در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توصیه های اورژانس در شرایط ناسالم هوا

سخنگوی اورژانس کشور گفت: مردم از تردد غیر ضروری در آلودگی هوا بپرهیزند.

پرهیز از تردد غیر ضروری گروه های پر خطر / توزیع ماسک و اکسیژن بوسیله نیروهای اورژانس / لزوم اعطای مرخصی به بیماران قلبی و تنفسیمجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توصیه‌های اورژانس، ویژه روز‌های آلوده اظهار کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا مراقبت از کودکان زیر ۵ سال، زنان باردار و افراد بالای ۶۵ سال جزو اولویت‌های سازمان اورژانس کشور محسوب می‌شوند. 

او ادامه داد: برای کاهش آلودگی هوا باید مسئولان برنامه ریزی بهتری انجام دهند برای مثال رایگان کردن هزینه حمل و نقل عمومی در هنگام بروز آلودگی هوا می‌تواند از تردد خودرو‌های شخصی جلوگیری کند.

خالدی تاکید کرد: درهنگام بروز آلودگی هوا باید ادارات به افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند، مرخصی بدهند تا از تردد آن‌ها در سطح شهر جلوگیری شود.

اورژانس، ماسک و اکسیژن توزیع می‌کند

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه مراجعه مردم به  اورژانس ۱۱۵ در روزهای پرخطر بیشتر از قبل است، گفت: آمبولانس‌های اورژانس در میدان‌های اصلی شهر مستقر و ماسک در بین بیماران توزیع می‌کنند.
 
او افزود: مردم باید از تردد غیر ضروری در هنگام بروز آلودگی هوا خودداری کنند و قبل از مصرف غذا دست و صورت خود را با آب و صابون به طور کامل شست و شود دهند و تا حد امکان روزی دو بار دوش بگیرند.

خالدی با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی اخبار خوبی در زمینه بارش باران و برف در سطح کشور اعلام کرده است، ادامه داد: در هنگام بروز آلودگی هوا مردم باید در خانه‌های خود بمانند و پنجره‌های منازل خود را ببندند تا از ورود هوای آلوده به داخل خانه جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:  مراجعه بیش از ۹ هزار بیمار قلبی و تنفسی به اورژانس

سخنگوی اورژانس کشور گفت: فعالیت بدنی و انجام ورزش در هنگام بروز آلودگی هوا ممنوع است، زیرا این کار باعث شده تا افراد هوای آلوده بیشتری را تنفس کنند؛ همچنین در روز‌هایی که هوا آلوده است مصرف میوه و سبزی در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا موثر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
یعنی اگر خدا بارون و برف و باد نفرسته باید به این وضع آلودگی برسیم؟ چرا تک تک ما مسئولیت خودمون رو برای حفظ محیط زیست انجام نمی دهیم؟
آخرین اخبار