طرز تهیه‌ آفوگاتو؛ نوشیدنی خاص ایتالیایی

در این مطلب قصد داریم دستورالعمل تهیه یک نوشیدنی ایتالیایی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه‌ آفوگاتو؛ نوشیدنی خاص ایتالیاییبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آفوگاتو یک نوشیدنی ایتالیایی است که منشا آن به شهر میلان برمی‌گردد. اگر اهل کافه‌گردی باشید، به احتمال زیاد آفوگاتو را امتحان کرده‌اید و طعم دلنشین آن شما را به این‌جا کشانده تا خودتان آن را در منزل آماده کنید. با‌این‌حال اگر تا‌به‌حال آفوگاتو را امتحان نکرده‌اید، نوشیدن آن تجربه تازه‌ای است. با ما همراه باشید.

قبل از شروع بد نیست به این نکته اشاره کنیم که برای درست کردن آفوگاتو به وسایل چندانی نیاز ندارید؛ یک فنجان یا لیوان، قاشق، موکاپات (قهوه‌جوش) یا اسپرسوساز تنها وسایلی هستند که در این آموزش به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

موادلازم

اسپرسو ۵۰ میلی‎لیتر
۲ اسکوپ بستنی وانیلی یا شیری
پودر شکلات

طرز تهیه

۱. لذت خوردن آفوگاتو زمانی بیشتر می‌شود که بستنی و لیوانی که آفوگاتو را در آن سرو می‌کنید، در سردترین حالت ممکن باشند؛ بنابراین لیوان یا فنجانی که می‌خواهید آفوگاتو را در آن سرو کنید، داخل فریزر قرار دهید و بستنی درست زمانی که به آن نیاز پیدا دازید، از فریزر خارج کنید.

۲. لیوان را از فریزر بیرون آورده و دو اسکوپ بستنی داخل آن بریزید.

۳. حال نوبت اضافه کردن اسپرسو به لیوان بستنی است؛ برای تهیه آفوگاتو به دو شات یا معادل آن ۵۰ میلی‌لیتر اسپرسو نیاز دارید. بهتر است اگر در منزل اسپرسوساز دارید، حتما دو شات اسپرسو با کمک اسپرسوساز درست کنید. در غیراین‌صورت می‌توانید از موکاپات یا همان قهوه‌جوش برای تهیه اسپرسو استفاده کنید.

قبل از درست کردن اسپرسو با موکاپات به چند نکته توجه داشته باشید:

به‌هیج‌وجه پودر اسپرسو را فشرده نکنید.
بعد از این‌که اسپرسو بالا آمد، شعله اجاق را کم کنید.
بلافاصله بعد از این‌که مخزن بالایی از اسپرسو پر شد، آن را از روی اجاق بردارید تا نجوشد.
اگر موکاپات را برای اولین‌بار به کار گرفته‌اید، حتما اولین اسپرسویی را که با آن درست می‌کنید، دور بریزید.

تهیه اسپرسو با موکاپات بسیار ساده است. مخزن زیرین موکاپات را تا زیر سوپاپ از آب و مخزن میانی را با پودر اسپرسو پر کنید. حال موکاپات را بسته و روی شعله ملایم قرار دهید. منتظر بمانید قهوه بالا آمده و به مخزن بالایی موکاپات بریزد. حال موکاپات را از روی شعله اجاق برداشته و به‌اندازه دو شات از اسپرسو را روی اسکوپ‌های بستنی بریزید.

آفوگاتو شما آماده است. می‌توانید آن را با پودر کاکائو تزیین کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع:کاغذ رنگی

انتهای پیام/

برچسب ها: تغذیه ، آشپزی ، نوشیدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار