طبایی مطرح کرد؛

بیش از ۸ میلیون نفر در نیا به زخم مبتلا هستند / هزینه درمان سالیانه زخم‌ها بین ۲۵ تا صد میلیارد دلار است

رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود ۸ و نیم میلیون نفر در دنیا به زخم مبتلا هستند که هزینه درمان سالیانه این اشخاص بسیار هنگفت است.

بیش از ۸ میلیون نفر در نیا به زخم مبتلا هستند / هزینه درمان سالیانه زخم‌ها بین ۲۵ تا صد میلیارد دلار استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی طبایی رئیس کنگره و رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران در چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت که صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، درباره این کنگره اظهار کرد: ما در این کنگره توانسته‌ایم آخرین دستاورد‌های خود را در حوزه زخم و ترمیم بافت به اشتراک بگذاریم. 

طبایی بیان کرد: زخم اهمیت زیادی در حوزه علمی دارد به طوری که حدود ۸ و نیم میلیون نفر در دنیا به زخم دچار هستند که هزینه درمان این افراد سالانه بین ۲۵ تا ۱۰۰ میلیار دلار است. زخم‌های مزمن مشکلات بسیاری را برای افراد ایجاد می‌کنند که از جمله این مشکلات می‌توان به آسیب‌های روانی، قطع پا و تشدید فقر خانواده اشاره کرد.

در ادامه مراسم پروین منصوری دبیر علمی کنگره در بخش علوم بالینی زخم و ترمیم بافت اظهار کرد: زخم و ترمیم بافت بار مالی زیادی بر دولت‌ها تحمیل می‌کند. حدود ۴۵۰ خلاصه مقاله به این کنگره ارسال شده است که از این میان ۷۵ مقاله برای سخنرانی انتخاب می‌شوند و ۱۴۴ مقاله به شکل پوستر هستند. در این کنگره ۱۴ کارگاه آموزشی وجود دارد و ۲۵ سخنران حضور دارند.


بیشتر بخوانید: «زخم مزمن» کیفیت زندگی افراد را کاهش می‌دهد


در ادامه مراسم حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور اظهار کرد: ارتقای سلامت از جمله نیاز‌های ضروری هر جامعه است. در بحث توسعه کشور، انسان سالم را یکی از ویژگی‌های جامعه می‌دانند.

او بیان کرد: در جهاد دانشگاهی از سال ۹۵ سعی کرده‌ایم توان جامعه را در توسعه علمی و فناورانه افزایش دهیم به طوری که علاوه بر فعالیت‌های ارزنده‌ای که در حوزه فنی و مهندسی انجام داده‌ایم، در حوزه پزشکی هم فعالیت‌های بسیاری داشته‌ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: ما از فعالیت‌های کاربردی و فناورانه در حوزه پزشکی که کاهش درد‌های مردم را به همراه داشته باشد، حمایت می‌کنیم اینگونه کنگره‌ها کمک می‌کند تا تبادل علم صورت بگیرد.

در ادامه مراسم علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درباره بیماری دیابت اظهار کرد: دیابت بیماری شایع قرن حاضر است. این بیماری علاوه بر ژنتیک با سبک زندگی هم در ارتباط است، البته نقش ژنتیک در بروز این عارضه بیشتر است. همچنین امروزه نارسایی عروقی به علت مصرف توتون و تنباکو مشاهده می‌شود.

باید در حوزه زخم تمهیداتی را بیاندیشیم تا از بروز آن جلوگیری کنیم که در این زمینه آموزش بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام /

زخم و ترمیم بافت بار مالی زیادی بر دولت‌ها تحمیل می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار