نخستین بانوی مدال‌آور وزنه‌برداری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امیدوارم لیاقت رفتن به المپیک را داشته باشم/ نمی‌خواهیم دست کم گرفته شویم

الهام حسینی گفت: همه تلاش مان را می‌کنیم که خودمان امتیاز و سهمیه حضور در المپیک را کسب کنیم و امیدوارم لیاقت این موضوع را داشته باشیم.

سیده الهام حسینی نخستین بانوی مدال‌آور وزنه برداری کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازی‌های گزینشی المپیک که در ترکیه برگزار شد و خودش عنوان سومی این رقابت‌ها را در دسته ۷۶ کیلوگرم به دست آورد اظهار داشت: مسابقات نعیم سلیمان اغلو در ترکیه، یکی از رقابت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود که در این  بازی‌ها کشور‌هایی که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کردند، هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان حضور داشتند.

امیدوارم لیاقت رفتن به المپیک را داشته باشیم/ نمی خواهیم دست کم گرفته شویم

پس از تغییر وزن به مسابقات ترکیه اعزام شدم

حسینی ادامه داد: وزنی که قبلا در آن بازی می‌کردم، دسته ۷۱ کیلوگرم بود؛ که حالا در بازی‌های ترکیه، در دسته ۷۶ کیلوگرم که یک وزن المپیکی نیز محسوب می‌شود وزنه زدم. در این دسته مقام سوم و مدال برنز را کسب کردم. امتیاز این بازی‌ها به عنوان یکی از امتیازات کسب سهمیه المپیک محسوب خواهد شد.


بیشتر بخوانید: مدال آوری بانوی ملی پوش وزنه برداری مورد توجه فدراسیون جهانی قرار گرفت


بسیاری از کشورها از عملکرد خوب ما تعجب کردند

ملی پوش وزنه برداری کشورمان درمورد کسب سهمیه المپیک برای ایران در بخش بانوان، تصریح کرد: مدت زمان زیادی نیست که در ایران وزنه برداری را آغاز کردیم. اکثر کشور‌هایی را که در رقابت‌های بین المللی می‌بینیم، سال‌ها است که تمرین و کار می‌کنند. در این مسابقات هم وقتی شرکت کردیم بسیاری از کشور‌ها تعجب کردند و به ما تبریک گفتند. آن‌ها از این تعجب می‌کنند که ما چگونه ظرف یک و نیم سال گذشته به این شکل پیشرفت داشتیم و این چنین مدعی باشیم.

امیدوارم لیاقت رفتن به المپیک را داشته باشیم/ نمی خواهیم دست کم گرفته شویم

نمی‌خواهیم دست کم گرفته شویم

او با دشوار توصیف کردن سطح بازی‌های المپیک، اظهار کرد:  بازی‌های المپیک سطح بسیار بالایی دارد، اما ما ناامید نیستیم. نمی‌خواهیم در سطح فعلی باقی بمانیم و تلاش می‌کنیم در صورت رفتن به المپیک، رکورد‌های خوبی را ثبت کنیم. نمی‌خواهیم برای دیگران دست کم گرفته شویم. در هر مسابقه‌ای که من شرکت داشتم، مدام رکورد‌های شخصی ام را بالاتر بردم. هیچوقت روی یک رکورد توقف نداشتم. البته باید این نکته را هم اضافه کرد که در بازی‌های ترکیه رکورد‌های شخصی ام را نزدم.

برای رقابت‌های ترکیه، تمرینات زیادی انجام نداده بودیم

عضو تیم ملی بانوان وزنه برداری کشورمان درمورد شرایط آماده سازی تیم ملی برای حضور در بازی‌های ترکیه بیان کرد: اردوی کوتاهی را برای رفتن به ترکیه طی کردیم و چیزی حدود ۱۰ روز را برای این بازی‌ها تمرین کردیم. به تازگی از بازی‌های جهانی بازگشته بودیم، اما برای بازی‌های المپیک امیدوارم به همین شکل رکورد‌های مان را افزایش دهیم و فاصله مان را با رقبا کمتر کنیم. نمی‌توانیم مدعی باشیم که در المپیک برای رسیدن به سکو تلاش خواهیم کرد. المپیک کار دشواری است، اما همه تلاش مان را می‌کنیم که امتیازات لازم را کسب کنیم.

امیدوارم لیاقت رفتن به المپیک را داشته باشیم/ نمی خواهیم دست کم گرفته شویم

 نگاه‌مان فقط به دریافت وایلدکارت نیست 

حسینی درباره دریافت وایلد کارت برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: همه تلاش مان را می‌کنیم که خودمان امتیاز و سهمیه حضور در المپیک را کسب کنیم. با این حال اگر قرار است وایلد کارتی را برای راهیابی به المپیک به دست بیاوریم، نمی‌خواهیم این گونه باشد که دیگران بگویند، با کارت دعوت به المپیک رسیدیم. می‌خواهیم لیاقت رفتن به المپیک را داشته باشیم.


 بیشتر بخوانید: نباید منتظر دریافت وایلد کارت برای المپیک باشیم/ نگاه فدراسیون جهانی با برخی افراد در ایران متفاوت است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار