رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت مطرح کرد؛

فعالیت ۱۱ مرکز پیوند کبد در ایران / تمرکز تخصیص پیوند اعضا در وزارت بهداشت

شادنوش گفت: در تلاشیم که زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری لازم برای ارتقاء جایگاه پیوند کبد در ایران فراهم شود.

فعالیت ۱۱ مرکز پیوند کبد در ایران / تمرکز تخصیص پیوند اعضا در وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت در پنجمین کنگره هپاتو پانکراتو بیلیاری و پیوند کبد تهران و مراسم هزارمین پیوند کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی تهران اظهار کرد: باید تلاش کنیم زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری لازم برای ارتقاء جایگاه پیوند کبد در ایران فراهم شود و امروز از نظر زیرساخت‌ها در نقطه مطلوبی قرار داریم.

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت افزود: ۱۱ مرکز پیوند کبد با افتتاح مرکز فیروزگر یزد فعال هستند و از نظر کمی به نقطه مطلوبی رسیده‌ایم و از این پس تمرکز ما بر روی کیفیت کار پیوند است.

او بیان کرد: افتخاراتی مانند هزارمین پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی با وجود همه تنگنا‌های کشور رخ داده است و ما توانسته‌ایم کارنامه درخشانی در این حوزه داشته باشیم.

شادنوش با اشاره به تجمیع پیوند اعضا در وزارت بهداشت تصریح کرد: با تمرکز تخفیف و مدیریت پیوند توانسته‌ایم وجهه نامناسب پیوند اعضا که به دلیل مسائل اهدا از زنده در پیوند کلیه رخ داده بود از بین ببریم.


پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید


رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه با وجود تغییر نظام تخصیص اعضا شاهد افت کمی در پیوند بودیم و با تلاش‌های صورت گرفته به سرعت افت ناشی از تغییر نظام تخصیص اعضا برطرف خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار