آغاز غربالگری فرد به فرد در مازندران از فردا

طرح استانی مقابله با ویروس کرونا با هدف غربالگری فرد به فرد از فردا در مازندران اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نشست ویدئو کنفرانسی با فرمانداران استان با بیان اینکه طرح استانی بسیج مقابله با ویروس کرونا از فردا در همه شهرستان‌ها اجرایی می‌شود، گفت: در این طرح با همکاری پزشکان خانواده و همراهی شبکه بهداشت، سپاه، هلال احمر و آموزش و پرورش، همه محلات رصد، پایش و غربالگری فرد به فرد انجام می‌شود.

او هدف از اجرای این طرح را اشراف کامل اطلاعاتی، ارتباط بیشتر سیستم بهداشت و درمان با جامعه هدف و سرعت بخشیدن به اجرای برنامه مقابله با کرونا اعلام کرد و افزود: فرمانداران با تشکیل هسته‌های لازم این امکان را در اختیار نیرو‌های این دانشگاه و پزشک خانواده قرار می‌دهند تا با سرعت بیشتری طرح غربالگری را انجام دهند.

استاندار مازندران با بیان اینکه این کار هر چند روز یکبار نیز تکرار می‌شود، ادامه داد: تمام ظرفیت‌های استانی برای اجرای طرح بسیج مقابله با ویروس کرونا باید به میدان بیایند.

حسین زادگان گفت:نیرو‌های هلال احمر استان نیز در قالب مدد کاری با همکاری بسیج به مردم مشاوره می‌دهند.

او با اشاره به آغاز فصل کشاورزی، گفت: با بهره گیری از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج و دهیاران در روستا‌ها از ورود کارگران غیر بومی ممانعت می‌شود.

استاندار افزود: جهاد کشاورزی استان نیز برای کاهش تجمع برنج کاران در شالیزار‌های استان ، ظرفیت بانک نشاء را تا سه برابر افزایش داد.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار