سالاری خواستار شد؛

ضرورت برخورد با مدیرانی که در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا کوتاهی کرده اند

عضو شورای شهر تهزان خواستار برخورد و مواخذ مدیرانی که در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس کوتاهی کرده اند، شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در دویست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری خواستار ورود جدی‌تر به موضوع کنترل بیماری کرونا شد و اظهار داشت: با گذشت بیش از سه هفته از شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به آمار مبتلایان و جانباختگانی که از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، به نظر می‌آید که تنها بسنده کردن به توصیه‌های بهداشتی نمی‌تواند به کنترل بیماری منتج و از بحرانی بزرگتر که می‌تواند به یک فاجعه انسانی تبدیل شود، جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در مورد حوادث سه هفته اخیر نکات مهمی وجود دارد که بی توجهی و پنهان کردن آن به دلیل همیشگی تشویش اذهان عمومی و یا به دنبال جلب رضایت این و آن بودن آثار زیانباری به همراه خواهد داشت.

سالاری گفت:در این شرایط به دور از هرگونه جنجال آفرینی و تسویه حساب‌های سیاسی باید صریح و شفاف سخن گفت و در صورت نیاز به مواخذه کسانی پرداخت که احتمالا با کوتاهی در تصمیم گیری مناسب و به هنگام به شیوع گسترده این بیماری مهلک دامن زده یا می‌زنند.

عضو شورای شهر تهرن اضافه کرد: چطور می‌توان به صورت روزانه شاهد جانباختن ده‌ها نفر از هموطنان باشیم و نسبت به برخی ابهامات و کوتاهی و تاخیر در تصمیم سازی‌ها سکوت کرد، این سکوت چه ارتباطی می‌تواند با مسئولیت پذیری و تعهدما نسبت به شهروندان داشته باشد؟ دولت و وزارت بهداشت باید پاسخگو باشند که از زمان شیوع بیماری کرونا در ووهان چین چه تمهیداتی برای جلوگیری از شیوع آن در ایران اتخاذ کردند؟ چرا منع تردد به این کشور به عنوان تصمیمی مبنی بر جلوگیری از شیوع این بیمار در کشورمان به صورت جدی صورت نگرفت؟

سالاری در ادامه تذکر خود مطرح کرد: چرا تهیه و دپوی ملزومات پیشگیری از شیوع ویروس قبل از مبتلا شدن هموطنانمان صورت نگرفت تا جامعه با التهاب کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده مواجه نشود؟ به چه دلیل تجربه موفق قرنطینه در کشور چین مورد تمسخر قرار گرفت و نسبت به قرنطینه شهر قم سهل انگاری صورت گرفت؟ چه کسانی از این امر جلوگیری کردند؟ ساده انگاری در خصوص این بیماری توسط رسانه ملی و شخص رئیس جمهور و سخن گفتن از شنبه کذایی برای عادی شدن امور کشور از مشورت با چه کسانی منتج شد؟

وی همچنین همزمانی درخواست از مردم برای ماندن در خانه و عدم تعطیلی شهر‌ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: چرا با کسانی که با بی اعتنایی به توصیه‌های وزارت بهداشت جان خود و مردم را به مخاطره می‌اندازند برخورد قهری صورت نمی‌گیرد؟ چرا همچنان شاهد بی اعتنایی به دستورات وزارت بهداشت و ستاد مقابله با بیماری کرونا از سوی برخی افراد به ظاهر مذهبی هستیم؟ چرا با اینگونه رفتار‌ها که به تقابل دین و عقل در افکار عمومی دامن می‌زنند برخورد جدی صورت نمی‌گیرد؟ رشد قارچ گونه پدران به اصلاح طب اسلامی در فضای مجازی و تجویز‌های آنان در تقابل با جامعه پزشکی کشور چه معنایی دارد؟

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ضمن تاکید بر لزوم مواخذه مدیرانی که در پیشگیری از شیوع کرونا کوتاهی کردند، اظهار داشت: شاید توقع این باشد که این گونه مسائل پس از بازگشت سلامت و آرامش به جامعه بیان و پیگیری شود، اما به صراحت اعلام می‌کنم که برخورد و مواخذه مدیرانی که در پیشگیری و جلوگیری از شیوع این بیماری کوتاهی کرده اند نباید شامل مرور زمان شود. پالایش مدیریت بحران کشور از مدیرانی که قادر به پیش بینی و تصمیم گیری به هنگام و قاطعانه نبوده و نیستند باید هرچه زودتر صورت بگیرد و با جدیت بیشتری به کنترل این بیماری و قطع زنجیره انتقال اقدام نمود.

وی تصریح کرد: اقدام به موقع رهبر معظم انقلاب و دستور ایشان به نیرو‌های مسلح برای ورود جدی‌تر به موضوع کنترل بیماری کرونا بیانگر همین موضوع است که مدیریت بحران تا این لحظه نتوانسته است به طور کامل به وظایف خود عمل کند و قطعا کوتاهی‌هایی وجود داشته است. بیان این موضوعات به معنی نفی زحمات جامعه پزشکی و پرستاری کشور و جانفشانی کادر درمانی وزارت بهداشت نیست چراکه این عزیزان خود قربانی تصمیمات اشتباه و یا کوتاهی در تصمیم سازی‌های به موقع و قاطعانه هستند.
سالاری در پایان افزود:اینجانب به عنوان یکی از نمایندگان مردم شریف تهران در شورای اسلامی شهر تهران از جنابعالی به عنوان رئیس شورا و شهردار تهران در خواست دارم مراتب مطروحه را به نحو مقتضی به مسئولین ذیربط و بخصوص رئیس جمهور و هیئت دولت و مسئولین قضایی منتقل کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
الان وقت این حرفها نیست .
آخرین اخبار