آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری و نان یاغلی کوکه تا پلو چغاله با ادویه آچار + تصاویر

در گزارش زیر طرز تهیه چند نوع غذای خوشمزه و مقوی مخصوص شب عید را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در بسته آشپزی زیر قصد داریم شما را با دستور پخت چند نوع غذای خوشمزه آشنا کنیم.


مرغ کنتاکی

مرغ کنتاکی یکی از غذا‌های خوشمزه و عالی کشور آمریکا می‌باشد. اما به دلیل طعم عالی و فوق العاده‌ای که این غذا دارد در سراسر جهان فراگیر و معروف شده است. این غذا همان طور که از نام آن آشکار است با مرغ آماده و طبخ می‌شود.

به طور معمول برای غذا‌های سرخ کردنی اکثر خانواده‌ها فست فود را ترجیح می‌دهند، اما از طریق این دستور غذا می‌توانید به راحتی این غذا را در منزل آماده کنید و از طعم آن لذت ببرید. به همین دلیل بدون نیاز به رفتن به فست فود‌ها و انجام هزینه‌های بسیار می‌توانید این غذای خوشمزه و جدید را در منزل با کمترین هزینه و خیلی سالم و بهداشتی آماده کنید.


بیشتر بخوانید:آموزش آشپزی؛ از املت کیسه‌ای و فرفره قارچ تا خورش پرتقال و فرنی لواشک زردآلو + تصاویر


این غذای معروف ملل که به مرغ سوخاری کنتاکی یا KFC نیز معروف می‌باشد جزو غذای پرطرفدار تمام رستوران‌ها و فست فود‌ها می‌باشد که اکثر مشتریان آن را انتخاب می‌کنند. دلیل این میزان معروفیت این غذای امریکایی به دلیل استفاده از ادویه‌های مختلف برای طبخ آن می‌باشد. البته نمک و فلفل سیاه جز ادویه‌های اساسی هر غذایی می‌باشد که برای این غذا نیز جزو اصلی‌ترین‌ها می‌باشد، اما هم در رستوران‌ها و هم در کشور آمریکا برای طبخ این غذای معروف و لذیذ از انواع ادویه‌ها استفاده می‌شود تا طعم و عطر خاص و دلپذیری داشته باشد.

از دیگر انواع غذا‌های معروف کشور آمریکا می‌توان به ساندویچ تن ماهی با پنیر و ترخون، همبرگر مخصوص، نان ذرت با هات داگ، برگر ماهی و پیتزا قارچ و مرغ اشاره کرد.

مواد لازم
سینه یا ران متوسط: ۶ تکه
تخم مرغ: ۲ عدد
پیاز متوسط: ۲ عدد
آب: ۴ لیوان متوسط
حبه سیر: ۲ عدد
روغن زیتون: ۴ قاشق سوپ خوری
آرد سفید: ۱ پیمانه
آبلیمو: ۲ قاشق سوپ خوری
چوب دارچین: ۱ عدد
پودر کنتاکی: ۱ پیمانه
زعفران دم کرده: به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

مراحل پخت
مرحله ۱
مرغ را تمیز کرده و بشویید. در قابلمه‌ای پر کردن و بر روی حرارت زیاد بگذارید تا به جوش آید.

مرحله ۲
مرغ را داخل آب جوش بریزید و یک عدد پیاز را پوست کرده و داخل قابلمه اضافه کنید.

مرحله ۳
یک حبه سیر و چوب دارچین را برای عوض کردن طعم مرغ در داخل قابلمه بریزید.

مرحله ۴
بعد از گذشت ۲۰ دقیقه زمان که مرغ با حرارت ملایم نیم پز شد، حرارت را خاموش و مرغ را در ظرف دیگری بگذارید تا سرد شود.

مرحله ۵
سیر باقیمانده را در ظرفی جداگانه رنده کنید.

مرحله ۶
پیاز را نیز با رنده درشت آماده کنید و به همراه سیر بر روی مرغ بریزید.

مرحله ۷
سپس زعفران دم کرده و آبلیمو را نیز به مرغ اضافه کنید و آن را زیرورو کنید تا کاملاً طعم دار شود.

مرحله ۸
بر روی ظرف سلفون بکشید و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال بگذارید.

مرحله ۹
در ۳ کاسه جداگانه پودر کنتاکی، آرد سفید و تخم مرغ‌ها را بریزید.

مرحله ۱۰
تخم مرغ‌ها را کاملا هم بزنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله ۱۱
سپس کمی از روغن زیتون را به وسیله قلم مو بر روی مرغ‌ها بزنید و کاملاً آغشته به روغن کنید.

مرحله ۱۲
سپس مرغ‌ها را ابتدا در کاسه آرد سفید بغلتانید تا کاملاً با آرد ترکیب شود.

مرحله ۱۳
سپس در ظرف تخم مرغ مخلوط کنید و در آخر نیز در پودر کنتاکی بزنید و در بشقاب جداگانه بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا مواد به خورد مرغ‌ها برود.

مرحله ۱۴
حالا در یک ماهیتابه روغن بریزید و بگذارید تا داغ شود.

مرحله ۱۵
حالا مرغ‌ها را در ماهی تابه بگذارید و ۲ طرف آن را سرخ کنید.

آموزش آشپزی؛ از سبزی‌پلو نوروز پسند و کوکو مجلسی تا ته‌چین کباب کوبیده و یارمه + تصاویر


آش شیله عدس

آش شیله عدس یکی از غذا‌های محلی شهر تبریز، استان آذربایجان شرقی ایران می‌باشد. این آش ساده و بی دردسر جزو آش‌های خوشمزه و خاص دست پخت کدبانو‌های تبریز می‌باشد. می‌توانید در این روز‌های سرد زمستانی برای وعده شام و یا پیش غذا این نوع آش که از انواع آش‌های محلی خوشمزه می‌باشد را طبخ کنید و از طعم خاص آن لذت ببرید.

کشور ایران با تنوع غذایی بالا و مختلفی که مخصوص هر جرگه و ناحیه خاص محلی می‌باشد در هر نوعی پیشتاز و سرآغاز می‌باشد. آش شیله عدس تبریزی خوشمزه نیز جزو غذا‌های محلی می‌باشد که طرفداران بسیاری دارد.

عدس که یکی از مواد اولیه اصلی این غذا است جزو حبوبات بسیار مغذی و مقوی و سرشار از پروتئین بوده که یک آش مغذی و سالم را درست می‌کند. عدس یک منبع عالی از فیبر می‌باشد و مصرف روزانه آن باعث سیری طولانی مدت و کاهش وزن به مرور زمان می‌شود.

مواد معدنی عدس عبارت است از؛ ویتامین A، B ۱، B ۲، B ۳، B ۶، C، E، پتاسیم، کلسیم، آهن، سدیم، منیزیم، اسید فولیک، پروتئین، فیبر وغیره می‌باشد. همچنین وجود این مواد معدنی عالی و خاص در عدس باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، سلامت قلب و عروق، بهبود سیستم گوارش، رفع کم خونی، کنترل دیابت، بهبود عملکرد مغز، سلامتی دندان، محافظت از پوست و مو، جلوگیری از بیماری‌های پوکی استخوان، آلزایمر وغیره می‌شود.

از دیگر انواع غذا‌های شهر تبریز و اذربایجان شرقی می‌توان به غذا‌های خوشمزه‌ای چون: ابگوشت کشک، کوکو لوبیا سبز، دلمه کلم برگ، دلمه برگ مو، کوفته تبریزی، خوراک زبان، اریح کته سی، اریح شورباسی و… اشاره کرد.

مواد لازم
عدس: ۱ پیمانه
بلغور گندم: ۲۵۰ گرم
برنج: ۲۵۰ گرم
پیاز متوسط: ۱ عدد
آب مرغ: ۱ لیوان
گوجه فرنگی: ۲ عدد
تره: نصف پیمانه
آب: ۱ لیوان
پیازچه: ۱ پیمانه
نمک و زردچوبه: به میزان لازم

مراحل پخت
مرحله ۱
ابتدا کمی روغن در قابلمه بریزید و پیاز‌های نگینی شده را در آن تفت دهید.

مرحله ۲
بعد از سرخ شدن پیاز، کمی زردچوبه اضافه کنید تا خامی آن‌ها گرفته بشود.

مرحله ۳
سپس آب، آب مرغ، نمک و عدس را نیز به قابلمه اضافه و با حرارت ملایم بگذارید تا عدس‌ها نیم پز شوند.

مرحله ۴
بعد از این که عدس نیم پز شد، بلغور گندم و برنج را به ظرف اضافه و هم بزنید تا آش ته نگیرد.

مرحله ۵
بعد از کمی زمان که برنج نیم پز شد، پیازچه ریز شده و گوجه فرنگی رنده شده را نیز به قابلمه اضافه کنید و بگذارید تا آش کاملا جا بیفتد.


کیک کاکائویی آلبالویی

کیک کاکائویی آلبالویی جزو معدود کیک‌هایی می‌باشد که تلفیق شکلات و میوه، طبخ آن را فوق العاده و جالب می‌کند. ترکیب این ۲ ماده لذیذ و پرطرفدار مطمئنا یک کیک باب میل تمام افراد برای تمام مناسبت‌های خاص و عمومی می‌باشد. طرز تهیه و مواد ساده این کیک خوشمزه نیز در دسترس همه می‌باشد و از این رو به راحتی می‌توانید کیک کاکائویی آلبالویی لذیذی را در منزل تهیه و سرو کنید.

آلبالو میوه خاص تابستان، ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. ۱۰۰ گرم آلبالو دارای ۷۰ کالری می‌باشد که این نکته برای خانم‌ها بسیار خاص و مثبت تلقی می‌شود. همچنین وجود املاح معدنی در آلبالو، چون ویتامین A، B، C، کلسیم، روی، منگنز، پتاسیم، آهن، فسفر، سدیم و… باعث ایجاد هزاران فایده در این میوه خوشمزه و لذیذ شده است.

خواص آلبالو شامل تقویت اشتها، نیروبخشی بدن، صاف کردن خون، درخشانی پوست و رفع جوش صورت، جلوگیری از ریزش مو، درمان سرماخوردگی، تنظیم گلوکز خون، بهبود بینایی و… می‌شود. آلبالو هم برای حفظ سلامتی افراد توصیه می‌شود و هم در طب و درمان بیماری‌ها کاربرد دارد. به همین دلیل برای بهره مندی از خواص و فواید معجزه آسای این میوه عالی حتما آن را مصرف کنید.

در مورد شکلات نیز، این خوراکی خوشمزه شیرین که همه افراد عاشق طعم آن هستند، فواید زیادی ذکر شده است. البته اگر میزان شکر کاکائو کمتر باشد و در عوض درصد کاکائو آن بالاتر باشد، طعم آن تلخ‌تر و ضرر آن برای دندان‌ها کمتر می‌شود. در واقع باید بگوییم که اگر هر خوراکی بیش از حد استفاده شود، مطمئنا ضرر‌هایی را نیز برای بدن به دنبال خواهد داشت. از این رو استفاده کم و متعادل کاکائو، جز فایده و خواص برای سلامتی بدن، هیچ ضرری را نخواهد داشت.

فواید مصرف شکلات نیز شامل رفع خشکی پوست، تقویت حافظه، بهبود خلق و خو و شادتر بودن، کاهش سطح کلسترول، کاهش اشتها، بهبود بینایی، رفع خستگی و… می‌شود. مواد مغذی شکلات که باعث این میزان فواید خاص و خصوصیات مثبت شده است، عبارت از ویتامین A، B۱، B۲، B۶، نیاسین، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم، روی، فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، سدیم و… می‌شود.

از انواع دیگر کیک‌ها می‌توان به کاپ کیک گیلاس، کیک موس شکلاتی، کیک بلک فارست، کیک مارمارلاد، کیک انجیر، کیک خیس شکلاتی و کیک خیس پرتقالی اشاره کرد.

مواد لازم
آرد: ۱/۵ پیمانه
شیر: ۱ پیمانه
شکر: ۱ پیمانه
روغن مایع: ۱ پیمانه
تخم مرغ: ۲ عدد
آلبالو: ۱ پیمانه
وانیل: نصف قاشق چای خوری
بیکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
آب آلبالو: ۱ لیوان متوسط
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
شیر: ۱ لیوان متوسط

مراحل پخت
مرحله ۱
ابتدا در یک ظرف تخم مرغ، شکر و وانیل را ریخته و مواد را خوب مخلوط کنید تا کشدار و کرم رنگ شود.

مرحله ۲
سپس روغن مایع را اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

مرحله ۳
یک پیمانه شیر را به ظرف اضافه کنید و با همزن مواد را مخلوط کنید.

مرحله ۴
در یک ظرف دیگر آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را مخلوط کنید.

مرحله ۵
مخلوط آرد را به ظرف تخم مرغ افزوده و با لیسک مواد را کامل مخلوط کنید.

مرحله ۶
قالب کیک را کمی چرب کنید و نصف مواد را در قالب بریزید.

مرحله ۷
نصف آلبالو‌ها را بر روی مواد کیک ریخته و پخش کنید و سپس باقی مواد را در قالب کیک بریزید و دوباره باقی مانده آلبالو‌ها را بر روی مواد پخش کنید.

مرحله ۸
فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و یک ربع صبر کنید تا فر گرم شود.

مرحله ۹
به مدت ۱ ساعت کیک را در داخل فر بگذارید تا بپزد.

مرحله ۱۰
برای تهیه سس آلبالو کیک نیز مواد نشاسته، آب آلبالو، شکر و شیر را در یک ظرف مخلوط و خوب هم بزنید تا نشاسته حل شود.

مرحله ۱۱
سپس بر روی حرارت ملایم بگذارید تا کمی سفت شود.

مرحله ۱۲

بعد از آماده شدن سس کیک، آن را داغ بر روی کیک بریزید.

آموزش آشپزی؛ از سبزی‌پلو نوروز پسند و کوکو مجلسی تا ته‌چین کباب کوبیده و یارمه + تصاویر


پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری

پاستا یکی از غذا‌های محبوب و خوشمزه در میان ایرانیان و مردم جهان است. در این پست سعی کرده ایم دستور پخت یک نوع پاستا را آموزش دهیم. در پخت این پاستا از پنیر و سیر به صورت سوخاری استفاده شده است. همانطور که می‌دانید سیر به صورت خام دارای بوی نامطبوعی می‌باشد به همین دلیل در طبخ پاستا به صورت سوخاری از آن استفاده شده است. سیر یک ماده پرخاصیت می‌باشد که نمی‌توان از آن صرفه نظر کرد. اگر سیر را تفت دهید و یا به صورت سوخاری استفاده کنید بوی نامطبوع آن از بین می‌رود، ولی بیشتر خاصیت خود را حفظ می‌کند. در نتیجه اگر می‌خواهید در غذا‌های خود از سیر استفاده کنید و بوی نامطبوع سیر همراه آن نباشد می‌توانید از این روش استفاده کنید. استفاده کردن سیر به صورت سوخاری خیلی بهتر از مصرف نکردن آن است. پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری دارای طعمی عالی و خوشمزه است که با یکبار درست کردن و مصرف آن دوباره آن را درست می‌کنید. اگر شما نیز از خوردن پاستا‌های تکراری خسته شده اید می‌توانید این پاستا را امتحان کنید و از طعم آن در کنار خانواده خود لذت ببرید. این غذا را می‌توانید به عنوان یک وعده کامل نهار و یا شام استفاده کنید. برای تهیه این غذا به یک سری مواد غذایی احتیاج دارید که تهیه تمام آن‌ها راحت و در دسترس می‌باشد. شاید در نگاه اول تعداد مواد اولیه آن زیاد باشد، ولی همین امر باعث ایجاد طعمی جدید در پاستا شده است، به طور کلی برای انواع سس‌ها به مواد اضافه دیگری نیز احتیاج دارید برای همین تعدا مواد اولیه این پاستا زیاد شده است. مک اند چیز با سس گوشت، پاستا با سس بلونز، لازانیا زیتی و اسپاگتی سوسیس از انواع پاستا می‌باشد.

مواد لازم
مواد لازم برای خرده نان‌های رویه:
کره: ۴ قاشق غذاخوری
خرده نان: ۲ فنجان
ساقه پیازچه خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای پاستا و سس:
سیر: ۱ بوته
روغن زیتون: به مقدار لازم
پاستا: ۴۵۰ گرم
کره: ۸ قاشق غذاخوری
آرد: ۶ قاشق غذاخوری
شیر: ۵ فنجان
پنیر چدار رنده شده: یک و نیم فنجان
پنیر پارمسان رنده شده: نصف فنجان
پودر خردل: نصف قاشق چایخوری
نمک: ۱ و نیم قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری

مراحل پخت
برای تهیه خرده نان‌های رویه:
مرحله ۱
پودر نان و پیازچه خرد شده را به مدت ۱-۲ دقیقه با کره کمی تفت دهید تا تست شود سپس آن‌ها را کنار بگذارید.

تهیه پاستا و سس:
مرحله ۱
فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

مرحله ۲
بوته سیر را شسته و خشک کنید. (بوته باید کامل باشد).

مرحله ۳
یک سوم بالای بوته سیر را برش زده و به همراه بقیه سیر داخل فویل گذاشته رویش روغن زیتون و نمک و فلفل زده و در فویل پیچانده و به مدت ۳۰ دقیقه در فر بگذارید تا کباب شود.

مرحله ۴
بعد از پخت با فشار دست از قسمت پایینی بوته، حبه‌های سیر را از پوست جدا کرده و با چنگال آن‌ها را پوره کنید.

مرحله ۵
پاستا را در یک قابلمه آب نمک در حال جوش نیم پز و آب کش کنید.

مرحله ۶
نصف فنجان از آب پاستا را نگه دارید.

مرحله ۷
یک ظرف کم عمق به اندازه‌ی ۳۲ * ۲۲ سانتی را با کره چرب کنید.

مرحله ۸
کره را روی حرارت ذوب کرده و آرد را با کره تفت دهید.

مرحله ۹
سپس سیر له شده را به آن اضافه نموده و مخلوط نمایید.

مرحله ۱۰
حدود ۱تا ۳ دقیقه تفت دهید تا آرد طلایی شود.

مرحله ۱۱
شیر را به آرد اضافه نموده به مدت ۳ دقیقه مدام هم بزنید تا به جوش آید.

مرحله ۱۲
سپس پنیر‌ها، پودر خردل، نمک و فلفل را اضافه کرده و کاملا مخلوط نمایید.

مرحله ۱۳
ماکارونی و آبی که نگه داشته بودید را به ترکیب اضافه کرده و مخلوط کنید

مرحله ۱۴
سپس ترکیب را به ظرف پخت منتقل نموده و خرده نان‌ها را رویش بپاشید

مرحله ۱۵
در نهایت به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر بگذارید تا کاملا طلایی و برشته شود.

آموزش آشپزی؛ از سبزی‌پلو نوروز پسند و کوکو مجلسی تا ته‌چین کباب کوبیده و یارمه + تصاویر


پیراشکی روسی

پیراشکی روسی همان طور که از اسمش پیداست یک نوع غذای مخصوص کشور روسیه است. پیراشکی انواع مختلفی دارد و این مدل با چیزی که در ایران تهیه می‌شود متفاوت است. پیراشکی در واقع نامی متداول برای خوراکی‌هایی ست که با مواد غذایی خاصی پر شده و سرخ می‌شوند. تنوع در این نوع غذا به حدی زیاد است که شما می‌توانید داخل آن را از پنیر صبحانه تا مواد مایه ماکارونی پر کنید. خمیر پیراشکی می‌تواند از انواع خمیر‌های نان حتی بربری نیز تهیه شود. می‌توانید خودتان آن را در خانه تهیه کنید و حتی آماده این خمیر‌ها را امروزه می‌توانید از سوپرمارکت‌ها و هایپر‌ها خریداری کنید و مواد میانی مورد نظرتان را تهیه کرده و داخل آن قرار دهید و سرخ کنید. پیراشکی روسی به دلیل محبوبیت زیادش در میان محلیان این کشور و در میان توریست‌ها نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است و در اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها انواع مختلفی از آن را می‌توانید ببینید و نوش جان کنید. مواد مختلفی داخل این خمیر می‌توانید قرار دهید می‌توانید فقط گوشت بگذارید و یا در تهیه آن از مرغ استفاده کنید. شاید تعدادی علاقه داشته باشند که در داخل آن از انواع سبزیجات شامل سیب زمینی و یا فلفل دلمه‌ای و یا انواع سبزی‌های دیگر برای آن استفاده کنند. یا می‌توانید برای صبحانه و عصرانه خود داخل آن پنیر و یا مربا گذاشته و در نهایت سرخ کنید. ما در اینجا یک مدل از آن را به شما آموزش می‌دهیم و شما می‌توانید مدل‌های دیگر با مواد مختلف را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید. به علاوه این غذا می‌تواند یک خوراکی خوشمزه برای کودکان شما در مدرسه و یا در خانه باشد. امروزه ایرانیان نیز در بسیاری از مواقع این پیراشکی‌های خوشمزه را در خانه خود تهیه می‌کنند و در میهمانی‌ها و مراسم خود از آن استفاده می‌کنند. این غذا را می‌توان در زمره پیش غذا‌ها قرار داد که از جمله دیگر این خوراکی‌ها می‌توان به:سیب زمینی پخته معطر، دلمه بادمجان، سمبوسه و فلافل نیز اشاره کرد.

