وزیر امور اقتصادی و دارایی:

اقتصاد هوشمند ریشه فساد را می خشکاند/همکاری دستگاه ها در ارائه اطلاعات صدور مجوز کسب و کار

دژپسند گفت: با راه اندازی سیستم هوشمند اقتصاد دیگر نیاز به کشف فساد نیست و عامل آن از ریشه خشکانده می شود.

اقتصاد هوشمند ریشه فساد را می خشکاند/همکاری ۹۵ درصد دستگاه ها در ارائه اطلاعات صدور مجوز کسب و کاربه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم دوازدهمین  سالگرد تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: معتقدم بسیار راحت می توان کارکرد های تحولات تکنولوژی را در مسیر بانکداری اسلامی استفاده کرد.  بسیاری از اهدافی که در مسیر بانکداری اسلامی قرار دارد با تجهیز فناوری های نوین دست یافتنی می شود.
 
او ادامه داد: بارها بر اقتصاد هوشمند تاکید کرده ایم و می دانیم باید فراتر از فناوری های فعلی گام برداریم. روزانه تکنولوژی های سراسر دنیا در بحث بانکداری تغییر می کند.
 
دژپسند بیان کرد:‌ اقتصاد هوشمند عاملی برای خود ترمیمی و خود تصحیحی است. رهایی از مشغله های دست و پاگیر و استفاده از استعدادها در زمان های ارزشمند از جمله فواید این اقتصاد است.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با حذف فرآیند کاغذی در افتتاح حساب و اداره ها, باید به سمت کاهش مراجعات چهره به چهره گام برداریم. کلافگی متصدی ها و ارباب رجوع ها از عواملی است که در بروکراسی های اداری سنتی رخ می دهد. بسیاری از نارضایتی های بیان شده و حس شده از امر فساد به دلیل مراجعات سنتی و چهره به چهره است. 
 
دژپسند بیان کرد: با راه اندازی سیستم هوشمند اقتصاد دیگر نیاز به کشف فساد نیست بلکه عامل آن به صورت خودکار نمایان می شود به همین دلیل از مردم می خواهیم تا فساد را فریاد بزنند و ما را در این مسیر همیاری کنند. وزارت اقتصاد در صدور مجوز ها متولی است و ما این روند را به بستر الکترونیک منتقل کردیم. 
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: در ارائه اطلاعات صدور مجوز ناهماهنگی داشتیم که با همکاری رسانه ها هم اکنون ۹۵ درصد دستگاهای کشور برای ارائه اطلاعات به سامانه صدور مجوز کسب و کار تفاهم نامه همکاری امضا کرده و پای کار آمده اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار