معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مطرح کرد:

سهم ۷۰ درصدی فرهنگیان در برگزاری انتخابات

کاظمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش امکانات و تجهیزات برای برپایی انتخابات در نظر می‌گیرد از مشارکت ۷۰ درصدی فرهنگیان در برگزاری این رویداد خبر داد.

۷۰ درصد فرهنگی از عوامل اجرایی انتخابات هستندبه گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع انتخابات و مجلس در نگاه نسل نو اظهار کرد: آموزش و پرورش با ماموریت توجه به تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با نهاد‌های مدنی و ساختار‌های سیاسی و اجتماعی انتخابات را در قالب برنامه‌هایی عملی تمرین می‌کند.

او ادامه داد: در انتخابات شورا‌های دانش آموزی بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموز شرکت می‌کنند و خروجی نهایی آن مجلس دانش‌آموزی با ۱۵۰ نماینده منتخب و برگزیده کشوری است علاوه بر آن ماموریت بعدی در انتخابات در نظر گرفتن امکانات و تجهیزات برای برگزاری این رویداد است.

کاظمی به کارکرد‌های مجلس دانش‌آموزی اشاره و اظهار کرد: به دنبال ایجاد مهارت‌های اجتماعی برای دانش آموزان هستیم تا به تقویت اعتماد به نفس، مهارت‌های ارتباطی، روحیه انتقادی و پرسشگری دانش‌آموزان کمک شود علاوه بر آن دانش‌آموزان عضو هیئت رئیسه مجلس مشاور وزیر هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد عوامل اجرایی انتخابات از همکاران فرهنگی هستند، تاکید کرد: در پایتخت بیش از ۶۰ درصد مدارس تجهیزات و امکانات را در اختیار انتخابات قرار می‌دهند علاوه بر آن به مشارکت حداکثری واجدین شرایط رای دهی اهتمام دارند.

کاظمی او درباره وضعیت پرداخت حق الزحمه فرهنگیان در انتخابات اظهار کرد: مسئولیت اجرا بر عهده وزارت کشور است و پرداختی‌ها هم به این نهاد مربوط است  مطمئنا این حق الزحمه پرداخت خواهد شد.

برگزاری مجلس دانش آموزی استان

وی تصریح کرد: برای بهبود جایگاه مجلس دانش‌آموزی برای اولین بار طرح مجلس دانش آموزی استان  مورد توجه است تا کارکرد آن توسعه یابد.

کاظمی با تاکید بر اینکه در مجلس دانش‌آموزی دستاوردهایی چون تدوین سند ملی حقوق دانش آموزی را داشته است، گفت: این سند  در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش است و به سلامت روان دانش آموزان کمک خواهد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورشبه شعار هر دانش آموز یک تشکل و یک نقشه تاکید کرد و گفت: توجه به اندیشه‌های نو را از طریق همین تشکل‌ها و مجلس دنبال می‌کنیم علاوه بر آن کارکرد‌های گروهی، تیمی و تشکیلاتی تقویت شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار