مرگ ۱۱ تهرانی به علت کرونا در بابل

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت: ۱۱ نفر از فوتی های کرونا اهل تهران بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  دکتر سید فرزاد جلالی ریئس دانشگاه علوم پزشکی بابل با ابراز نگرانی از موج دوم بيمارى کرونا، گفت: از مجموع فوتی هایی که در بیمارستان های بابل به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند ۱۱ نفر تهرانی‌ بودند که اواخر اسفند به مازندران سفر کرده بودند.

او با بیان اینکه از ۳۰ بهمن اولین بیمار کرونایی در  بابل شناسایی و بلافاصله بیمارستان میناگر این شهر تجهیز  شد، افزود: با افزایش تعداد بیماران کرونایی، بیمارستان‌های آیت الله روحانی، یحیی‌نژاد و شهید بهشتی نیز به مجموعه درمانی اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در این مدت ۱۱ هزار بیمار که به مراکز درمانی شهرستان بابل مراجعه کرده بودند به صورت سرپایی مداوا  و هزار و ۸۱۵ نفر نیز به دلیل مشکلات حاد تنفسی بستری شدند.

جلالی افزود: اگرچه بيماران ارجاعى از ساير شهرهاى استان هم در مراکز درمانی شهرستان بستری می شوند اما به دلیل حضور جهادی کادر درمان درصد آمار فوتی‌های شهرستان بابل تقريبا معادل ميانگين كشورى است .

او گفت: براى مثال از ٩ مادر باردار كرونايی ٥ نفر اهل بابل نبودند و همگى در اتاق زايمان ويژه بيماران كرونايی فرزند خود را به دنیا آ وردند.

دکتر جلالی با بیان اینکه حدود ۳۰۰  بیمار مبتلا به کرونا  اکنون در مراکز درمانی شهرستان بابل بستری هستند ، گفت: در طول روز حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر ترخیص  و کمتر از این تعداد نیز به دلیل مشکلات حاد تنفسی و ابتلا به کرونا بستری می‌شوند.

او گفت: ۲۰ تا ۳۰‌درصد کنترل بیماری کووید ۱۹ به شبکه بهداشت و درمان مربوط می‌شود و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مربوط به اقدام های سازمان‌هایی غیر پزشکی می شود که می‌توانند در پیشگیری از شیوع این ویروس موثر باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: تعطیلی اصناف با جديت و نظارت بيشتری باید  پایش دائمى شود به گونه ای که هیچ مغازه‌ای به غیر از اصنافی که مایحتاج روازنه مردم را تامین می کنند، به مردم خدمات ندهند.

 جلالی گفت: مردم برای کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در ۲ هفته پیش رو رفت‌وآمدهای غیر ضروری نداشته باشند و ادارات نیز کارمندان خود را به یک‌ سوم کاهش دهند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار