شبیه‌سازی صدا از طریق اسپیکر‌های مجازی اپل

طرح ثبت شده جدید اپل از صداسازی مجازی اسپیکرهای دستگاه‌های این شرکت خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی در فضای مجازی طراحی اولیه‌ای از اپل منتشر شده است که ایده این شرکت را برای سیستم‌های صوتی به نمایش می‌گذارد. این الگوی جدید به گونه‌ای است که می‌تواند به صورت مجازی کاربر را در محیط صوتی غوطه‌ور سازد. این برنامه بر اساس الگوی ساخته شده قبلی اپل در ماه گذشته، به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق فناوری ویژه هدفون در مکان‌هایی که افراد از نظر جسمی در یک اتاق حضور دارند، یک صدا را بشنوند. پتنت جدید اپل دقیقا همین کار را انجام می‌دهد اما با اسپیکرهای داخلی مک‌بوک.


بیشتر بخوانید: معرفی ۸ محصول شگفت‌انگیز دنیای فناوری در دهه اخیر


به گفته 9to5Mac، این یک سیستم صوتی مجازی است که با استفاده از لغو متقاطع کار می‌کند، و این باعث می‌شود کاربران احساس کنند صدا از جاهای دیگری متفاوت از بلندگوها است. Crosstalk در اینجا اشاره به امواجی صوتی دارد که با هم تداخل دارند و گوش‌ها از کانال‌های چپ و راست یک بلندگو دریافت می کنند. تأثیر، همانطور که توسط Patently Apple گزارش شده است، این است که به سیگنال‌های صوتی اجازه می‌دهد تا حاوی "نشانه های مکانی" باشند که باعث می‌شود یک صدا پخش شود و شنونده تقریباً در یک فضا قرار بگیرد. طبق گفته Patently Apple، این حق اختراع اپل در سال ۲۰۱۸ ثبت شده است.

شبیه‌سازی صدا از طریق اسپیکرهای مجازی اپل

این اختراع جدید اپل می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا احساس حضور را تقویت کند - مثلاً هنگام گوش دادن به یک برنامه ورزشی، این در حالی است که از این فناوری نوین می‌توان در زمینه تجاری هم استفاده کرد و با آن ارتباطات تصویری یا صوتی بسیار با کیفیت برقرار کرد. مثال دیگری که این فناوری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد در زمینه بازی‌ها و برنامه‌های تلویزیونی است تا بیننده یا گیمر بهتر در فضا غوطه‌ور شود. این بدان معنا است که افراد بیشتری در آینده از طریق رایانه‌های شخصی خود تلویزیون تماشا خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار