در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور/ آسمان تهران بارانی است

رفیعی گفت: روز پنج شنبه با تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز برای برخی مناطق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، استان‌های واقع در نوار غربی کشور، زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از کرمان، یزد، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز بارش پراکنده داریم.

او افزود: روز پنج شنبه در استان‌های جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام، چهار محال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، نیمه شرقی فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان البرز و تهران بارش خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید:  آخرین وضعیت آب‌وهوا و محورهای مواصلاتی کشور 


رفیعی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: روز پنج شنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی فارس، جنوب غرب و مرکز کرمان به سبب بارش‌های بیش از ۳۰ میلی متر همراه با رعد و برق و وزش باد شدید احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه، طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر شهری و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز بارش‌های فراگیر در اواخر وقت روز جمعه خبر داد و گفت: بعدازظهر روز جمعه با ورود سامانه جدید بارشی، ابتدا نوار غربی کشور، روز شنبه استان‌های مرکزی و حاشیه زاگرس و یکشنبه اکثر استان‌ها را در بر خواهد گرفت.

به گفته او، روز شنبه با تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج بخش‌های مرکزی کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

آسمان‌ پایتخت بارانی است

رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز برای آسمان تهران بارش پراکنده و به هنگام شب رگبار پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به اینکه دمای تهران تغییرات محسوسی ندارد، تصریح کرد: امروز بیشینه و کمینه دمای تهران ۱۶ و ۸ درجه سانتی گراد است و طی روز‌های آتی دما تغییری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار