استرس مزمن چه بر سر بدن ما می‌آورد؟

یک دکترای روانشناسی سلامت گفت: استرس در مواقع لازم سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند و در حالت آماده‌باش نگه می‌دارد، اما وقتی به‌صورت مزمن استرس ایجاد شود، قدرت ایمنی بدن را مختل خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر "عشرت کریمی‌افشار با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: ویروس کرونا وارد کشور شده است که جسم انسان را درگیر می‌کند که نیاز به پیشگیری و مراقبت و توجه به توصیه پزشکان دارد.

او ادامه داد: همراه با ویروس کرونا، ویروس دامن‌زدن به آن نیز وارد کشور شده است که این موضوع باعث افزایش استرس و تنش در افراد شده و برخی انرژی منفی را به خود و حتی اطرافیانشان وارد می‌کنند، این درحالی است که انرژی مثبت همراه با مراقبت و توجه به توصیه پزشکان می‌تواند به ما کمک شایانی در شرایط کنونی کند.

این دکترای روانشناسی سلامت با تاکید بر اینکه استرس و تنش می‌تواند تقریبا تمام فعالیت‌های عصبی و غدد درون‌ریز بدن را تحت تاثیر قرار دهد، اظهار کرد: استرس می‌تواند منجر به نابسامانی‌هایی در سیستم ایمنی بدن انسان شود. باید مدنظر داشت که استرس در مواقع لازم سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند و در حالت آماده‌باش نگه می‌دارد، اما وقتی به‌صورت مزمن استرس ایجاد شود، قدرت ایمنی بدن را مختل خواهد کرد.

او عنوان کرد: ترس و اضطراب باعث می‌شود حساسیت افراد به علائم بدنشان بالا برود به‌طوری‌که افراد علائم بدن خود را به سمت نادرست تفسیر می‌کنند و احساس می‌کنند که دچار بیماری کرونا شده‌اند و این خود باعث افزایش فشار بر سیستم درمان می‌شود ضمن آنکه امکان ابتلای افراد به بیماری کرونا را نیز حتی افزایش می‌دهد.

استرس و اضطراب بیش از حد باعث می‌شود که افراد بیشتر شایعات را بپذیرند

کریمی‌افشار از تاثیر استرس و اضطراب در قدرت تصمیم‌گیری افراد سخن به میان آورد و اظهار کرد: استرس و اضطراب بیش از حد باعث می‌شود که افراد بیشتر شایعات را بپذیرند و برای کاهش ترس و استرس خودشان به شایعات دامن بزنند حتی گاهی افراد احساس درماندگی می‌کنند و بر این تصورند که این بیماری قابل کنترل نیست و این نیز ایجاد استرس می‌کند و فرد در یک حلقه معیوب رفتاری گرفتار می‌شود.

او بیان کرد: افرادی که استرس طولانی مدت دارند سیستم ایمنی بدنشان ضعیف می‌شود و آن‌ها را در مقابل بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر می‌کند بنابراین برای آنکه در این شرایط بحرانی به خودمان و دیگران کمک کنیم بهتر است خواب کافی و رژیم غذایی مناسب و سالم داشته باشیم ضمن آنکه به دستورات پزشکان نیز توجه کنیم.

این دکترای روانشناسی سلامت توصیه کرد: افراد خود را در معرض شایعات قرار ندهند و از رفتن به سمت اخبار نادرستی که ما را دچار استرس می‌کند پرهیز کنند و آرامش خود را حفظ کرده و سعی کنند که بیشتر در خانه مانده و در مکان‌های عمومی کمتر حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار