مصر گفتگو‌ها با اتیوپی درباره سد النهضه را تعلیق کرد

دولت مصر به دلیل تخلفاتی که اتیوپی در آبگیری سد النهضه انجام داده است، گفتگو‌ها با آدیس بابا را تعلیق کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مصر از تعلیق جلسات جاری «سد النهضه» با اتیوپی خبر داد.

بر این اساس، مصر اعلام کرد تعلیق مذاکرات جاری به علت تخلفات اتیوپی از توافق‌های قبلی و به منظور مشاوره داخلی در مورد پیشنهاد اتیوپی انجام شد. وزارت منابع آبی مصر اعلام کرد بر اساس نتایج اجلاس آفریقایی که در ۲۱ ژوئیه گذشته برگزار شد، روز سه شنبه سومین نشست از دور دوم مذاکرات برای دستیابی به توافق الزام آور در مورد آبگیری و بهره برداری از سد اتیوپی بین سه کشور حوزه نیل و تحت نظارت اتحادیه آفریقا برگزار شد.

این وزارت خانه در بیانیه‌ای مطبوعاتی عنوان کرد: با این حال درست قبل از برگزاری این نشست، وزیر آبخیزداری اتیوپی نامه‌ای خطاب به همتایان خود در مصر و سودان ارائه کرد و حامل پیش نویس دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوط به پر کردن سد النهضه بود که هیچ گونه ضوابط عملیاتی یا عناصری که منعکس کننده تعهدات قانونی اتیوپی باشد را شامل نبود و همچنین فاقد مکانیسم قانونی برای حل اختلافات بود.

مقامات مصر تأکید دارند سخنان اتیوپی بر خلاف توافق صورت گرفته در جلسه روز گذشته بود که در آن بر ضرورت تمرکز بر حل و فصل نقاط مورد اختلاف به منظور ارائه آن‌ها در نشست آتی وزرای آبخیزداری در روز پنجشنبه آتی تأکید شده بود. از این رو مصر درخواست تعلیق نشست‌ها را برای انجام مشاوره داخلی در خصوص پیشنهاد اتیوپی کرد که بر خلاف توافقی بود که در طول اجلاس ماه ژوئیه گذشته دفتر اتحادیه آفریقا و نتایج نشست سوم اوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
كلا آبشو به نسبت جمعيت هر كشور تو يكسال پيش تقسيم كنن بره پي كارش
آخرین اخبار