مواد لازم
مواد لازم براى خمیر:
آرد ک ٤ پیمانه
شیر: ١ پیمانه
تخم مرغ: ٢ عدد
مایه خمیر: ٢ قاشق مربا خوری
شکر: ٢ قاشق مربا خوری
نمک: ١ قاشق چایخوری
کره: ٥٠ گرم
روغن مایع: ١/٤ پیمانه
ماست: ٢ قاشق غذاخوری
مواد لازم براى مایه گوشتى:
فیله مرغ: ١ سینه کوچک
پیاز: ١ عدد
سیر: ١ حبه
قارچ: ٢٠٠ گرم
فلفل دلمه:نصف عدد
پنیر پیتزاى رنده شده: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
فلفل: به میزان لازم
زردچوبه: به میزان لازم
آویشن: به میزان لازم
براى رومال:
زرده تخم مرغ: ١ عدد
شیر ٢ تا ٣: قاشق غذاخوری
کنجد براى تزیین

مراحل پخت
مرحله ۱
ابتدا براى عمل امدن مایه خمیر، شکر و شیر ولرم را با هم مخلوط میکنیم.

مرحله ۲
مایه خمیر را روی مواد بالا میپاشیم و روی |آن را میپوشانیم و به مدت ده دقیقه استراحت میدهیم تا عمل بیاید.

مرحله ۳
داخل یک کاسه کره آب شده و روغن مایع و تخم مرغ‌ها را مخلوط می‌کنیم.

مرحله ۴
به مواد نمک میزنیم، سپس مایه خمیر عمل آمده را اضافه میکنیم.

مرحله ۵
در این مرحله آرد را کم کم اضافه میکنیم و ورز میدهیم تا خمیر درست شود.

مرحله ۶
کمی که حالت خمیرى پیدا کرد ماست را اضافه میکنیم.

مرحله ۷
خمیر را همچنان ورز میدهیم و تا وقتى به دستمان نچسبد آرد اضافه میکنیم،

مرحله ۸
خمیر را در همان ظرف چند بارى میکوبیم.

مرحله ۹
سپس روی آن را با دستمال مرطوب میپوشانیم و در یک جای گرم میگذاریم.

مرحله ۱۰
اجازه می‌دهیم تا یکى دو ساعتى استراحت کند و حجیم شود.

مرحله ۱۱
مواد داخل پیراشکی:

مرحله ۱۲
ابتدا پیاز را خورد میکنیم و در روغن تفت میدهیم.

مرحله ۱۳
کمى که سبک شد سیر ریز خورد شده را هم به آن اضافه میکنیم (میتونید از پودر سیر استفاده کنید یا کلا حذفش کنید).

مرحله ۱۴
پیاز و سیر را کمى تفت میدهیم و فیله مرغى که تقریبا ریز خورد کردیم را به آن اضافه میکنیم و مرتب هم میزنیم تا سرخ شود.

مرحله ۱۵
نمک و ادویه جات را اضافه می‌کنیم.

مرحله ۱۶
رنگ مواد که تغییر کرد قارچهایى که ریز خورد کردیم را به همراه فلفل دلمه اى که نگینى خورد کردیم اضافه میکنیم و خوب تفت میدهیم.

مرحله ۱۷
خمیر که آماده شد از آن چون‌های از نارنگى بزرگتر درست میکنیم و روى سطح (میز یا یک سینی) که آرد پاشى شده میچینیم و روی آن را میپوشانیم و باز هم میگذاریم یک ربع استراحت کند.

مرحله ۱۸
(حدودا ١٢، ١٣ تا چونه میشه).

مرحله ۱۹
سپس هر چونه را روى سطح آردپاشى شده با وردنه صاف میکنیم و یکى دو قاشق از مواد گوشتى میگذاریم و روی آن کمی پنیر پیتزا میگذاریم و میپیچیم.

مرحله ۲۰
حالا به دلخواه یا با دست یا با قالب، فقط دقت میکنیم درز خمیر را محکم میکنیم که توى پخت، باز نشود.

مرحله ۲۱
سینى فر را چرب میکنیم و پیراشکى‌ها را با فاصله داخل آن میچینیم.

مرحله ۲۲
براى رومال خمیر‌ها زرده تخم مرغ را کمی هم بزنید.

مرحله ۲۳
سپس به آن دو سه قاشق شیر اضافه میکنیم (من بجاى شیر یه قاشق خامه زدم).

مرحله ۲۴
با برس مخصوص آشپزی روى پیراشکى‌ها را رومال میکنیم و دوست داشته باشید می‌توانید کمی کنجد هم بزنید.

مرحله ۲۵
فر را از قبل روشن کرده و روی دمای ١٨٠ درجه می‌گذاریم.

مرحله ۲۶
حدود نیم ساعت یا تا وقتى زیر و روی پیراشکی‌ها طلایى شود در فر میگذاریم.

آموزش آشپزی؛ از سبزی‌پلو نوروز پسند و کوکو مجلسی تا ته‌چین کباب کوبیده و یارمه + تصاویر

آموزش آشپزی/ به آشپزخانه مجازی خوش آمدید

در ادامه طرز تهیه چند غذای خاص و خوشمزه دیگر را نیز مشاهده می کنید.


طرز تهیه نان یاغلی کوکه آذرباییجان

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


طرز تهیه مرغ بولگوگی خوشمزه

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


طرز تهیه املت مکزیکی خوشمزه

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


طرز تهیه نان خرمایی کرمانشاهی

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


نان بلومر و طرز تهیه آن

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


طرز تهیه شیرینی کشمشی را بیاموزید

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


طرز تهیه شیرینی خانگی با آرد بادام

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


طرز تهیه ادویه آچار سیستانی

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


طرز تهیه پلو چغاله و مرغ

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


طرز تهیه بورک گوشت و گردو

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


طرز تهیه سوفله بادمجان

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


طرز تهیه مرصع پلو مجلسی با مرغ یا گوشت

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


دستور پخت طاس کباب قاجاری

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


طرز تهیه آش شوید باقلا

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر


غذای شاهانه عمان!

آموزش آشپزی؛ از مرغ سوخاری خانگی تا کیک آلبالویی و پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری + تصاویر

جذاب ترین و سرگرم کننده ترین مطالب در سرویس وبگردی

دانستنی‌ها/ از ناگفته های غسال اموات کرونایی تا اسرار گیاه بخت

فوت و فن‌های خانه‌داری/ از تبدیل پوست پرتقال به شوینده تا وسایلی که نباید در حمام نگه داشت

منابع: غذالند/ کوکپد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۳:۵۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
عالی بود مخصوصا آچار ادویه ی زابل جان
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۱۳:۵۳ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
عالی بود مخصوصا آچار ادویه ی زابل جان
Iran (Islamic Republic of)
Roojaa
۰۰:۲۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
همه اینا یه طرف اون طاس کباب هم یه طرف! با اون عکس چه دلبری میکنه! آذری ها بهش یتیمچه هم میگن کامل ترین غذابعد از آبگوشت !چون ترکیبی از گوشت ،سیب زمینی ،گوجه،اگه خواستین نخودفرنگی و هویج درست کردنش هم خیلی ساده هست حتما امتحانش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
متین قاسم نژاد
۰۰:۲۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
با این وضعیت خوردن غذاهای بروز هم بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
fast food به وضعیت قرمز کرونا. )کنتاکی (میخوره؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
این دستور پخت خانگیشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
دلم آب شد
Iran (Islamic Republic of)
متین قاسم نژاد
۰۰:۲۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
منم همینطور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
ماکه خیلی از مواد اولیه داخل منزل نداریم برای تهییه اش باید بریم بیرون علنا به درد ما نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
عملا نه علنا
آخرین اخبار