دانستنی‌های پزشکی؛

سم شیرینی که سلامتی بدن را نابود می‌کند

مصرف بیش از حد شکر باعث به وجود آمدن اعتیاد به این ماده شیرین می‌شود و سلامت بدنتان رابه خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، میل به خوردن شیرینی از همان دوران کودکی شروع می شود و اگر توسط خانواده  کنترل نشود می تواند عواقب مخربی بر بدن بگذارد.  

بسیاری از افراد اطلاعاتی درباره  ضررهای شکر برای بدن را نمی‌دانند. اعتیاد به شکر یک معضل بزرگ و مخرب سلامت بدن بوده که  ضرر‌های آن نه تنها برای بدن بلکه برای پوست نیز خطرآفرین خواهد بود. مصرف بی رویه قند باعث می‌شود که رنگ صورت تیره و خاکستری رنگ شود. اگر مصرف قند و شیرینی بالا باشد به زودی شاهد نوعی نازک شدن پوست، بروز جوش‌های چرکی سفید دردناک، تیرگی نواحی دور چشم و همچنین چین و چروک روی پیشانی خواهید بود.

ضررهای شکر


بیشتر بخوانید: عوارض مصرف شکر بر بدن / اینفوگرافی


البته  می‌توانید عوارض و آسیب‌های شکر بر پوست را کنترل کنید. این کنترل را می‌توان از خوردن و نخوردن بعضی غذا‌ها شروع کرد. افراد باید فهمیده باشند که از دسر‌ها و غذا‌های شکردار باید اجتناب کنند. مقدار شکر مصرفی شما نباید بیشتر از ۱۰ درصد کالری روزانه باشد.

باید مراقب شکر‌های مخفی در غذا‌های فرآوری شده و آماده نیز باشند؛ همچنین  نوشیدنی‌هایی که منبع شکر‌ هستند می توانند به پوست آسیب وارد کنند. علاوه بر این که باید مراقب مقدار شکر مصرفی خود باشید باید به نحوه غذا پختن خود نیز دقت کنید. وقتی غذا را در حرارت بالا گاز می‌پزید مانند سرخ کردن، بریان کردن ترکیبی از چربی‌ها و پروتئین‌های موجود باعث پیری زودرس پوست خواهند شد. حتما یک برنامه غذایی سالم با شکر پایین را دنبال کنید و  مراقب شکر‌های مخفی در غذا‌های فرآوری شده و آماده باشید.

ضررهای شکر

علاوه بر این قند زیاد باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. این علائم به ویژه نتیجه مازاد قند موجود در محصولات صنعتی شیرین  است. توصیه می‌شود که تا حد امکان از زیاده روی در مصرف قند و شیرینی بپرهیزید، چون برای سلامتی عمومی بدن مضر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پوست صورت ، عوارض شکر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.