق پرست و عدالت خواه قرار دارد.
وي تصريح كرد: در آيات قرآن به كرات به انديشيدن انسان تاكيد شده است و در قرآن به انساني كه فاقد سواد كلاسي باشد "امي" نمي گويند؛ بلكه به كسي كه حجت را دوست و دشمن را نشناسد كه ناشي از بي بصيرتي اوست، امي مي گويند.
معاون اول قوه قضائيه، با بيان اينكه اگر انسان قدرت تحليل كه ناشي از بيداري فطرت است داشته باشد، سرباز دشمن نخواهد بود، گفت: معيار و ملاك ما حق است؛ بنابراين بايد براي شناخت حقيقت علاوه بر علم مدرسه اي كه به تنهايي كافي نيست بايد تقواي الهي نيز داشته باشيم.
در ادامه، رئيسي به پيچيده بودن قضاياي بعد از انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: اين مسائل گاهي به قدري پيچيده بود كه در مردم مشتبه مي شد و اما آنكه امروزه براي جامعه اسلامي مهم بوده و حجت است آنكه بدانيم ولي فقيه جامع الشرايط كه در راس نظام است سمت و سويي دارد تا بتوانيم طبق همان كارهاي خودمان را تنظيم كنيم و فاصله گرفتن از سمت و سوي ولايت فقيه موجب انحراف خواهد شد.
وي تصريح كرد: اگر فطرت انساني بيدار شود هيچ وقت زير بار ظلم نمي رود؛ لذا بيداري اسلامي كه در منطقه شكل گرفته است، به بركت نظام انقلاب اسلامي و به بركت حرفهاي روشنگر انقلاب ما بوده است، تا آنجا كه بچه هاي حزب الله لبنان را در رژيم صهيونيستي پيروز گرداند.
عضو مجلس خبرگان رهبري به اهميت زيارت اشاره كرد و گفت: زيارت يعني كلاس درس نهي از منكر، امر به معروف، اقامه صلاة، عدم سازش با ظلم، مقاومت براي رسيدن به هدف و ... و در يك جمله زيارت پيام دارد؛ بنابراين بايد هميشه پيوند قلبي بين عاشورا در قلب ما جاري باشد.

**** فتنه سال 88 به خاطر دنياطلبي برخي افراد بود

همچنين در ادامه اين نشست، معاون اول قوه قضائيه با بيان اينكه فتنه سال 88 با تمام فتنه ها و توطئه هايي كه در طول عمر انقلاب اسلامي رخ داده است متفاوت بود، گفت: دنياطلبي خيلي ها را دچار لغزش كرده و موجب ظهور فتنه سال 88 شد؛ چرا كه علت اصلي آن دنياطلبي برخي افراد بود كه حق را نشناختند.
وي با بيان اينكه دشمن در فتنه سال 88 احساس كرده بود كه در داخل كشور يك جاي پا پيدا كرده است، گفت: همين مهم وجه تمايز فتنه 88 با ساير فتنه هاي انقلاب است،البته اينكه چرا دشمن موفق نمي شود، بخاطر نخواستن آنها نبود، بخاطر نتوانستن آنها است.

*** ملت و نظام انتقام عامران ترور اخير را خواهند گرفت

همچنين؛ رئيسي اقدام اخير دشمنان نظام كه منجر به شهيد شدن يكي ديگر از دانشمندان هسته اي كشورمان شد، گفت: اگر دشمنان فكر مي كنند با به شهادت رساندن جوانان ما مي توانند خللي در مقاومت و استقلال كشورمان ايجاد كنند، گفت: زهي خيال باطل! چرا كه اين راه بدون ترديد توسط جوانان ما ادامه خواهد داشت و قطعا ملت و نظام از عامران اين جنايت انتقام خواهند گرفت.

*** ساز و كار انتخاباتي بسيار اطمينان بخش است

همچنین، عضو جامعه روحانيت مبارز به فضاسازي رسانه اي دشمنان و معاندان نظام در آستانه انتخابات اشاره كرد و گفت: دشمنان امروز با متوسل شدن به سايت ها و خبرسازي ها درصدد القاي ترديد براي حضور افراد در پاي صندوقهاي راي بوده و مي خواهند مردم را دچار ياس و ناميدي كنند، ولي مردم با بصيرت ما بار ديگر دشمنان را ناكام خواهند گذاشت.
وي تصريح كرد: ساز و كار انتخابات، ساز و كار بسيار اطمينان بخشي بوده و دشمنان با اعمال جنگ نرم كه پياده كردن بي اعتمادي نسبت به انتخابات در جامعه است نمي توانند ساز و كار را زير سوال ببرند و انشاءالله انتخاباتي باشكوه و دشمن شكن خواهیم داشت./ن


--------------------------------------------------------------------------------
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار